| Forfatter |
|
LWMaverick Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folks =)
Er lidt grøn, så bær lige over med mig.
Er ved at være godt træt af lyden og kvaliteten i de 6 headsets/hovedtelefoner jeg har haft de sidste 1½ år.
Spiller små professionelt fps spil, lytter til rock/trash/heavy og så sætter pris på at lyden er god og at jeg kan hører hvor
tingene sker i spil.
Har et lidt ældre Audigy 2 kort siddende i min maskine i øjeblikket, og har so-far været rimelig glad for det.
Står og gerne vil have et fornuftigt sæt hovedtelefoner, og har været en tur i ktradio, hifiklubben og diverse andre shops, for
at høre hvad de havde at byde på, men kan stadig ikke helt fine frem til, hvad der ville være bedst.
Har på mit arbejde, haft mulighed for at prøve et sæt Sennheiser pc 350, sat til en udgang på nogle Altec lansing computer
højtaler-headphone udgang(indbygget hovedtlf forstærker), og det var jeg rigtigt imponeret over, men lyden bliver super
flad og kedelig da den røg i et onboard lydkorts mini-jack udgang.
Vil den også blive det, hvis jeg satte det i mit audigy2 kort? eller skal jeg have en hovedtlf. forstærker så, eller et andet
lydkort?
På ingen måde nødvendigt at det er et headset, for har en super god bord mic, der har holdt i 3 år.
Har blandt andet også kigget på et sæt Sennheiser hd 595 (både 50ohm og 120ohm's version).
Dog vigtigt at prisen for det hele ikke går meget over 2000, men helt ok, hvis i har nogle bud som ligger derover, hvis det
virkelig er det værd.
På forhånd tak =)
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et x-fi kort og nogle lav-ohms hovedtelefoner, som du godt kan lide.
x-fi kortet har seriøst surround emulerering i haedphone mode. Så hvis du ikke køre med Vista, kan jeg klart anbefale et x-fi baseret kort.
Det kan sagtens gøres for under 2000 kr.-
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
LWMaverick Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører med vista 64bit =/
Men hvad er lavt?
Kan se jeg kan få et sæt hd 595 i 50ohm, er det lavt nok?
For pc 350'erne er 150 ohms =/
Så også lige den her, som ifølge producenten kan trække selv 150 ohms hovedtlf'er "Well" ->
Link
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
50 ohm er fint, lige så er 150 ohm også, det er mere de hovedtelefoner på fx 650 ohm der er svære at trække for et lille lydkort, uden hovedtelefon forstærker.
Det er synd at bruge det Creative kort sammen med Vista OS, da de smarte EAX funktioner kortene har ikke virker under Vista.
Med mindre at du har succes med at få Creative Alchemy til at virke.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
LWMaverick Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aight, well, skifter ikke væk fra vista.
Der kommer vel snart nogle drivere der fungere med EAX i wintendo vista =)
Er der et andet lydkort med en bedre hovedtlf. forstærker ? hvordan kan jeg læse mig til det?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay senn 595 er nogen gode gamer høretelefoner og et x-fi er god combo. Men husk det er ikke nødvendigvis kun at høretelefonerne har en lav egenmodstand der gør det. Af andre gode lydkort som understøtter EAX er der bla det Asus xonar d2 mener jeg, men crreatve x-fi er de bedste gamer kort, selvom driverne er skod. Jeg har dog et par andre anbefalinger til høretelefoner end senn 595. - Der er bla dt770 pro 80 ohms, som har en super bund og er lukkede, så de lukker lyd ude.
- Så er der JVC rax900, som nok er det bedste til prisen, og meget hypede.
- Så er der audio technica a700- a900 som er lukkede ligesom dt770, men med en mere neutral lydsignatur og en lidt bedre soundstaging end dt770, hvilket vil sige at du for et bedre lydperspektiv.
Du kan søge på dem herinde og læse lidt mere, men umiddelbart tror jeg du skal have dig et par dt770 pro 80ohm og et x-fi, hvilket ialt kan gøre for under 2k. Grunden til at du skal vælge dt770 over de andre er fordi at de har en god bund, og er byggede som en kampvogn, og kan holde til at blive smidt i tasken, hvilket bla senn og de andre godt kan have svært ved.
|
| Til top |
|
| |
LWMaverick Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt det her lydkort med indbygget amp der har fået konge andmeldelser =) ->
http://www.futurelooks.com/asus-xonar-essence-stx-headphone- amp-sound-card-reviewed/3/
Koster godt 1700kr. Men tror det bliver det, skal bare lige søge lidt mere på de hovedtelefoner =)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 18 Marts 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep det har steffan herinde også købt  kan desværre ikke huske hans nick, men prøv at søg efter det herinde, så kan du finde ham og evt spørge hvordan og hvorledes det er med vista drivere og eax
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 18 Marts 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
han hedder "morderous"
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
LWMaverick skrev:
Fandt det her lydkort med indbygget amp der har fået konge andmeldelser =) -> http://www.futurelooks.com/asus-xonar-essence-stx-headphone- amp-sound-card-reviewed/3/
Koster godt 1700kr. Men tror det bliver det, skal bare lige søge lidt mere på de hovedtelefoner =) |
|
|
For lige at være lyseslukkeren, er der jo en indbygget amp i alt der giver lyd fra sig.. At man så tilsyneladende har valgt at gøre mere ud af forstærkerdelen på denne, er så måske en anden sag..
|
| Til top |
|
| |
LWMaverick Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lol ja ja okay :p Kan jeg godt regne ud mate, men her ligger de meget vægt på at de har stukket en "decent" headphone
amp i.
Fandt ud af at min ven havde præcis samme kort, og at han brugte den til at drive hans sennheiser hd 650, og han var ret
imponeret =) så har bestilt mig sådan et kort
|
| Til top |
|
| |