| Forfatter |
|
lassefj Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg leder efter nogle høretelefoner som samtidigt med at være nogenlunde okay til at afspille lyd, også blokerer alt udefrakommende lyd, eller i det mindste dæmper den meget heftigt.
Sættet må helst ikke koste en bondegård, så hvis i kan finde noget i 3 prisklasser:
A: omkring 250 kr
B: omkring 5-600 kr
C: 1000 kr eller over (eventuelt ferrari løsningen:)
Har i eksperter nogle forslag?
Mvh.
Lasse
P.s. Ved i eventuelt om man kan få nogle relativt billige earplugs (uden lyd i) som blokerer alt lyd inkl. tale?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Lasse og velkommen til
Uha der er mange muligheder, så for at kunne råde dig bedre, skal vi lige have svar på et par ting.
Hvad skal de bruges til? Hvad musik hører du? Hvad er kilden? Kunne du evt være med på en lille amp?
Mht det sidste, så ja, ud over de alm gule ørepropper, så laver etymotic faktisk nogen, men de blokkerer ikke alt. Det tror jeg desværre ikke du kan finde, men alm propper og de ety dæmper en del
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Etymotics lave en model der hedder ER20 og som jeg bruger til live koncerter hvor jeg forventer at lyden vil blive lidt for meget i ubeskyttet form. De dæmper lyden strort set jævnt over hele frekvens spektret med omkring 20 dB uden at de i væsentlig grad forringer lyden. Deres ER4 linie af iem hovedtelefoner er nok noget af det der isolerer bedst på markedet, De isolerer 35 dB med triflages og 42 dB med skumpropper (begge under forudsætning af at man kan få ordentlig forsegling). Deres lyd er lidt noget man enten elsker eller også slet ikke kan blive begejstret for så hvis muligt bør man prøve før køb og så ligger de i din C kategori.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ER20 er ganske gode propper. Dog dæmper de ikke specielt meget reelt. De er gode til koncerter fordi de dæmper nogenlunde jævnt over frekvensområdet. Helt almindelige gule skum-dimser dæmper dog bedre hvis det er for at man vil høre så lidt som muligt..
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bare skal have ro, så kig her:
http://earplugstore.stores.yahoo.net/
Specielt EAR SoftFX og Howard Leight MaxLite kan anbefales - sidstnævnte kan med held findes på apoteket til 25,- for 5 par...
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt dem her i HiFi Klubben, dem er jeg rigtig glad for, spiller super godt og med en god dynamik
link
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at smide et ord om dæmpning. Det er ganske umuligt at dæmpe udefra kommende lyd fuldstænding, medmindre man indkapsler sig selv i en eller anden form for hamster kugle  Grunden til dette er at ens kranie opfanger en del vibrationer som så bliver translateret til lyd i øret, studier har vist at med fuldstændig blokeret øregang bliver lyden dæmped ca. 40-50dB afhængig af personen. Dvs. alle ørepropper med specificeret dæmpning på 35+dB er i min verden det samme som total blokering. Håber dette hjælper til at give en ide om hvor meget dæmpning du har brug for. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
lassefj Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
vad skal de bruges til?
Primært: dæmpning af lyd i kontormiljø, sekundært: nogenlunde afspilning af musik
Hvad musik hører du?
Rock/elektronisk rock
Hvad er kilden?
Bærbar eller Ipod
Kunne du evt være med på en lille amp?
A hvad? :)
Tak for alle de gode råd. Måske er et par ørepropper gode nok, men jeg vil godt have en løsning der kan bruges gentagne gange :=
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht amp mener jeg bare en lille bærbar forstærker, ala eks en fiio e5.
Skal det være ørepropper? hvad med et par høretelefoner som også isolerer lidt, her tænker jeg på eks. akg k518dj
|
| Til top |
|
| |
lassefj Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det behøves ikke nødvendigvis at være ørepropper.
Det jeg leder efter er noget som isolerer al lyd udefra, som ikke generer øret via. dårlig tilpasning/forhøjet varme + de også gerne må være lette+hurtige at tage af og på.
Og så må de jo helst ikke være alt for dyre.
Det med musikken er egentligt sekundært, men mere en nice to have... Men jeg tænke at i måtte vide det herinde alligevel. Det primære er at lyde udefra bliver blokereret rimeligt godt.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja altså IEM (ørepropper) er nok dem der lukker lyd ude bedste, men de kan godt være ubehagelige i øret. Men hvis du laver dine egne DIY skumpropper hjælper det både på komforten og lyd isoleringen. Hvis de skal være meget billige kan jeg anbefale Creative ep-630 som koster under 200kr (du kan finde dem via edbpriser.dk) Lidt dyrere er nogen etymotic er6i eller nogen Jays (men det ved Claus-dk meget mere om end jeg) Ellers kunne du kigge på et par custom made Freqs, dem kan du finde en tråd om herinde. Ellers hvis det skal være uden på øret så er et par akg 518dj super, og dem kan du også læse mere om herinde
|
| Til top |
|
| |
lassefj Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tipsene, super respons jeg har fået :)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en mindre disskussion på head-fi onkring etys skumpropper, er de lavet af et ganske særligt materiale ?? for de skumpropper jeg har kunnet finde på markedet har maximalt 35 dbs dæmpning, så de 45 db ety opgiver, hvordan bærer de sig ad med det ?? man må formode at selve monitoren også leder en smule lyd igennem, så 45 db er altså helt vildt meget, sådan i almindelige ord er det en dæmpning fra en kædesav til alm tale i niveau..... Det er godt nok vildt.. Jeg har også på jobbet brugt juletræerne og at de skulle dæmpe 35 db er godt nok også meget voldsomt, min oplevelse med de 5-7 mærker jeg har prøvet er nærmere 20 db...
Og det ovenstående er på ingen måde en kritik af ETY, jeg tror bare ikke på det de skriver, eller også måler de på en anden måde end andre i brancen..
Nå men hvorom alting er skal du have dig et par IEMs, med nogle skumpropper, alternativt kan du tage et al, fullsize høreværn ovenpå, så kommer vi nok op på omkring de 45 DB selvom jeg tvivler..
Selv bruger jeg et par c-JAYS lige for tiden, de er blevet bygget ind i et alm. høreværn og de spiller og dæmper bedre end noget andet jeg har fusket med....
|
| Til top |
|
| |
lassefj Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set lidt på det, og etymotic er6i ser virkeligt gode ud - derfor er det noget i den retning jeg søger.
Jeg kan ikke se at et par C-Jays blokerer udefrakommende lyd, på deres hjemmeside? Dog er jeg oberbevist om at de spiller rigtigt godt :)
Har i nogle links til gode høreværn i plug format? Altså uden musik, som kan bruges igen og igen
P.s. http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416998&search Area=products&Soegeord=SE110 - ser også gode ud
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
c-JAYS er ikke på nogen måde isolerende, men jeg har bygget dem ind i et høreværn...
Ørepropper bør ikke genbruges mange gange, med mindre de kan koges eller på anden måde decinficeres... Mærker som Bilsom, EAR, 3M m.flere går man aldrig helt galt i byen med, jeg vil anbefale den koniske type.
|
| Til top |
|
| |
lassefj Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det virkeligt passe at der kan være 300kr forskel mellem:
http://earplugstore.stores.yahoo.net/er6i.html
&
http://www.dustinhome.dk/pd_5010091802.aspx
??
Jeg har ikke rigtigt kunne finde ER-6I billigere i DK, og overvejer derfor at købe dem i udlandet.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er ikke rigtigt til at finde andet end det aller mest populære i Danmark og hvis du endelig finder det er det som regel super dyrt. Det eneste du skal passe på med når du køber uden for EU er at der kan komme told på. Ved mig er det sket ca. 1/3 af gangene. Jeg har idag modtaget to pakker ude fra og de gik lige igennem.  . Held og lykke med søgningen. Ety lyden er fed, men nok ikke den perfekte til elektronisk musik da de ikke har den vildeste bas. Tror måske Jay ville være bedre til den smag? :-) OT: Kan man bruge shure black olive tips på Jays?
|
| Til top |
|
| |
lassefj Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt okay med bas'en - det primære er lyddæmpningen, og klar klang, jeg er sikker på de spiller virkeligt godt :)
Hmm, lad os nu sige at de går i stykker - Tror du Etymotic vil klare sagen selv, udenom den leverandør jeg måtte vælge? (jeg har prøvet dette med flere produkter)
Dvs. at jeg selv sender dem til direkte til Etymotic.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at huske at de har god service, men det ved NC8000 helt sikkert mere om :-)
|
| Til top |
|
| |
lassefj Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm okay, såfremt der kommer told på - vil der så komme en bøde på oveni  , eller bliver der blot lagt told på?
|
| Til top |
|
| |