Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AKG K701 tilspilning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 06 April 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

ville lige hører jer der har akg k701 om, hvor langt tid der går før de bliver spille til/burn in??
har haft mine i en måned nu og har spillet i ca 15timer.. Men jeg er ikke vildt imponeret af dem, håber lidt på det ændre sig med tiden hvis de bliver spillet til..
jo de lyder godt men, jeg er meget glad for grado-lyden..
hvis ikk det bliver bedre, er jeg ikk sikker på jeg beholder k701´erne...
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

15 timer er ikke meget - hvorfor ikke bare sætte en cd på repeat og lade dem spille en uges tid? Har hørt fra folk, der har
spillet mellem 100 og 300 timer før de var tip top. Mine egne 702'ere lød godt efter ca 150 timer.
Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Sendt: 06 April 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Ja de skal have omkring en milliard timers burn-in sådan cirka..Sæt dem til en radio og så ned i en skuffe med dem og så lad dem køre til onkring jul, så er du på den sikre side..

Lad være med at slide din cdafspiller op, brug radioen

De skal også have en god forstærker, men det har du jo..

701 kan spille ingen tvivl om det, om man så kan lide deres lyd og præsentation er noget helt andet...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 April 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Mads57:

Mindst 100 timer før de er "på plads" (nogle mener endda 200).

Hvis du er vild med Grado-lyd, tror jeg næppe du beholder AKG K701. Grado er noget "friske" i toppen, hvor AKG K701 er mere lineære, hvis man kan sige det sådan.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

jeg har allerede et sæt Grado sr 325I som jeg er meget glade for..
Men jeg købte AKG´erne bare for at prøve noget andet(havde hørt så meget godt om dem) ..
grado´erne spillede ca. 150timer så var de bare iorden..

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Sendt: 07 April 2009 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt et par Grado'er i den helt dyre ende, de spiller super, men slet ikke så godt som K701, jeg har slet ikke planer om at skifte mine K701 ud.

Men vi opfatter jo heller ikke vellyd på samme måde, nogle kan li brunetter andre blondiner osv.

I den sidste ende er det dine ører der afgør sagen.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 04:05 | IP-adresse registreret  

det der bekymre mig mest er at k701 har en skinger diskant når der bliver spillet højt, og når man spiller lavt-mellem niveau er der næsten ingen "go" i dem.. der mister man noget af musikken, men k701 er også svære at trække..
de to hovedtelefoner jeg har, har selvfølgelig hver deres styrker lydmæssigt..
men der er en anden ting der irriterer mig ved k701 er deres komfort, i og med jeg har en stor knold presser læderbåndet meget. og puderne passer slet ikke til mine ører, hvis ikk de presser i toppen af øret, presser de i bunden.. hvis man har smølfe ører er k701 pasform sikkert fine nok, og det har jeg ikke..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 April 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Der er nok ingen tvivl om at når de er spillet til og bliver trukket af en godt matched forstærker så er det en teknisk fremragende hovedtelefon med et meget stor soundstage (nok en af de største man kan få med hovedtelefoner) men personligt finder jeg dem hjertegribende kedelige at lytte til.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke jeg husker meget galt, så er AKG K701 lidt for friske i toppen indtil de blir helt tilspillet, og da du skrev noget med 15 timer, er de langt fra "på plads". Man skal dog osse huske på, at hvis man bruger en kilde (CD, DAC) som er analytisk-lydende, afslører K701 dette. De er med andre ord ikke tilgivende over for "unoder".

En rørforstærker som kan levere masser af strøm, er et godt valg til AKG K701. Jeg kan se i din signatur, at du har RudiStor. Hvilken model er det ? Er det lossless filer du afspiller fra din iPod ?

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

det er lidt forskelligt hvordan jeg kombinerer det..
men mit udstyr er:
Cd: Rega Apollo
Forstærker: RudiStor NX-03, Ibasso D10
PC/Ipod med AAC filer(på Ipod) samt Apples Lossless filer(i pc).

typisk kombination:
cd > rudistor > AKG k701/Grado sr325I (bedste kombi)

cd > Ibasso(bruges Dac/forstærker via. toslink) > AKG k701/Grado sr325I

pc > Ibasso(bruges som DAC) > Rudistor > AKG k701/Grado sr325I

pc > Ibasso(bruges via. USB) > AKG k701/Grado sr325I

Ipod > Ibasso > AKG k701/Grado sr325I

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

ingen tvivel om k701 spiller godt sammen med rudistor(speciel godt til akustisk musik).
håber bare lidt på k701 kommer til at harmonerer lidt bedre med Ibasso, hvis de bliver spillet til..

men det er nok bare mig der er kræsen, jeg er stor tilhænger af varm og fyldig lyd.. hvor jeg synes grado ar en klar fordel..

det kan være der skal en røramp på de K701?? tror i det vil hjælpe??

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
ingen tvivel om k701 spiller godt sammen med rudistor(speciel godt til akustisk musik).
håber bare lidt på k701 kommer til at harmonerer lidt bedre med Ibasso, hvis de bliver spillet til..

men det er nok bare mig der er kræsen, jeg er stor tilhænger af varm og fyldig lyd.. hvor jeg synes grado ar en klar fordel..

Nu er jeg stået helt af. Enten "hører" vi slet ikke på samme måde, eller osse er der noget andet galt. Grado er for mig det absolut modsatte af "varm og fyldig lyd".  Den er nærmest "frisk" (skarp?) og uden passende bund. Mellemtonen er dog ofte ganske god, afhængig af Grado modellen.

Måske går det dig som mange andre (inklusive mig selv). Efter at have brugt adskillige kroner på diverse dynamiske bøffer og forstærkere, ender du nok med et Stax-sæt. Jeg har svært ved at lytte på mit dynamiske setup, efter jeg blev "lokket" til at få Stax indenfor dørene, men måske har du allerede hørt sådan noget grej ? Om det så er "varmt og fyldigt" nok, tør jeg ikke gætte på. Jeg synes ikke der mangler noget, og der er nok af det hele (stort hul igennem), men som med så meget andet lyd-udstyr er det ofte svært at forklare. Man skal selv lytte.

Rørforstærkere er altid godt, efter min mening. Osse til AKG K701

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Mads57 skrev:

Nu er jeg stået helt af. Enten "hører" vi slet ikke på samme måde, eller osse er der noget andet galt. Grado er for mig det absolut modsatte af "varm og fyldig lyd".  Den er nærmest "frisk" (skarp?) og uden passende bund. Mellemtonen er dog ofte ganske god, afhængig af Grado modellen.

Måske går det dig som mange andre (inklusive mig selv). Efter at have brugt adskillige kroner på diverse dynamiske bøffer og forstærkere, ender du nok med et Stax-sæt. Jeg har svært ved at lytte på mit dynamiske setup, efter jeg blev "lokket" til at få Stax indenfor dørene, men måske har du allerede hørt sådan noget grej ? Om det så er "varmt og fyldigt" nok, tør jeg ikke gætte på. Jeg synes ikke der mangler noget, og der er nok af det hele (stort hul igennem), men som med så meget andet lyd-udstyr er det ofte svært at forklare. Man skal selv lytte.

Rørforstærkere er altid godt, efter min mening. Osse til AKG K701

easy on, jeg tror bare vi har hver vores måde at opfatte lyden på..
synes bare akg er lige lovlig analytisk nok, der er ikke så meget stemning i dem.. altså bliver kedelige at lytte til i længden.. hvor grado er meget behagelige at lytte til, I MINE ØRER..

men nej jeg har ikke lyttet til stax, der er ikke så store muligheder for at lytte til stax.. der da ikke findes nogen fysisk butik hvor man kan få et lyt...

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 April 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
nej jeg har ikke lyttet til stax, der er ikke så store muligheder for at lytte til stax.. der da ikke findes nogen fysisk butik hvor man
kan få et lyt...

Hej Mads
Hifi-Freaks har jo fået Stax og har et helt line-up til demo.
Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Der er nok ingen tvivl om at når de er spillet til og bliver trukket af en godt matched forstærker så er det en teknisk fremragende hovedtelefon med et meget stor soundstage (nok en af de største man kan få med hovedtelefoner) men personligt finder jeg dem hjertegribende kedelige at lytte til.

Jeg er helt enig med Jan her. Jeg har selv haft ejet AKG K701 i en måned, inden de røg retur til forhandleren.

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jeg købte mine 701'ere for snart to år siden samtidig med at jeg købte et sæt etymotic research er-4p "in-ear monitors".

I starten var jeg meget skeptisk over tilspilning. Dengang tænkte jeg, at det var noget hokus pokus og hvis der var noget om snakken, skulle de nok blive spillet til af sig selv med tiden.

Jeg ærgrede mig faktisk i en periode over købet, da er-4'erne lød bedre. Nu efter 2 år, lyder 701'erne helt anderledes og meget forbedrede. Der er eksempelvis rigeligt med bas i dem nu (hvilket der bestemt ikke var i starten, selvom jeg prøvede at bilde mig det modsatte ind ).

Jeg ville have ønsket, at jeg havde lyttet til alle rådene om at tilspille dem fra starten af!

Så selvom jeg også er meget glad for mine in-ear monitors, får de til hver en tid bank af 701'erne

Så sæt dine nye hovedtelefoner til anlægget, skru lidt op og sæt ellers cd'en på repeat, så skal du se

P.S. Jeg sidder faktisk og lytter musik i dem lige nu

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Søren84 skrev:
Mads57 skrev:
nej jeg har ikke lyttet til stax, der er ikke så store muligheder for at lytte til stax.. der da ikke findes nogen fysisk butik hvor man
kan få et lyt...

Hej Mads
Hifi-Freaks har jo fået Stax og har et helt line-up til demo.

når okay, jeg havde bare forstået at det kun var en netbutik..
spurgte dem engang om man kunne komme og lytte, der fik jeg bare at vide man kunne handle billigere på deres hjemmeside, mærkeligt svar...

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk sjovt, Jeg er også ejer af sr 325I. Er yderst tilfreds med dem, Jeg har prøvet at holde dem op mod mange andre hørebøffer.. der iblandt flere AKGér. Og jeg kan absolut ikke lide AKG, jeg synes man skal anstrenge sig for at hører detaljerne i AKG frem for i Gradoérne, hvor toppen står helt åbenlyst og gennemskugelig.. Dog tror jeg man skal passe lidt på men at skrue for højt op i Gradoerne for de er meget lyse, -ikke skarpe, men der bliver altså ikke holdt noget tilbage. Nu har jeg ikke lyttet på lige K701 tror jeg (det er noget tid sigen, så kan ikke lige huske hvilke modeller det var) men generelt for AKG, synes jeg, at nærværet er trukket et stykke tilbage.. Og i mine øre måske lidt kedelige at lytte på.

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Når nu har de ligget i lidt over en uge, i skuffen og spillet for fuld drøn..
waw må jeg sige, der er sku sket noget. soundstaget er blevet bedre, og er meget mere behagelig at lytte til..
detaljeringen er sku dejlig nu, og bassen er bedre kontroleret..
så tålmodighed var det eneste jeg manglede, så K701 bliver her hjemme..
troede i sidste uge, at det var et fejlkøb, men det er det slet IKKE...
gradoerne får lige en pause de næste par dage(måske en uge).. skal lige nyde lyden fra akg´erne..

Mvh. Mads

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Sendt: 18 April 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
Når nu har de ligget i lidt over en uge, i skuffen og spillet for fuld drøn..
waw må jeg sige, der er sku sket noget. soundstaget er blevet bedre, og er meget mere behagelig at lytte til..
detaljeringen er sku dejlig nu, og bassen er bedre kontroleret..
så tålmodighed var det eneste jeg manglede, så K701 bliver her hjemme..
troede i sidste uge, at det var et fejlkøb, men det er det slet IKKE...
gradoerne får lige en pause de næste par dage(måske en uge).. skal lige nyde lyden fra akg´erne..

Mvh. Mads

Der kan du bare se/høre, tålmodighed er vejen frem til super lyd, når det gælder K701.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum