Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 11:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Denon AH-D5000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
enten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 02 September 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Har lige fået disse ind af døren, og lånt en argon hovedtlf. forstærker med hjem. nåede lige at spille på mit stueanlæg inden, og havde ret store forventninger, men nøj jeg blev skuffet. lyden er simpelthen så ringe når de ryger foran argonen, hvad kan det skyldes? er den virkelig så meget dårligere end en alm. forstærker? og de er spillet til, købte dem brugt.

evt. andre forslag til amp i 1000-2000 kr klassen

Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten
 
enten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 02 September 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

skal argonen spilles til? for har kun spillet 5 mins or so.
Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten
 
storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 02 September 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

gå nu i seng istedet for at sidde og vente på nogen svarer... hehe
Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel
 
niemion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Har du en god DAC, eller skal du også have fat i sådan en?
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted
 
enten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

nej den er sat direkte til compen, gjorde jeg også med forstærkeren.

havde kigget lidt på den der:1

http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=105240&am p;itemGroupGuid=3561

nogen der har erfaring med den? det virker lidt umildbart sårn at argonen ikke kan trække dem ordenligt, syndes bare det virker mærkeligt den klarer sig så dårligt.

hold kæft konkel :p

Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hmm altså kilden er nok det vigtigste led i en ens setup. Og hvis du kører direkte ud fra en minijack port på dit bundkort så er lyden altid skod uanset hvad. Du bør få fat i en dac eller et godt lydkort.

mht Argonen, så for man hvad man betaler for, og argonen er jo ret billig

En god forstærker i 1000-2000 klassen vil jeg næsten sige er en Audio-gd Compass da du her også for en ganske hæderlig Dac med i købet. Som er bedre end den Fubar du linker til.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
enten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

oki, jamen problemet er at jeg også prøvede den på mit anlæg, igennem min cdafspiller, som jeg normalt bruger til b&w 703, og der lød det også ret skidt. og når jeg kører det igennem forstærkeren og ind via minijack stikket, så lyder det stadigb edre end argonen.

techtrino, hvem sælger Audio-gd Compass? syndes du jeg skal vente og ofre lidt mere? fortjener de denon det?

Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hvad er det der lyder dårligt ved det ?.. Mangel på detaljer ? støj ? For meget bas/diskant ? eller ?

Har du prøvet at sætte din argon direkte til din cd-afspiller evt ? Argon er ikke noget top-klasse, men SÅ slemt kan det nu næppe heller være, medmindre du har enorme forventninger ?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
enten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Asso havde hvertfald forventninger om det ville lyde mindst ligeså godt som færstærkeren.

og ja har prøvet at sætte den direkte til cdafspilleren, og ja, det lyder bare dårligt, alt for meget buldren, og det skal ikke være ret højt, så forvrænger bassen, næsten ligesom den ikke kan trække dem. det øvereste område er ingen problem, der er det ganske hæderligt.

Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Compassen sælges kun direkte hos producenten, så kig ind på audio-gd´s hjemmeside og skriv til Kingwa og bestil  Du kan trygt handle hos dem, det eneste der er at de ikke er så gode til engelsk, men deres produkter og service er i top.
Jeg vil mene at en compass er et god sted at starte, selvfølgelig vil du få bedre lyd ved at bruge det tredobbelte på eks en dedikeret Dac og forstærker eller en bedre kombo løsning.

Du kunne eks. kigge på en Dacmagic til computeren også en lille Woo audio, Audiotailor el lign, der er jo mange at vælge imellem. Her der kræves nok lidt mere viden om din musiksmag og preferencer m.m.
En tredje mulighed er en Meier amp, de er også meget velanerkendte og han har nogen gode komboer med dac indbygget. Om de lyder godt med d5000 ved jeg desværre ikke, men de er generelt relativt neutrale og kraftfule. Så hvis du ikke er så meget til at handle i Kina så køb hos Jan i tyskland http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Kender hverken Argonen eller 5000erne, men jeg har da læst nok til at vide at din Argon måske kunne være defekt, eller også fodre du den med en dårlig kilde eller dårlige musikfiler fra pcen..

Har du prøvet en ganske almindelig cd sammen med sættet ??

Det kan da også være at dit stueanlæg har en KickAss udgang og den bare er bedre end den Argon, men som nævnt tidligere er det ikke altid det bedste der sidder i stueanlæg, jeg synes selv min Yamaha forstærker har en overraskende god udgang til høretelefoner.

Hvis Argonen er ny så kontakt da sælger og spørg om han kan hjælpe.

Sidder der en Gain knap på forstærkeren ?? prøv at sætte den på højt gain
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 02 September 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Du kan også prøve en anden forstærker

Den her

Skulle være rigtig god til prisen.

En anden Cmoy

Den ser også ud til at være godt sat sammen
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 02 September 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Dennon (i hvert fald min markl moddede D2000) er nok en af de hovedtelefoner der har størst behov for tilspilning og som ændrer sig mest over de første 20-50 timer.Stop en cd i på repeat og lad dem koge 1-2 døgn. Effekten kan kraftigt øges og tiden forkortes ved brug af IsoTek's burn-in cd. Da jeg modtog mine var det CRAP at lytte til men efter 24 timer med IsoTek cd'en var det noget helt andet.

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
enten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 03 September 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen alle, vil prøve at tage ned i klubben sammen med bøfferne, og evt kigge lidt på en dacmagic, ellers kan det være jeg skal ud og kigge lidt nærmere nogle af de forslag i har pasted :)

Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten
 
niemion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 03 September 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hop på det første tog til KBH og stik dine bøffer i nogle af de forstærkere der er repræsenteret her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75667&PN=1& TPN=1

Så kan du finde ud af om det evt. er forstærker/DAC der er problemet.
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted
 
el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 03 September 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Jeg var engang i hifiklubben hvor jeg prøvede netop det set-up og jeg var også meget skuffet. Men da jeg brugte hovedtelefon udgangen i en Cambridge blev det meget bedre. Måske passer de to bare ikke sammen jeg ved det ikke for den argon skulle være udmærket på papiret.
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 03 September 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Uden 20-50 timers burn-in kan du slet ikke vurdere disse Dennon telefoner.

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 732
Sendt: 03 September 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Mon ikke bare de skal spilles til?!
jeg var også ufattelig skuffet over mine AKG K701 de første timer jeg brugte dem, men efter 200-300 er de nærmest uundværlige!!

Nu tror jeg heller ikke at den Argon forstærker er noget at råbe hurra for.. og lige frem bruge din pc direkte som kilde, det ville jeg ikke gøre uden der var en dac foran..
Det kan også være lydsignaturen i de denon slet ikke passer til din smag!!!
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 
enten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 03 September 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

de er som beskrevet tidligere, købt brugt, halvt år gammel ca. så de er spillet til, og lyder ganske fint når jeg kører dem igennem forstærkeren og ind i cden, har prøvet at sætte argonen direkte til cdafspilleren, uden held.

men når jeg kører over forstærkeren så er lyden faktisk ganske ok, men må bare ud og prøve noget andet istedet for den argon :)

Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 732
Sendt: 03 September 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

jeg tror skam den Argon er fin nok, men bare til hovedtelefoner i samme prisklasse..
som techtrino skrev tidligere, du får hvad du betaler for..
nu kender jeg ikke disse denon hovedtelefoner, så jeg vil ikke anbefalde nogen amp. da jeg ikke hørt så mange amps i 1000-2000kr. klassen..
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes