Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanielG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt et par Sennheiser HD-555 efter at ha' kigget rundt omkring, især dette forum, og kom frem til at det lige var sagen til mig. De ligger i et fornuftig prisleje, har fået gode anmeldelser og man BEHØVER ikke at investere i en headphone amp for at få voldsomt bedre lyd på dem (hvertfald kontra pris).

Selvom jeg har læst at mit onboard burde kunne trække det, så ville jeg alligevel høre hvorvidt I kan anbefales at investere i et lydkort i stedet. Det onboard jeg har er et ADI 1988b / SupremeFX, som vist skulle ligge i den højere ende af onboard lyd. Jeg gætter på at det vil forværre lyden at sætte hovedtelefoner direkte til mit Z-5500 (som kører med optisk forbindelse til motherboard, som forresten er et P5N32-E)?

Tak for hjælpen!
Til top Vis DanielG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielG

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa og velkommen til Daniel

Hmm senn 555 er nu ikke min favorit men fair nok

Mht til onboard lydkort, så er de faktisk altid ret skod, jeg har hvertfald aldrig hært noget som var noget hver, og jeg har det
samme bundkort som dig God bundkort ellers

Jeg vil anbefale at kigge på en billig DAC evt en Zero (mener du/vi har coax ud, det gule rca agtige stik) eller måske den
nye audiotrak (har glemt navnet, men du kan finde den herinde). Har selv haft dets forgænger Optoplay og det var sgu
faktisk ret genialt til prisen.

Ellers kan du kåbe et billigst lydkort, hvis du gamer meget er et x-fi et must, ellers hvis lyden skal være bedre, så laver
audiotrak nogen gode, og det gør ESI (eks Juli@) og EMU også, men de koster lidt over 1000kr allesammen, så det er nok
overkill.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

et EMU 0404 pci koster ikke sååå meget endda.. 700 kr mener jeg.. Det er ganske godt, men driverne er lidt bøvlede at sætte sig ind i dog..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes