| Forfatter |
|
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der kender disse sleeves
http://www.hearingprotection.co.uk/
er det dyrt / billigt - godt / dårligt __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået lavet et sæt custom til mine q-JAYS, hos et dansk firma der hedder audiodan (de laver høreapperater), dem gav jeg 990 spir for incl afstøbning og det har nok været en af de bedste investeringer jeg har lavet i head-fi...
De er så lidt billigere end mine, men der er en kollosal fordel ved at få dem lavet lokalt, hvis de ikke passer perfekt første gang, aftrykket bliver lavet af en professionel, man kan forklare lige præcis hvordan man vil have dem, hos mig tog det 3 forsøg inden jeg var tilfreds (men jeg var også meget krævende, de passede perfekt i øret alle gange, så det var mere med hvordan de skulle vendes og ledningsføringen osv...)...
Hvis de skal frem og tilbage flere gange er de penge hurtigt brugt i porto.
Hvis du beslutter dig for et sæt, så vil jeg anbefale at de laves størrer end dem de viser på siden, så de også dækker det ydre øre og ikke kun passer i øregangen, det gør dem lettere at få ind og ud(du slipper for at hive i ledningen) og isolerer mere..
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiodan i Gråsten ser ud til at være fussioneret ind i AudioNova kæden der har afdelinger over hele landet. Jeg har lige mailet deres afdeling i Slagelse for at høre om de kan lave nogle sådanne størrelser til mig til min balancerede ER4, det må være det sidste step jeg mangler ud i det totale vanvid med den telefon.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige fået opklaret min misforståelse, troede det kostede 1650 i danmark
de 1650 er incl et ER9 (-9db), ER15(-15dB) eller ER25(-25dB) støjfilter - filteret kan så skiftes også med Ety ER6i. kender flere musikere der bruger denne løsning.
så er det vist mest op til skattefar hvad (om noget) jeg skal investere i
__________________ /Brian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
I betragtning af hvad jeg ellers har gjort er jeg jo næsten nødt til at prøve det __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
i stedet for et filter kan man klippe en skumprop i stykker og proppe den i hullet, det isolere bedre end filtrene, det brugte jeg på arbejde en årgang...
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| i stedet for et filter kan man klippe en skumprop i stykker og proppe den i hullet, det isolere bedre end filtrene, det brugte jeg på arbejde en årgang... |
|
|
det er vel ikke bedre hvis man kun kan høre bassen til en koncert
tilpas og nærfrekvensliniær dæmpning må være mållet for musikere og koncertgængere __________________ /Brian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bestilt tid til afstøbning hos AudioNova i Slagelse og Claus's pris på 990 kr. for et sæt inkl. afstøbning holder så det skulle gerne ende med noget i denne retning men selvfølgelig minus det væmmelige standard Ety kabel

iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk endelig at brokke dig hvis de kun bliver støbt til selve øregangen, jeg er utroligt glad for at mine fylder hele øresneglen, det isolere bedre og man har noget at tage fat i når de skal tages ud...
De klare propper har en tendens til at blive ørevoksfarvet (og det kan ikke vaskes af) med tiden, så måske ville en anden farve være bedre..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
S� er der bestilt tid til afst�bning hos AudioNova i Slagelse og Claus's pris p� 990 kr. for et s�t inkl. afst�bning holder s� det skulle gerne ende med noget i denne retning men selvf�lgelig minus det v�mmelige standard Ety kabel

|
|
|
Hey, der blev mine ety´er kede af det  De kan jo ik gøre for de har en fattigrøv som mig til far
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Husk endelig at brokke dig hvis de kun bliver støbt til selve øregangen, jeg er utroligt glad for at mine fylder hele øresneglen, det isolere bedre og man har noget at tage fat i når de skal tages ud...
De klare propper har en tendens til at blive ørevoksfarvet (og det kan ikke vaskes af) med tiden, så måske ville en anden farve være bedre..
|
|
|
Jeg har sagt at det skal være lige som dem på billedet altså hele sneglen og nej de skal nok ikke være klare men de skal nok heller ikke være røde/blå som dine. Nu må vi se hvad de tilbyder __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
nc8000 skrev:
|
S� er der bestilt tid til afst�bning hos AudioNova i Slagelse og Claus's pris p� 990 kr. for et s�t inkl. afst�bning holder s� det skulle gerne ende med noget i denne retning men selvf�lgelig minus det v�mmelige standard Ety kabel
|
|
|
Hey, der blev mine ety´er kede af det De kan jo ik gøre for de har en fattigrøv som mig til far
|
|
|
Der kom lige en pæn klat fra skattefar i går og så har jeg jo også solgt GS-1000 og L3000 så der er plads til en lille smule begejstring men så tror jeg heller ikke jeg kan tune de ER4 yderligere __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
STORT problem.
De insisterer på at min ER4 skal sendes med over til dem der laver propperne så jeg skal klare mig uden i 1-2 uger og jeg når ikke at få min LA2000 inden da og hvis min ESW9 sælger inden da er jeg reduceret til kun HF5.

iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
STORT problem.
De insisterer på at min ER4 skal sendes med over til dem der laver propperne så jeg skal klare mig uden i 1-2 uger og jeg når ikke at få min
LA2000 inden da og hvis min ESW9 sælger inden da er jeg reduceret til kun HF5.

|
|
|
Undskyld jeg kommer ud af emnet - men de HF5 er det Etymotics HF5? Og hvordan er de i forhold til ER4? (Undskyld hvis du allerede har skrevet
om det her på forum en gang....)
I øvrigt kan du glæde dig til formstøbte! Det er alt besværet værd når man først har fået dem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er Etymotics HF5 (headset udgaven af den HF2 som de eksklusivt har lavet til Amazon). Jeg synes faktisk at HF2 er bedre end en stock ER4-P. Kablet er MEGET bedre (ikke mikrofonisk og meget fleksibelt, dog ikke så fleksibelt som et Westone ES kabel der nærmest er som en silke snor), der er ikke den irriterende pod på midten og profilen i øret er næsten lige så lille som en ER4 med APS kabel. Driverne skulle være de samme som i ER4 men de er ikke håndmatchet til meget lav tolerance og de er ikke håndbygget i USA men industrielt samlet i østen. Lydmæssigt er de lidt varmere og har lidt mere bass end en ER4-P men har stadig stort set den den samme top som ER4 er kendt for. Så som et meget kapabelt on-the-go anlæg er en iPhone med 320 KB aac filer og så en HF5 helt suverænt for bekvæmmelighed, features og lyd, den helt perfekte balance for mig. Det var dette setup der afløste en HTC TyTN telefon plus en Xin SuperMicro-IV med 3rd gen Nano og APS ER4-P for mig og i almindelig transport støj kan jeg praktisk talt ikke høre forskel. iPhone+HF5 taber dog hvis sammenligningen bliver foretaget i stille og koncentrede lytteomgivelser.
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Ja det er Etymotics HF5 (headset udgaven af den HF2 som de eksklusivt har lavet til Amazon). Jeg synes faktisk at HF2 er
bedre end en stock ER4-P. Kablet er MEGET bedre (ikke mikrofonisk og meget fleksibelt, dog ikke så fleksibelt som et Westone ES kabel der
nærmest er som en silke snor), der er ikke den irriterende pod på midten og profilen i øret er næsten lige så lille som en ER4 med APS kabel.
Driverne skulle være de samme som i ER4 men de er ikke håndmatchet til meget lav tolerance og de er ikke håndbygget i USA men industrielt
samlet i østen. Lydmæssigt er de lidt varmere og har lidt mere bass end en ER4-P men har stadig stort set den den samme top som ER4 er kendt
for. Så som et meget kapabelt on-the-go anlæg er en iPhone med 320 KB aac filer og så en HF5 helt suverænt for bekvæmmelighed, features og
lyd, den helt perfekte balance for mig. Det var dette setup der afløste en HTC TyTN telefon plus en Xin SuperMicro-IV med 3rd gen Nano og APS
ER4-P for mig og i almindelig transport støj kan jeg praktisk talt ikke høre forskel. iPhone+HF5 taber dog hvis sammenligningen bliver foretaget i
stille og koncentrede lytteomgivelser. |
|
|
Ahh.. så er jeg nok ved at spore mig ind på en fremtidig afløser til mine Super FreQs. De er super følsomme og netop sammen med iPhonen er
de formidable. Og det lyder som om netop den top Etyer har er det jeg godt kan lide ved FreQs'ene. Men daglig brug og op og ned af en taske
slider på kablet, som man desværre ikke kan skifte. Og nu har jeg skiftet stikket to gange - det er ikke noget der gør kablet længere hver gang.
|
| Til top |
|
| |