Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 11:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Kabel fra PC til røramp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 24 April 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler et kabel fra min PC til min nye lille røramp. Hvad bør jeg købe? Det skal være ca. 3-5 meter. Vil gerne have noget i en rimelig kvalitet og uden det koster for meget (har i nok hørt før), men det jeg mener er hvor for jeg mest for pengene?

__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 24 April 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hvad er udgangen på din pc? Alm rca ik?

Til computeren vil jeg anbefale et skærmet kabel. 3-5 meter er langt for et rca kabel, men de findes, men jeg ville overveje at flytte komponenterne lidt tættere sammen hvis muligt, også nøjes med eks et 1-2 meter kabel. Jo kortere kabel jo bedre.

Hvad er budgettet?

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 24 April 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Har almindeligt jack udgang og så er der phono på min nye røramp.

budgettet er vel en max 500 kr.

Overvejer dette: http://www.av-connection.dk/?PGr=900&ML=313

Ved godt at det måske vil gå lidt ud over kvaliteten hvis jeg vælger et så langt kabel, men tænkte at hvis det var af ordenligt kvalitet, ville det være ok?



__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 24 April 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hvad er kilden? Hvis du kører direkte fra motherboarded bør du overveje et lydkort eller Dac, den lyd du kan trække fra motherboarded er horibel dårlig.

Supra har aldrig lige været mig, men de er okay til prisen, ellers er der QED som hifiklubben fører, de laver også et minijack til rca. Ellers et godt skærmet kabel er TMC, men det er nok lidt udenfor dit budget og føres ikke i DK længere.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 24 April 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hvad er kilden? Hvis du kører direkte fra motherboarded bør du overveje et lydkort eller Dac, den lyd du kan trække fra motherboarded er horibel dårlig.

Supra har aldrig lige været mig, men de er okay til prisen, ellers er der QED som hifiklubben fører, de laver også et minijack til rca. Ellers et godt skærmet kabel er TMC, men det er nok lidt udenfor dit budget og føres ikke i DK længere.

Ved godt at jeg bør anskaffe mig en DAC, hvilket der også vil blive gjort over tid, men man skal jo starte et sted

Kom endelig med nogle link og andre gode ideer.


__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 24 April 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Når jeg tilslutter min computer til anlægget, bruger jeg bare et minijack - 2*rca kabel.

Mit er på 3 m og kostede 2-300 bobs - fungerer ganske udemærket.

Find et supra eller lign.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 24 April 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Når jeg tilslutter min computer til anlægget, bruger jeg bare et minijack - 2*rca kabel.

Mit er på 3 m og kostede 2-300 bobs - fungerer ganske udemærket.

Find et supra eller lign.


Nogen direkte forslag?


__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes