| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er primært til de folk der har en Zero.. Jeg sad og studerede den absurd lange tråd på head-fi omkring zeroen og faldt over dette http://www.head-fi.org/forums/blogs/currawong/339-introducti on-zero-dac-headphone-amplifier.html
Jeg prøvede den mest simple modifikation, nemlig den med at klippe de to brune dimser af som sidder på hver sin side af RCA udgangen og jeg må sige at resultatet af de 2 minutters arbejde var ret imponerende, så det kan varmt anbefales (dog har nogle Grado ejere, klaget over at det bliver lige skarpt nok i diskanten) Med min JVC dx1000 og V8 som begge er en anelse mørke i lyden var det skønt at høre den luft der lige pludselig kom i musikken....
Jeg er også i færd med at finde mig en anden DACchip, men mere om dette projekt senere.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit link virker ikke..
Men cool at kunne modde den bedre på 2 min blot ved at klippe et par dimser af. Om det er en forbedring eller ej er vel dog formentligtvis en smagssag, ellers havde de vel aldrig været der i det hele taget skulle man tro ?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej sæføllig gør det ikke det, hvorfor skal det være så bøvlet med link i dette forum ???? p***ebesværligt
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg bestilt tre forskellige Hdam chips til min zero, update kommer lige så snart de er monteret
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det med den Zero - har den USB som standard, eller skal man have en modificeret udgave?
Sælges de kun på eBay?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, ja og så vidt jeg ved ja....
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle elektronik eksperter her på siden der kunne tænke sig at udføre denne mod på min Zero ???? LINKså send mig en PM, meget gerne en i det sydlige Jylland så jeg kan hente og bringe den uden at skulle køre langt
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom mine chips, ikke fra Kims, men fra Hong Kong og sikken en forskel de gør.. Jeg har lyttet mest til den der kaldes Hdam moon, der er en earth som er en finere udagave af standard chippen, den sidste hedder Sun, så nu er der sol, måne og jord (burde den ikke hedder stjerne ?).. Med Moon chippen får jeg mere af alting, sådan kort fortalt og så er den en anelse skarpere i detaljerne end originalen.. Sun er lige skarp nok til mig.. Earth minder meget om den oprindelige, bare bedre på alle punkter.. Jeg vil lige køre dem til inden jeg kommer med flere detaljer, men som udgangs punkt er de bestemt pengene værd, måske ikke at have alle tre, men jeg kunne ikke styre mig  ..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha skulle være jeg snart skulle købe en, tænker på at ændre mit linn anlæg lidt, og købe ny forstærker, en zero også en sqeezebox
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Uha skulle være jeg snart skulle købe en, tænker på at ændre mit linn anlæg lidt, og købe ny forstærker, en zero også en sqeezebox
|
|
|
ja de studerende har jo råd til det   , jeg regner med at sælge de to jeg synes mindst om, når jeg har fået nærlyttet til dem..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kun fordi jeg så sælger noget af mit Linn
|
| Til top |
|
| |
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 05 April 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende - måske jeg skulle forsøge modifikationen jeg også..  Men - hvis det var den mindst simple modifikation - hvad var i så fald den mest simple?  Ellers - klippede du alle fire brune dimser af, som på begge billeder i linket?
__________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fjernede kun de to ved RCAudgangen.....
At man skal lære dansk af en nordmand er sq lidt pinligt.
Jeg vil anbefale at du bare klipper det ene ben så tæt påpladen som muligt så kan den lige loddes fast hvis du ikke synes om det...
En lille update på opampsne, de bliver bedre med tilspilning og er bestemt et køb værd, man kan jo altid smide dem i skidttønden hvis man ikke kan lide dem....
Det sidste jeg har lavet, faktisk her i dag, er at fjerne forbindelsen mellem DAC og forstærker, det gav ikke nogen hørbar forskel (for mig), men jeg troede at ved at fjerne forstærkeren fra ligningen at jeg ville få mere power og måske mindre forstyrrelser i DACdelen, men det gjorde jeg så ikke...
Men jeg fandt ud af noget, nemlig at der slet ikke behøves opamp i DACdelen for at det kan spille og her gik jeg og troede at de faktisk lavede noget, men jeg har jo så også læst at de bare forstærker signalet og der skulle da også skrues lidt ekstra op for forstærkeren..
Så nu sidder jeg og tænker hvor meget unødvendigt gøgl er der egentlig i sådan en ??
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|