Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Tilspilning af LD Mk. III (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 25 April 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har som nævnt i en tidligere tråd fået erhvervet mig en Little-Dot Mk. III, som gerne skulle komme engang i næste uge, hvis altså ikke den bliver taget i tolden.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg skal spille den til bedst?

Har læst følgende:

1) Hovedtelefonerne skal være i

2) Rør skal side i

3) Volumen lidt over lytte niveau

4) Max køre 6-8 timer i træk(tror dette er pga. varme?)

5) Røramp'en skal stå frit fremme, så ikke den bliver for varm.

Ved ikke om disse påstande er rigtige?
Er der noget andet som jeg bør tænke over?
Har læst flere steder at der en nogle som bruger Pink noise, hvad menes der med det?




__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 25 April 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

For at tage det fra en ende af
1 jeps

2 jeps

3 jeps, nogle skruer endnu mere op så de rigtigt får tæsk

4 øhhh fisk, men den skulle gerne kunne køre døgnet rundt uden problemer, men det skader ikke med pauser

5 ja det virker også som en god ide om det er nødvendigt ved jeg ikke, men sådan en bør ALTID stå et sted hvor den kan få luft

Pink Noise er alle frekvenser spillet samtidigt, så du får trænet alt..selv bruger jeg bare en radio propper hele skidtet ned i en skuffe og lytter dagen efter om der er sket noget, husk at tage notater, for det er svært at huske hvordan noget lyder..

Hvorom alting er så bliver din forstærker spillet til med tiden, grunden til at mange vælger at gøre det på den hårde måde er at så er det lettere at høre de små forskelle det giver..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 25 April 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Puha... lige nu ligger min pakke hos told og skat, ved ikke om det er godt  men hvad fanden, bare den snart komme frem til mig.

Tænker at det bare bliver sat til min ipod på noget shuffle på alt musikken og så en 5-8 timer hver dag de næste par måneder.

Glæder mig godt nok til den kommer, spændende at høre.


__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 25 April 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

hvorfor slide på ipoddens batteri ??
En ganske almindelig radio har stort set altid headout og det gør jo ikke så meget at lydkvalliteten ikke er super..

At den ligger hos tolderne plejer at være noget L...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 25 April 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke forstået hvorfor folk "tilspiller" deres grej på en kunstig måde. Hvis folk køber en helt ny bil kører de gladeligt
stille de første 1000km, men uha nej jeg vil ikke lytte til mit udstyr før det yder 100%. Hvorfor ikke bare bruge den som
normalt og nyde den musik det giver, de små forbedringer skal nok komme hen af vejen, men hvad ved jeg.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 25 April 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da også det er aller sjovest at følge med i hvad der sker under tilspilningen... Ofte vil de største forskelle jo opstå indenfor de første få timer, og så bliver det jo mindre og mindre med tiden.
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 26 April 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Den hedder "under toldbehandling hos Post DK", lyder det som noget told der skal betales?

Hvis det er må man jo bare finde pungen frem


__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 26 April 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Ja, du kommer til at betale, men når først du får din LD, så betyder penge ikke så meget

Du får sikkert et brev fra toldvæsnet, hvor du skal fremvise kvittering for købet. Den kan du så sende dem pr mail. Så går det hurtigere.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 27 April 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Jeg plejer bare at blive "åreladet" oppe på posthuse, eller rettere i Brugsen her ude på bøhlandet..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
IndianaJonas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Bagger: Har du modtaget din LD, og hvad er i så fald din vurdering af den? Jeg overvejer nemlig selv en rørforstærker til samme hovedtelefon som du har, og har også overvejet en LD. Hvad blev den endelige pris iøvrigt, efter told og alt det?
Til top Vis IndianaJonas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IndianaJonas
 
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke modtaget den endnu, venter på at de for taget sig sammen inde i toldbehandlingen. Håber virkelig snart at den kommer 

__________________
Min stue
Til top Vis Bagger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bagger
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes