Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lydkort,Headphone AMP osv. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stagum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 April 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Halløjsa! :)

Jeg går og overvejer at købe der her lydkort M-Audio Audiophile 2496:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496.html

Jeg var lidt i tvivl om hvordan jeg skulle sætte mine hørebøffer til, så jeg spurgte på et andet forum. Så hvidt jeg forstod skulle jeg have en hovedtelefon forstærker.
Jeg regner med at købe en Begringer HA400:
http://www.behringer.com/EN/Products/HA400.aspx

Mit spørgsmål er nu, hvilke ledninger man skal bruge for at sætte de to ting sammen. Jeg går ud fra, at jeg skal bruge sådan en fætter her?
http://www.av-cables.dk/lydkabler/jack_kabel/jack_til_phono_ kabel/jack_stereo_til_2_x_phono_han_kabel_3_m_2095_da.html
Men er dog ikke sikker, og jeg vil ikke købe noget før jeg er sikker. Jeg kan også se at lydkortet har digital tilslutning, og jeg går ud fra at det er bedre? Men der er jo 2 stik, er de så opdelt i højre og venstre, eller vil jeg få lyd i begge sider? :)
I så fald er der nogen som kan nævne en digital forstærker til mine hovedtelefoner?

Ja ved godt det er mange spørgsmål, men håber i kan hjælpe :)

På forhånd tak!
Til top Vis Stagum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stagum
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 21 April 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til Stagum


Hmm måske ikke det lydkort jeg vil anbefale, men okay. jeg ville nok anbefalde et audiotrak eller EMU eller ESI.

Men den "forstærker" tror jeg bestemt ikke er noget værd... ikke jeg har hørt den dog. Jeg vil mene du bør overveje noget andet.

Men hvad har du af høretelefoner? Og hvad er dit budget? Og hvad er dine lyd preferencer og hvad har du af anden hifi erfaring?

Men for at svare på dit spørgsmål, så skal den amp bruge et standart 3,5mm jack input (dårligt tegn), dvs du skal bruge et RCA kabel fra lydkortet som går over i et standrt jack stik, ellers skal du have alm RCA kabler også en lille RCA til jack omformer, de koster ikke ret meget.
Jeg vil anbefale et skærmet RCA kabel da det er til computeren også en omformer. Evt et TMC White kabel, men det er lidt dyrt.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Stagum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 April 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jo tak for velkomsten og tak for svar :D

Jeg jeg har bare valgt M-Audio kortet fordi jeg har hørt det skulle være super, og er blevet anbefalet det på hydrogenaudio.org.

Men du er velkommen til at komme med andre forslag til mig. Vil gerne havde det bedste ud af udstyret :) Gerne digital, så der ingen tab bliver fra lydkort til AMP i hvert fald :D

Mine hovedtelefoner er Sennheiser HD595. Grunden til jeg er kommet på den ide med en AMP er jo pga. af at ellers virker lydkortet jo ikke efter hensigten.

Mit budget ligger på 1900kr. Men hvis jeg kan få noget meget bedre vil jeg gerne vente en måned eller to. Så vil det nok ligger omkring 2700-3500. Men tålmodighed er sgu ikke det jeg har mest af, men jeg er villig til det hvis jeg får meget mere ud af det.

Ud over det har jeg ikke så meget hifi-erfaring. Jeg læser bare på forum hvad der er godt osv. og det er først inde for de 6-9 måneder at jeg er begyndt at gå op i god lyd. Så jeg hører selvfølgelig musik i lossless format. Mine lydpreferencer kender jeg ikke så meget til :P Men det jeg hører mest er Metallica, Linkin Park, The Killers, Bullet For My Valentine og lignende :) Resten af hvad jeg hører er meget forskelligt, hører også rimeligt med elektronisk musik såsom trance. Men altså mest de første fire nævnte bands. Jeg ved ikke om det kan give dig en ide om det. Du kan måske forklare lidt om forskellige preferencer? :)
Til top Vis Stagum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stagum
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 21 April 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Tjah, jeg kunne finde på at anbefale en iBasso D10, eller en Meiere 3Move og så helt droppe lydkortet (medmindre du selvfølgelig skal bruge det til andet end hovedtelefonerne). Begge kører via usb og ligger ca på 188kr inkl levering svjh.


Og de fleste pc lydkort har hovedtelefon udgang, så ødelægger da bestemt ikke hensigten med lydkortet.

iBasso D10
Meier 3Move

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Stagum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 April 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej igen :)

Jeg kan godt se at have lydkort,dac og amp samlet i en box vil være smart. Så slipper jeg jo også for besværet med at sætte lydkortet i computeren :)
Men er de lige så gode som M-Audio kortet, og jeg har fået smidt 3 forslag i hovedet. Hvordan ved jeg så hvad jeg skal vælge? :D
Til top Vis Stagum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stagum
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 22 April 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

En move3 er som foreslået et godt bud, den har en rigtig god forstærker del og en god dac, og er generelt en af de bedste til prisen.
Elers hvis du vil have et mere stationært setup, så ville jeg kigge efter en all-in-one læsning måske en GD compas, som du også kan læse om herinde.

Jeg vil ikke mene at du skal ud i et større/dyrere setup til et par senn 595 som er let trukne og ikke gavner så meget igen af forstærker.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 22 April 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nu har det M-audio kort en del extra features som nok er med til at det bliver rost så meget. Men det eneste du skal bruge er DAC'en hvis du køber en extern AMP. Og der vil mit bud være at de dedikerede DAC+AMP løsninger er mindst lige så gode (uden overhovedet at have hørt på lydkortet :P)

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Stagum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 April 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Tror bare, at jeg køber den AudioTrak ProDigy Cube. Mest fordi den understøtter 24bit/96kHz, og jeg har nogle filer der er rippet med det.
Dem kunne jeg da godt tænke mig at høre :P
Nogen som har hørt den eller har andre forslag som understøtter
24bit/96kHz? :)
Til top Vis Stagum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stagum
 
Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 22 April 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

24bit/96kHz, hvilken musik har du i dette format? Det eneste jeg har fundet har været obskure underlige sange. 
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 22 April 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hmm understøtter stort set alle dacs ikke det format, eller er jeg helt forkert på den?

Men hvad har du rippet i? Det er vel "bare" flac format?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Stagum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 April 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Mathias det er vinyl rips. Læste bare en masse om hvordan man gjorde osv. og så var der nogle som skrev, at rippe i 24/96 ville være en god ide. Så blev det det :)

techtrino jeg ved ikke om det er meget normalt, at dacs understøtter det i dag. Men når jeg læser specifikationer på den Meier 3move synes jeg ikke jeg kan finde der nogen steder. Ja det er i flac format. Kan jeg ikke evt. får din MSN? Det er noget lettere og hurtigere end at skrive her :)
Til top Vis Stagum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stagum
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 22 April 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

self kan du det, det er neutrino (at) sol.dk
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes