Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Åbent, transportabelt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niels CBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej venner.
Nu er jeg blevet guidet gennem min første Head-fi anskaffelse, og har haft stor nytte af jeres indlæg. Mit setup lyder fantastisk, og takket være Edge, ser det også godt ud.
Nyt tema:
Jeg skal i en periode pendle og bo på hotel i stor udstrækning, så derfor søger jeg gode råd om Head-fi i den anledning. I modsætning til mit hjemme-setup, kan jeg her anvende åbne HT, og da jeg synes at Grado/Allesandro leverer god lyd, er vi ovre i den genre. Ydermere er jeg faldet pladask for lyden i min Little-Dot MK IV SE, så rør er også en mulighed.

Jeg starter fra bunden, har intet mobilt udstyr. Konen har en Cowon Iaudio7 med senn px200 som lyder godt, men ikke helt lever op til mine krav.

Spørgsmålene er:

Cowon XXX kunne være en mulighed, er der forbedring med ekstern DAC eller ekstern forstærker (måske rør)?
Er der visse kilder, DAC, forstærkerer der spiller specielt godt sammem med Grado/Allesandro?

Jeg er godt klar over, at det ikke er helt præcise spørgsmål, men det er i høj grad modningen, der opnåes via dialogen, som har min interesse. Det virkede flot sidste gang.

Mvh. Niels

Til top Vis Niels CBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels CBG

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvordan den lyder, men jeg synes iBasso D10 virker spændende pga. dens mange tilslutningsmuligheder.
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=493836&am p;itemGroupGuid=3553

Hvis du kunne finde en afspiller med optisk udgang, ville du vist være godt kørende.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Som transportabelt anlæg som sættes op på hotelværelset og lignende bruger jeg en iBasso D10 sammen med en iRiver H-140 med RockBox og en Sony D-NE920 pcdp. Disse har begge optisk udgang og fodre således D10'en den vej. Dette fodre så enten et sæt APS omkablede ER4-S eller en moddet og omkablet ATH-ESW9.  Det lyder knald godt, faktisk så godt at hvis jeg virkelig blev tvunget af en finanskrise kunne jeg leve med dette anlæg som mit eneste head-fi setup. Desuden fungerer D10'en også som usb dac med min notebok computer så en ekstremt alsidig unit.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

postkurt skrev:

Spørgsmålene er:

Cowon XXX kunne være en mulighed, er der forbedring med ekstern DAC eller ekstern forstærker (måske rør)?
Er der visse kilder, DAC, forstærkerer der spiller specielt godt sammem med Grado/Allesandro?

Jeg er godt klar over, at det ikke er helt præcise spørgsmål, men det er i høj grad modningen, der opnåes via dialogen, som har min interesse. Det virkede flot sidste gang.

Mvh. Niels

Hej Niels

Som du skriver ikke helt præcise spørgsmål, så svarene kommer måske også til at svæve lidt i vinden.

Cowon afspillere har generelt et godt ry for en lydkvalitet over gennemsnittet. Generelt kan det siges, at det er svært at bruge en ekstern dac til transportable afspillere, da det er meget få der har optisk ud. Her ville det måske være bedre at bruge en bærbar pc, som du måske alligevel har med dig, hvor du så kan koble en usb dac på - dem findes der en del af, både med og uden forstærker og i forskellig størrelse og prisklasse, f.eks. headamp pico, RSA predator, Meier 3move, Ibasso D10 (også optisk ind) osv.

Derimod har de fleste transportable afspillere glæde af en ekstern forstærker, selvfølgelig alt efter hvilke hovedtelefoner der skal benyttes, generelt er Grado lette at trække, men også de bliver bedre med en forstærker. Du nævner rør, som jo ikke umiddelbart rimer på transportabelt, jeg har dog fundet en enkelt forstærker som kunne være en mulighed, en ttvj millet hybrid

http://www.ttvj.com/index.php?main_page=product_info&cPa th=15&products_id=1062

der har rør. Den er næsten med garanti umulig at lytte til her i landet og der er heller ikke mange anmeldelser af den.

Jeg ved ikke om der er nogle forstærkere der er at foretrække fremfor andre i forhold til at drive Grado, men måske andre med mere erfaring kan byde ind her.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Niels CBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hej igen.
Tak for jeres kommentarer.

Det ser ud til at jeg får anskaffet et par Alessandro MS2i i den nærmeste fremtid, og så kører det videre derfra. Jeg tror jeg holder fast i ideen med at bruge Lenovo´en som afspiller og skal derfor anskaffe en passende DAC/Amp. Jeg "flac´er" nærmest på fuld tid og glæder mig til at nyde frugterne.

Så vi står derfor med en laptop og MS2i, det kunne være en Meier eller den TTvj som Kane nævner. Er der nogen der kender den eller deres produkter. Ibasso´en er umiddelbart lige over mit budget : (Aaron har lige accepteret mit bud på hans MS2i, så nu er dét da klart. Jeg glæder mig ogsa til at høre dem over min Little-Dot.)
Nogen der kender Little Dot´s mini-rørforstærker? Andre kommentarer?

Niels

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

MS2 er bestemt heller ikke nogen dårlig hovedtelefon....

Jeg har netop for et par timer siden lyttet en del til MS2 (samt en hel del andet hos Jaben i Singapore) jeg kan dog bedre lide den mere "Ud-over-
kanten" lyd fra SR325 hvor MS2 er noget mere afslappet i lyden (kedelig er ikke lige ordet men knap så fremmelig som SR325). Men det er også for
meget for nogle... detaljer og lækker musik DET kan de i hvert fald levere i rigelige mængder.

En Meier 3Move med din laptop er også et godt køb til gode penge! Endda et rigtigt godt køb...

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Tillykke med MS2i!

Er det laptop med flac der er kilden, skal du have en usb dac. Og det mest praktiske iforhold til at det skal være transportabelt ville være en med indbygget forstærker.

Meier 3move er et godt bud, den er forholdsvis billig og Meier er kendt for sin gode kvalitet.

Little dots mini rør forstærker - er det I+ du tænker på?

Niels CBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hej igen.
@ Kane: Det var denne jeg havde set: Poke

Jeg kender ikke noget til den, og der er ikke indbygget DAC, så den diskvalificerer sig selv.
Det er i øvrigt ikke David, der står som sælger, så ér det en Little Dot eller hva´?

Meier er måske bedste bud?

Andre muligheder?
Jeg arbejder på at lave en beskrivelse af lytteindtryk af mine indkøb, men vil lige vente til Alessandro´erne ankommer, så der kan være lidt sammenligning og dermed bedre referencer for jer derude.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg kender den ikke - jeg kan ikke rigtig følge med i alle de forskellige forstærkere little dot smider på gaden.

Meier er et godt bud i alt fald og forholdsvis billig iforhold til at skulle bestille en Pico eller Predator fra USA.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes