| Forfatter |
|
JHA84 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen! Jeg har lige købt en Argon HA 1 hovedtelefonforstærker, men kan ikke få den til at spille fra min Onkyo 606  Jeg har tilsluttet min computer med et optisk kabel til CD indgangen på Onkyo'en (har også prøvet at sætte den til game/tv indgangen). Har prøvet at sætte Argon'en til både TAPE OUT, VCR/DVD OUT samt ZONE 2 OUT, men lige lidt hjælper det  Har også prøvet at assigne alle indgangene til det forskellige. Ligeledes har jeg prøvet at skifte på high og low gain bagpå - men uden resultat. Hvad gør jeg forkert? Nogle der ved om det overhovedet er muligt, at tilslutte den til en Onkyo 606? Håber i kan hjælpe mig, for det er trist det ikke virker  Mvh Jonas
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan garanteret ikke få et analogt signal ud fra en digital kilde (prøv evt. at kigge i vejledningen). Hvis du sætter forstærkeren til og spiller fra
tuneren, virker det så?
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle da tro at den tager signalet til Tape Out, Zone Out osv. efter det har været en tur gennem DAC'en?
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fundet ud af, at der kommer en lille smule lyd ud af den ved optisk. Har lige prøvet, at sætte den til tuneren og ja - der virker den fint. Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg købte den ikke ligefrem for at høre radio  Er der nogle alternativer? Har sluttet min mac mini til recieveren..
|
| Til top |
|
| |
jbhe Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)
Bruger siden: 14 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt svaret - side 21 i manualen
When choosing a connection format, bear in
mind that the AV receiver does not convert digital
input signals for analog line outputs and
vice versa. For example, audio signals connected
to an optical or coaxial digital input are
not output by the analog TAPE OUT.
Altså, hvis du kører signalet ind i reciveren i digital form, så kan den ikke smide det ud analogt. Så for at få det til at virke,
skal du køre analogt ind på receiveren. __________________ hilsen Jonas,
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu man konverterer til analog for at sende det ud i højttalerne, hvorfor så ikke sende ud i analog out også?
|
| Til top |
|
| |
jbhe Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det synes jeg også, men det har Onkyo af en eller anden grund valgt ikke at gøre.
Men altså som en af Denons Japanske ingeniører engang sagde til min kollega da han spurgte på en eller anden funktion der
kunne være fin at have; "Ahhhhh Mr.Larsen-San, we make verrrry complicated AV-receiver".
Sagt på en anden måde, moderne AV-receivere er pænt komplicerede at konstruere, og nogen gange må man træffe
kompromisser der kan virke underlige.
__________________ hilsen Jonas,
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun en kombineret optisk/analog udgang på Mac'en.
Problemet, hvis jeg bare kobler et alm. jack kabel til, er at jeg ikke kan få surround på mine dvd'er så. Hvad vil være bedst? Er det ikke noget med man kan få en DAC så jeg kan køre optisk igennem den så jeg stadig har surround men samtidig analog med phono kabler direkte til min hovedtelefonforstærker?
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne evt. bruge en USB/Firewire DAC til musik og så stadig benytte optisk ud til film?
|
| Til top |
|
| |
jbhe Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja altså en Cambridge DACMagic eller tilsvarende produkt burde kunne gøre det.
Jeg skulle lige nærlæse manualen, for jeg var usikker på hvad den ville sige til at du sendte et DD/DTS signal ind i den.
Men det de skriver er at hvis du sender DD/DTS ind, så looper den igennem til de digitale udgange, men muter de analoge.
Er det derimod stereo du sender ind, er der både hul igennem på analog og digital udgange. Så det burde fungere efter
hensigten.
Du kan evt. også tilslutte den via USB og så bruge den som lydkort. Det kræver dog en anelse opsæt på din MAC, se FAQ
hos Cambridge http://tinyurl.com/p5eepd
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så er Argon'en overflødig hvis jeg vælger den løsning med USB DAC? Har heldigvis fået at vide at jeg bare kan leveren Argon'en tilbage hvis jeg skulle være utilfreds :)
Hvilken USB DAC kan anbefales? Vil nok max sige 2000,-. Er lyden ligeså god via USB på en DAC, som hvis jeg bare koblede et jack kabel til min reciever og kørte over min Argon nu? Det er et par AKG k701 jeg har.
|
| Til top |
|
| |
jbhe Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved nu ikke om Argon'en er overflødig. Jeg antager at grunden til at du købte den var for at prøve at få bedre lyd på
dine hovedtelefoner, end det Onkyo'en som standard kan levere på sit hovedtelefon output. Og formålet med at anskaffe en
DAC var vel at få Argon'en til at fungere sammen med dit setup, eller har jeg overset noget?
Hvorvidt du vil få bedre lyd ved at bruge en USB DAC afhænger nok i høj grad af hvad kvaliteten på lydkortet i MAC Mini'en
er. Jeg må sige at jeg ikke har nogen fornemmelse af om MAC'en er god eller dårlig i den henseende. Men det er jo en
interessant øvelse at teste.
Mht valg at DAC, kan jeg ikke komme med nogen anbefaling, da jeg ikke er upartisk og det ville stride mod retningslinjerne
for branchemedlemmer her på siden.
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til jeg skrev Argon'en ville være overflødig var fordi jeg kiggede på en kombineret DAC og hovedtelefonforstærker. Men de er også lidt dyre. Må lige overveje hvad jeg gør, men tror bare jeg vil køre med et jack kabel til at starte med indtil jeg får skrabet nogle flere penge sammen - det kom lidt som en overraskelse, da jeg egentlig regnede med det bare ville funke.
|
| Til top |
|
| |
jbhe Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh, så forstår jeg.
Men ja, jeg er enig i af det ikke lige er nemt at gennemskue.
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du noget til den her SilverStone EB01 D/A converter? http://www.tweakup.dk/article/1005/dk/ Den kan vel gøre jobbet, samtidig med jeg kan beholde min Argon. Og så er prisen ikke skyhøj på den der  Så kan phono out jo enten køres direkte ned i Argon'en (eller Onkyo'en hvis jeg også vil høre analog på anlægget) og så køre optisk fra Mini'en så der stadig er surrond på film.
|
| Til top |
|
| |
jbhe Branchemedlem

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender den desværre ikke. Men prisen er da svær at være ked af i hvert fald.
|
| Til top |
|
| |