Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Skift af mini-jack stik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,
Håber der er nogle der kan hjælpe, for jeg har fået en løs forbindelse - eller mine Yuin PK1 har. Det er ved/i stikket der er en løs forbindelse, så de skal bare "omtermineres" - for dem vil jeg meget gerne have lavet, da de er super gode (og regner med at kaste penge ud efter vores head-fi meet! ).

Men er der nogle der ved hvordan man gør eller hvor man kan få dem lavet? For jeg er ingen ørn med en loddekolbe.

Tak for hjælpen,
Mange venlige hilsener

Simon
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 August 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej Simon

Det er skam ret let, klip stikket af en 0,5 - 1 cm af ved stikket også mål igennem hvilke ledere der går til hvor på jackstikket. Jeg har ikke prøvet at omterminere yuin, men mon ikke der bare er 3 ledere.

Hvis du ikke er vandt til at lodde kan det self godt være lidt svært, men hvis du har en loddekolbe og noget okay loddetin, helst noget med lidt kobber og sølv i, så er det bare at prøve, for hvis det går galt kan du jo tage ned i din lokale A/V forretning og få dem til at gøre det om. Når jeg har omtermineret den slags små kvadrater, har det sjældent taget mig mere end 5 min.

Hvis det er kan jeg godt sende dig et stik og lide krympeflex i et brev, for jeg har lidt forskelligt liggende
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 August 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Noget kabel kan dog være et helvede at lodde på. Jeg havde engang fået er kobber erstatningskabel til en Sennheiser HD25 (stock er stål) men det havde et 1/4" stik og jeg ville gerne have et 1/8" på så jeg fik fat i en af mine venner som vel at mærke er uddannet elektronik mekaniker og professionelt vant til at lodde og har ordentligt grej men han kunne simpelt hen ikke lodde det ski... kabel. Hver enkelt kobber tråd i hver leder var seperat larkeret så lodning var helt umuligt. Han dræbte 3 mini-jack stik før vi opgav projektet.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Ja hd25 er svært at lodde på, men der kan man jo købe nye kabler hos senn, eller tage andre kabler på. Men Yuin kablerne har så små kvadrater og er jo bare kobber, så der skulle ikke være nogen problemmer med at lodde dem.

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 07 August 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Det fleste IEMs/earbuds har små lakeret kobberledninger, der ikke er lige til at have med a gøre, tro mig. Er Yuin virkelig anderledes? Jeg tror ikke så meget på det, desværre. Jeg har OK1 ved min side og der er helt sikkert lakeret kobberledninger i dem også.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

De er isolerede, eller kunne de jo ikke klæmme 3 ledere ned i en ledning Men ja som Saijajin siger så skal du lige huske at afisolere dem

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes