Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Shure SE530 VS Etymotic ER-4P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget på disse to In-Ear høretelefoner, men jeg er meget i tvivl om, hvilket sæt jeg skal vælge. Begge modeller er de bedste fra hver deres producent, men dem fra Shure koster godt 600 kroner mere. Spørgsmålet er så, om kvaliteten følger med prisen, eller rettere om lyder er mærkbart bedre på Shure's model. Dette spørgsmål vil jeg give videre til jer sagkyndige. På forhånd tak.

Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hmm jamen de er begge super IEM´s spørgsmålet er hvilken lyd du kan lide.

De kræver også begge to en god forstærker for at yde optimalt, hvad har du af forstærker og kilde?

Og husk at der er også er4s som er en højere impedans udgave end er4p, som kræver bedre forstærkning, men som mange også synes lyder bedre.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har en iPod Touch, og jeg hører mest Nickelback, AC/DC og Sheryl Crow, hvis det er det du mener.
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hej Martin - som Techtrino også skriver er det to meget forskellige IEM's med meget forskellig lydsignatur. Jeg mener ikke man kan sige den ene
er bedre end den anden. Begge har deres styrker og svagheder.

Jeg har netop selv solgt et sæt SE530 fordi jeg næsten aldrig lyttede til dem. Egentligt var det nogle af de bedste IEM's jeg har haft men på en
eller anden måde ver der også et irritationsmoment i lyden. De har TO bass-drivere og EN tweeter til resten af lydbilledet. Og dette synes jeg
gjorde at der var "huller" i lyden, hvor nogle ting kom uhensigtsmæssigt meget frem. (Måske har de være bange for at der ikke var BAS nok da
de lavede dem - de mangler i hvert fald ikke bas.) Lyden er meget mørk sammenlignet med ER-4 og det er som om der er to toppe i lydbilledet
der dominerer; BAS og øvre mellemtoner. Der er markant meget mere BAS i SE530 end i ER-4. De har også en rigtig fin mellemtone med super
sprøde detaljer. Men det er så også det - meget af alt det andet mangler eller kommer ikke frem.

Etymotic ER-4 har et meget mere komplet lydbillede, hvor der er mere sammenhæng - men de består kun af en driver(i hver side). Der er en
enkelt ting jeg godt kan irritere mig over med ER-4 - og det er at de tilsyneladende ikke helt kan gengive en lilletromme (som man er vant til at
høre en lilletromme.). Men til gengæld har de detaljer og sprødhed i hele lydbilledet og en rigdom af detaljer er virkelig med til at gøre især
akustisk musik levende og nærværende. Bassen er dog ikke det, der kommer mest frem - så hvis man er afhængig af en bas, der bærer
musikken skal man lige selv gøre en indsats for at få den frem. Enten ved at vænne sig til at lytte anderledes, EQ'e sig frem til mere bas eller
skrue lidt op så kommer den - men så belaster man også hørelsen mere.   

Obs: Tilføj selv et "jeg synes" på relevante steder i teksten ovenfor.... Der er sikkert mange andre meninger du bør lytte til :-)
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Super forklaring

Men jeg vi, tilføje at hvis du ikke har en forstærker foran er det måske lidt overkill med de to, vil næsten sige at du burde overveje nogen mindre krævende hvis du ikke har tænkt dig at anskaffe en forstærker, for lydpotter er ikke de mest kraftige kilder på markedet.
Så du vil nok ende med at blive lige så glad for eks er6i som er4s, eller måske et par d-Jays eller FreQs.

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

burning777: Tusind tak for et meget fyldestgørende svar. Ud fra det du fortæller mig, er modellen fra Etymotic bedst til mig. Som skrevet før hører jeg meget Shreyld Crow, og hun bruger meget akustisk guitar i sine numre. Jeg vil meget gerne have flere meninger frem, så slå jer endelig løs derude!

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med forstærker, da jeg ikke er så meget inde i alt det med lyd. Kan du uddybe det lydt?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

En bærbar forstærker er det samme som en forstærker til dit anlæg.
En lille forstærker har svært ved at trække store tunge sværttrukne højtalere. Dvs de kan ikke spille efter deres fulde potentiale.

Det samme gør sig gældene ved høretelefoner. Stort set alle gode høretelefoner har brug for en forstærker for at spille op til deres fulde potentiale, nogen mere end andre naturligvis. Er4s/p er ingen undtagelse og de reagaerer faktisk meget efter hvilken type kilde og forstærker der er foran. Så hvis du smider et par er4s foran din Touch vil de ikke lyde så godt som de kan, nok langt fra. Derfor hvis du ikke vil have en bærbar forstærker så kan det ikke betale sig at købe dem, og du bør vælge nogen der ikke har så meget brug for forstærkning.

En god billig forstærker er eks. en Meier Audio Head-six.
I den helt billige ende kan du sågar finde dem ned til 150kr for en Fiio E5, og i den dyre ende er der eks Larocco, Lisa, RSA p-51 m.m.m.

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Så må jeg jo skaffe mig en forstærker... Nogle anbefalinger, til maksimum 750 kroner?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hmm en meier headsix koster 140 euro, men hvordan har du det med at handle brugt i USA, for så kan du spare mange penge

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Det har jeg intet problem med. Bestilte min iPod Touch derfra.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kom lige i tanker om at du måske også skulle overveje Phonak PFE IEM'erne. De skulle minde om ER-4 men have lidt mere bas.
Jacobtc her på forum har en tråd om dem et andet sted.... De kunne også være et bud tror jeg. Jeg har ikke selv lyttet

Jeg tror også at Meier forstærkerne vil være gode til Ety'erne. De har som regel en rigtig god bas og det kan måske være et godt fit til et sæt Etyer.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hvis du er interesseret har jeg en Meier Headsix du kan låne når du har købt nye hovedtelefoner.
Så kan du se om det er noget der giver dig noget inden du bestiller en et sted...

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Dem fra Phonak er ENORMT interessante! Jeg bemærkede også, at de har en skinne, der får dem til at sidde over øret. Dette er rigtig godt, da jeg løber meget. Jeg har læst, blandt andet fra Jacob's tråd, at der skulle være problemer med revner i plastikken omkring selve "hovedet". Dette skulle blive rettet i slutningen af juni, så hvis det bliver dem, køber jeg dem bare på det tidspunkt.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ja Phonak er også et godt bud, også er de ikke så dyre, men tror lige jeg hører dem fra lillebror før jeg køber et par Ku være man skulle lave en lille sammenlignelse af er4s og phonak

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg bestiller nok ER-4P, da jeg har hørt rigtig meget godt om dem, og fordi dem fra Phonak har problemer med plastikken endnu. Tak for hjælpen til jer begge to.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Bare ik glem en forstærker og husk minimum 320kb/s eller flac, sh*t in sh*t out

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

ER4 kan også sagtens bruges over øret selvom der ikke er nogen skinne. Faktisk er det næsten et krav da kablet er hyper mikrofonisk. Et alternativ
til EE4-P er deres nye HF5, specielt hvis du ikke gider forstærkere. Hvis du derimod gider forstærkere kunne du overveje at afvente reaktionerne pa
den kommende Pico Slim, den skal jeg i hvert fald havd lige så snart den kan bestilles.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

nc8000: Tak for forslagene, men jeg har allerede bestilt ER-4P. Til gengæld vil jeg godt kigge lidt på forstærkeren. Jeg har alligevel tænkt mig at vente lidt med at købe en forstærker, da jeg allerede har tortureret min pung nok for lidt tid.

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2009 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Techtrino: Jeg troede ikke, at man kunne bruge FLAC sammen med iTunes på en Touch.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes