Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Headamp til Sennheiser HD650 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrissor
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 15 April 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer et par HD650, som jeg godt kunne tænke mig at få "kvikket" lidt op. Jeg bruger dem hovedsagligt til en stationpc med følgende lydkort http://www.auzentech.com/site/products/x-plosion.php også til en bærbar med et random indbygget lydkort.

Jeg ved intet om headamps, men efter at have læst lidt her og andre steder er jeg faldet over en x-can v8?

PRISKRAV: For lige være rigtig krævende kunne jeg godt tænke mig både et bud på en i 2k klassen og en i cirka 4k klassen(hvis det kan betale sig med hd650)

ANDRE KRAV: Er det muligt at slutte apperatet til en alm forstærker (cayin 252b)?



__________________
nad c390dd
gamut phi7

musical fidelity x-can v8p
cambridge dacmagic
sennheiser hd800
Til top Vis chrissor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrissor
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 15 April 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

2 muligheder som Sennheiser selv jævnligt bruger til at demo'e HD650 er Lehmann Black Cube eller Graham Slee Solo med opgraderet power supply. Ingen af disse har dac indbygget så de vil blive fodret af linieudgangen af dit lydkort. X-can V8 har indbygget usb dac og kan dermed fodres fra usb udgangen på dine computere og vil så erstatte det lydkort du har. De kan alle tilsluttes en normal forstærker også typisk via et tape out eller mindre ideelt via et pre out.

I 2.000 kroners klassen og hvis det også skal kunne bruges transportabelt vil en iBasso D10 være en mulighed der skulle kunne trække HD650 acceptabelt.



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 20 April 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

 

CanAmp er den bedste billige forstærker jeg har hørt med 650 men den har ingen dac. Til gengæld er den ikke super afslørende, så den vil ikke falde igennem selv om lydkortet måske ikke er helt på højde med resten. Og selvfølgelig er hd650 værd at bruge en god forstærker med. Hvis du senere bliver rigtig bidt, så hjælper det meget at skifte kablet til noget bedre!

Jeg vil dog også tilslutte mig at x-can v8 er god til sennheiser, men der er delte meninger. Dac'en har jeg ikke prøvet!

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 20 April 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Ikke herfra jeg hørte min V8er med et par 650 og det lød glimragende, men bruger du USB muligheden skal der skrues hørt op, eller højere end hvis du bruger line-in....

Jeg prøver i øjeblikket at bruge min med USBen bare for at give den en chance mere, for jeg er ikke synderligt imponeret over DACdelen, men nu prøver jeg i en måneds tid og så må vi se..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes