Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 03:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Høretelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
49844984
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 06 September 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle..

leder efter et par gode høretelefoner der er isolerer udefrakommende støj da jeg arbejder på en larmende fabrik.. prislejet er ca 1000-1500, hører mest hip hop.. (det er høretelefoner ala høreværn jeg leder efter)  håber i kan hjælpe mig, tak :)

 

Til top Vis 49844984's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 49844984
 
Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 06 September 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

På en larmende fabrik nytter de fleste lukkede hifi-hovedtelefoner ikke ret meget. De er nemlig ikke så lukkede som et par høreværn. Men der findes da høreværn med stereo-radio, og et par in-ears i kombination med høreværn, var vel også en idé.
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto
 
49844984
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 06 September 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Tænker på fx en dj der står et meget støjende sted, de må da lukke udefrakommende lyd ude ?
Til top Vis 49844984's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 49844984
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 06 September 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Velkommen til 

Som Toronto siger så isolerer høretelefoner ikke så godt som høreværn, men du kan snyde lidt. Jeg har selv brug etymotic er4s på fabrik og de isolerer super godt, men isolationen kan forbedres hvis du tgaer et par høreværn udenpå, som en eks Claus gør herinde
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 06 September 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 06 September 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:

http://www.specialbutikken.dk/Peltor-Workstyle-til-MP3-hoere vaern.aspx

Du skal nok over i s�dan noget her



Ja de ser ud til at være beregnet til formålet, men lydne er nok ikke så god

Hvilken type fabrik står du i? Er det samlebånds arbejde eller er det noget hvor folk også skal kunne få fat i dig?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 06 September 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Du skal da bare have sådan nogle her

LINK

Spiller super og isolere rigtigt godt og som Jesper siger så bruger jeg alm. høreværn ovenpå hvis der er rigtigt meget støj, men så kan en F16 jager også lande på mit tag uden jeg hører det.

Mit sæt er et par q-JAYS og så har jeg fået lavet formstøbte propper til dem, de virker også rigtigt godt med skumpropper. I alt ca 2200 spir, men så får du også et super høreværn, som efter en smule tilvænning overhovedet ikke mærkes, samtidigt er de lavet af et materiale som lader frekvensområdet der svarer til stemmer trænge en smule igennem, så kan man nøjes med at slukke musikken, hvis nogle forstyrrende elementer vil tale med dig..

Hvis dit firma er et som vil give dig et formstøbt høreværn, så ligger sådan en løsning lige til højrebenet.

Der er heller ikke noget problem at kombinere alm. earbuds med høreværn, det er dog en smule besværligt og lyden er heller ikke helt så god..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 07 September 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Hej Du

Jeg bruger selv earplugs med høreværn udenover på job og det giver en rigtig god lyd. Desværre er det vild træls at skulle ha
af og på hver gang der skal føres en alm samtale. Sys mit Peltor hørerværn med fm radio er rigtig godt både lydkvalitet og
støjdæmpning. Jeg har set en ny model med digital tuner og mp3 indgang, klart en model jeg skifter til inden længe.
Peltor med mp3 og digital tuner
Det skal lige siges at jeg ikke kender butikken, men sys da prisen er rimelig.
Mvh Thomas
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 611
Sendt: 07 September 2009 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Du skal da bare have sådan nogle her

LINK

Spiller super og isolere rigtigt godt og som Jesper siger så bruger jeg alm. høreværn ovenpå hvis der er rigtigt meget støj, men så kan en F16 jager også lande på mit tag uden jeg hører det.

Mit sæt er et par q-JAYS og så har jeg fået lavet formstøbte propper til dem, de virker også rigtigt godt med skumpropper. I alt ca 2200 spir, men så får du også et super høreværn, som efter en smule tilvænning overhovedet ikke mærkes, samtidigt er de lavet af et materiale som lader frekvensområdet der svarer til stemmer trænge en smule igennem, så kan man nøjes med at slukke musikken, hvis nogle forstyrrende elementer vil tale med dig..

Hvis dit firma er et som vil give dig et formstøbt høreværn, så ligger sådan en løsning lige til højrebenet.

Der er heller ikke noget problem at kombinere alm. earbuds med høreværn, det er dog en smule besværligt og lyden er heller ikke helt så god..


Sorry for OT men hvor har du fået dem lavet Claus? OVervejer at få lavet et par til mine Etys...

__________________
Mange hilsener

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios
 
degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 07 September 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

49844984 skrev:

Hej alle..

leder efter et par gode høretelefoner der er isolerer udefrakommende støj da jeg arbejder på en larmende fabrik.. prislejet er ca 1000-1500, hører mest hip hop.. (det er høretelefoner ala høreværn jeg leder efter)  håber i kan hjælpe mig, tak :)

 


Måske kan de her bruges: 

Beyer Dynamic DT-770M som er lavet til trommeslagere. De kan muligvis findes billigere i udlandet.

Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 07 September 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Askle:
Jeg har fået dem lavet hos Audiodan, men jeg tror alle steder der handler med høreapparater kan hjælpe dig, jeg mener NC har fået lavet et sæt til sine etyer.

Hvis jeg skal give et råd med hensyn til dem, er det at du for alt i verden skal have dem store nok, altså ikke kun øregangen, men også lidt af det ydre øre, så isolere de bedre og er lettere at tage af og på, du skal også være kritisk når du får dem hvis de ikke er som de skal være er det en ommer, det var først 3. gang, de var som jeg ville have det.

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 07 September 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Trommeslagere bruger tit vic firth modellen her vic
firth
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 11 September 2009 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

degofedal skrev:
49844984 skrev:

Hej alle..

leder efter et par gode høretelefoner der er isolerer udefrakommende støj da jeg arbejder på en larmende fabrik.. prislejet er ca 1000-1500, hører mest hip hop.. (det er høretelefoner ala høreværn jeg leder efter)  håber i kan hjælpe mig, tak :)

 


Måske kan de her bruges: 

Beyer Dynamic DT-770M som er lavet til trommeslagere. De kan muligvis findes billigere i udlandet.

 

Jeg har et par, og isolationen er fremragende. Langt bedre end andre almindelige hovedtelefoner. De kan nok ikke slå in-ears med høreværn ovenpå, dog

DT-770M er ikke berømt for den bedste lydkvalitet i forhold til prisen, men jeg var meget glad for mine indtil jeg blev ramt af head-fi sygdommen og skulle have en masse bedre udstyr... Nu bruger jeg dem ikke længere, og har dem derfor til salg billigt, hvis du skulle ende med at gå efter den løsning. (nå ja, og så er der kommet et nyt kabel på uden volumenkontrol, da denne har en tendens til løs forbindelse)

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
49844984
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 11 September 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

"Jeg har et par, og isolationen er fremragende. Langt bedre end andre almindelige hovedtelefoner. De kan nok ikke slå in-ears med høreværn ovenpå, dog

DT-770M er ikke berømt for den bedste lydkvalitet i forhold til prisen, men jeg var meget glad for mine indtil jeg blev ramt af head-fi sygdommen og skulle have en masse bedre udstyr... Nu bruger jeg dem ikke længere, og har dem derfor til salg billigt, hvis du skulle ende med at gå efter den løsning. (nå ja, og så er der kommet et nyt kabel på uden volumenkontrol, da denne har en tendens til løs forbindelse)"

Hvad er billigt ?  

Til top Vis 49844984's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 49844984
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 15 September 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

800,- (halv pris)?

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 15 September 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Askle:
Jeg har fået dem lavet hos Audiodan, men jeg tror alle steder der handler med høreapparater kan hjælpe dig, jeg mener NC har fået lavet et sæt til sine etyer.

Hvis jeg skal give et råd med hensyn til dem, er det at du for alt i verden skal have dem store nok, altså ikke kun øregangen, men også lidt af det ydre øre, så isolere de bedre og er lettere at tage af og på, du skal også være kritisk når du får dem hvis de ikke er som de skal være er det en ommer, det var først 3. gang, de var som jeg ville have det.

Jeg fik aldrig lavet dem. Damen var syg den dag jeg havde en aftale til formtagning og så har jeg aldrig fået lavet en ny aftale.



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 16 September 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hvad er billigt ?  

[/QUOTE]

 

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=129190

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes