Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Køb af Grado hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg mangler lidt hjælp til hvilke hovedtelefoner jeg skal købe og har derfor lidt spørgsmål efter at have lyttet lidt til de forskellige modeller:

1) Grado SR 325i vs. Grado RS2?? Er det mer' prisen (1900 kr) værd?

2a) Grado RS2 ny pris(3700 kr) vs. Grado RS1 brugt (3500 kr)?

2b)Når man læser rundt omkring, så burde der ikke være så meget forskel på dem?

3) Ny hovedtelefon forstærker vs. starte med phono udgangen på min reciever?

4) Alternativer som bør overvejes?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej
Jamen altså de har alle meget forskellig lyd, så det kommer helt an på hvad du hører. Så vil ikke mene at du nødvendigvis bare skal købe topmodellen, hvis du forstår.

Men uanset, når vi er oppe og tale om ~1500-2000kr høretelefoner vil jeg mene du skal have dig en forstærker, som er bedre end det i din reciever. Igen hvilken forstærker afhænger af hvilken musik du kan lide.

Andre du burde overveje er:
sr225!!! Super til rock!
Ms1, billige, kun ca 600kr, men lyder 95% som sr225.
Ms-pro, en mere laidback udgave af rs-1

Og tja meget andet end grado, men det kommer an på hvad du kan lide

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg er nok mest til rock/indierock: the killers, panic at the disco osv. 

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt SR325i (dem har jeg selv) og RS2 her for nyligt. RS1 er lang tid siden.
Men jeg vil lige sige om SR325i at det er en meget anderledes lydkarateristik. De er meget lyse og ekstremt fokuseret på mellemtonen.
Jeg er vild med dem til jazz og især til vokal-jazz elsker jeg dem. Så du skal nok ikke vælge 325i hvis du er til Rock!

Jeg vil tro RS1 er de Gradoer, der har den mest "rigtige" lyd og som vil kunne tilfredsstille din lytning i alle genrer.

Gradoer har også godt af en forstærker, der kan give dem strøm nok. Men det er min erfaring at Gradoer er meget følsomme og forstærkeren
farver lyden på sin egen måde. Mine SR325i er i hvert fald super gode til at "afsløre" en forstærker og jeg får vidt forskellig oplevelser med
forskellige forstærkere. (Hvorimod f.eks. K701 er lidt mere ligeglad - enten spiller de eller også "sover" de.)

...jeg prøvede forresten en Ray Samuels "Hornet" for første gang til vores head-fi meet med mine Gradoer og det var virkelig en lækker "Tør" lyd.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har self en RS1, en SR325i og en SR80. RS2 kan jeg desværre ikke sige så meget om.

Men efter min mening er RS1 klart min favorit og hvis den sidder ¨på en OK headamp så er der en del afstandt ned til 325.'en. RS1 er mege musikalsk og med bedre bund, mens de andre to lyder hysteriske i sammeligning. De lyder meget god, blot man ikke lige skifter til RS1, så kan man ikke holde dem ud.

Jeg vil ikke være i tvivl hvad jeg vil vælge, hvis man kan få en RS1 brugt for 3500, bare de er OK.

Jeg bruger mine RS1 hjemme med den Moddet XCanv8 og det er faktisk noget af det bedste head-fi jeg har prøvet, selv min schenheisser fanatisk ven har sagt at de er sublime.

Mine 325i bliver brugt på jobbet, sammen med en Carat-HD1V med overaskende god resultat:

http://www.studiosound.dk/shop/product_info.php?products_id= 33 

Så min råd vil være klart gå for RS1...:)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Merprisen for RS1'eren er i mine øjne bestemt pengene værd, men som med alt lydgrej er det jo det "sidste" der koster, og de er lige på et niveau højere lydmæssigt i forhold til 325i. Til gengæld har 325 også, som burning nævner en helt anderledes lydsignatur, og kan nok hurtigt blive lidt "skarp" til noget musik.
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

RS2 minder meget om RS1, men der er mere kontrol over det hele i RS1'erne.

Om prisforskellen er retfærdig vil jeg nok sige nej.... Men på den anden side, så vil jeg være træt af, hvis jeg havde skudt 3700kr. efter nogle hovedtelefoner, og så tænker på, at der findes et sæt som er bedre 

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Om prisforskellen er retfærdig vil jeg nok sige nej.... Men på den anden side, så vil jeg være træt af, hvis jeg havde skudt 3700kr. efter nogle hovedtelefoner, og så tænker på, at der findes et sæt som er bedre 

Syntes at have læst at RS2 ikke nødvendigvis er dårligere. Rent teknisk er de vistnok meget meget tæt på hinanden, men lidt forskellige i lydsignaturen primært. Nogle mener at RS2 er bedre end RS1. Dog havde jeg nu nok også selv valgt RS1.. Det er jo "flagskibet" i den serie trods alt.. Det give da om ikke andet lidt mentalt måske, og vi ved jo alle at placebo er mere effektivt end alverdens forstærkere og kabler og så meget andet

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
micma18 skrev:

Syntes at have læst at RS2 ikke nødvendigvis er dårligere. Rent teknisk er de vistnok meget meget tæt på hinanden, men lidt forskellige i lydsignaturen primært. Nogle mener at RS2 er bedre end RS1. Dog havde jeg nu nok også selv valgt RS1.. Det er jo "flagskibet" i den serie trods alt.. Det give da om ikke andet lidt mentalt måske, og vi ved jo alle at placebo er mere effektivt end alverdens forstærkere og kabler og så meget andet

RS2 er ikke bedre end RS1... Så skulle man da ha en lidt speciel smag  for som sagt, så mudre de lidt mere end RS1'erne, selvom det er småting, så kan det nu sagtens høres.

Men kan på den anden side godt følge dem der mener RS1 er bedre end GS1000. For der har de igen ofret lidt af kontrollen til fordel for endnu mere åbenhed. Og RS1 er jo ikke ligefrem lukkede i lyden i forvejen...

Men hvis du kigger på pris / ydelse forholdet, så er der nok mere value4money i RS2... Men sådan kan du jo blive ved, og så er SR80 sku nok det bedste køb i sidste ende

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt både RS1 og RS2.

RS1
var noget bedre, efter min mening. RS1 er osse bedre en GS1000, som koster noget mere, men det er så stadig MIN mening 

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hmm... Ok... det lyder umiddelbart som om jeg ender i noget Reference serie. Så er spørgsmålet bare om det skal være RS1 eller RS2. Jeg vil ikke umiddelbart ofre de ekstra penge på RS1'eren for ny. Men lige nu er der jo et par tilsalg for 3500 i brugt markedet. De er jo så bare noget ældre 4 år gamle, bør man tænke på det? Det er jo selvfølgelig kvali, men hvis jeg køber nyt, ved jeg jo også hvordan de er behandlet.

Synes sgu det er lidt svært.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
Hmm... Ok... det lyder umiddelbart som om jeg ender i noget Reference serie. Så er spørgsmålet bare
om det skal være RS1 eller RS2. Jeg vil ikke umiddelbart ofre de ekstra penge på RS1'eren for ny. Men lige nu er der jo et
par tilsalg for 3500 i brugt markedet. De er jo så bare noget ældre 4 år gamle, bør man tænke på det? Det er jo selvfølgelig
kvali, men hvis jeg køber nyt, ved jeg jo også hvordan de er behandlet.Synes sgu det er lidt svært.

Jeg ville ikke have noget problem med at købe et par 4 år gamle gradoer, og 3500 er en okay pris, men mener at de kan
fåes billigere i USA, men så skal man have lidt skills for at komme forbi tolden

Men husk også at du så skal have en forstærker, det er lidt hån nærmest at trække et par rs-1 via en reciever, specielt når
man tænker på at meget få recievere de er egnede til at trække noget bare over et par mid-end sennheiser.

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig hvis de er i god stand, men der er nu engang noget specielt ved at få et par helt nye hjem og som kun har været ens egne. Ved godt nok ikke helt. Nogen der kender nogen sammenligninger af RS1 og RS2?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft RS2 og hørt RS1 og jeg foretrak langt RS2, den er mere blød i lyden, desværre har Gradoer så elendig komfort at det er til at lukke op og skide i....
Så mine RS2 er lige blevet solgt, selvom jeg ælskede lyden i dem kunne jeg ikke se nogen gavn af et sæt som altid lå i kassen....
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Husk dog at det ikke er super specialt at åbne et par nye gradoer da det ikke er indpakningen de har brugt pengene på 

Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hehe... det er ikke den flotteste indpakning, men stadigvæk en dejlig følelse at åbne noget nyt op :) Noget helt andet er, jeg har behov for en phono forlænger ledning på 5-10 meter, hvad bør jeg købe og hvor? Hvis jeg nu kunne tænke mig at prøve at sætte den til min PC, hvilket adaptor stik bør jeg anvende?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Grado har faktisk et super forlænger kabel som ikke er så dyrt, 300kr mener jeg.

Men hvis du skal slutte dem til din pc, skal du have fat i en DAC og en forstærker, med mindre du har et high-end lydkort, for ellers vil du få en elendig lyd

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Bare rolig, ville ikke smide den direkte til min Mac, men med noget forstærker foran.

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Fandt lige Grado's eget kabel, det koster kun 225 for 4,5 meter og det skulle være i samme høje kvalitet som det der sidder på deres hovedtelefoner, så sådan et må jeg da snuppe.

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Du kan købe et par Gardo RS1 her til 4636 kr.

http://www.stjernholm-media-proshop.dk/group.asp?group=213

så ville jeg gøer det frem for et par brugte.

Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes