Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Audio-gd, kingwa og den danske toldmur (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niemion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 11 September 2009 kl. 04:48 | IP-adresse registreret  

Jeg går i disse dage og overvejer om jeg skulle ofre lidt mere end først antaget på en amp og en DAC til mine HD800. Jeg har
tænkt på en Phoenix + Ref-1 kombo fra audio-gd, men da jeg ikke forventer at i har lagt øre til denne kombination går mit
spørgsmål i en anden retning.

De af jer der har erfaringer med køb fra audio-gd, hvor lang tid er der gået fra i har bestilt (noget som var på lager) til i
modtog det? Jeg har hørt at Told tager op mod en måned på at "frigive" sager fra Kina. Har dette også været tilfældet med
jeres kingwa goods?

På forhånd tak
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted
 
Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 11 September 2009 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Da min Compass kom til landet, gik der ikke mange dage, før jeg fik besked på at betale.

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo
 
niemion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 11 September 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Så man betaler og hvad sker der så? Sender de så pakken til adressen, eller skal man selv afhente den på en given adresse?
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted
 
Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 11 September 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Du betaler på posthuset, før de udleverer den. Det er jo Postdanmark der håndterer toldopkrævningen.
Dvs. efter toldbehandling bliver den sendt videre til dig med en toldopkrævning. Det betaler du så  bare en lille bagatel af 155,- for .
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 11 September 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ude for PostDK ekspeditionstider på op til 2 uger men normalt går det hurtigere

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 11 September 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hvis afsenderen gør det korrekt (sætter en kuvert med fakturaen på kassen), går der kun et par dage. Ellers kan du også risikere Post DK sender dig et brev, og beder om dokumentation for værdien...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 11 September 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Normalt så for du altid et brev af postdk hvor du skal dokumentere at afsender har sat rigtig pris på... så sender man bare en kopi af en bank statement eller noget fra paypal også skal du vente 2-3 uger også har du pakken, som så ikke blir leveret, men du skal selv hente den og betale ekstra 35% og 150kr til postdk.
Men der er dog måder man kan komme let udenom på, men det er ikke helt lovligt
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 11 September 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Normalt så for du altid et brev af postdk hvor du skal dokumentere at afsender har sat rigtig pris på...


Det har jeg til gengæld kun oplevet én gang, hvor en kineser ikke kunne finde ud af at udfylde tolddeklarationen ordentligt.
De andre gange er det gået automatisk.
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 11 September 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Okay jeg har kun prøvet at det er gået automatisk en eller to gange, men normalt for jeg også kun større ting fra kina
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 11 September 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Okay jeg har kun prøvet at det er gået automatisk en eller to gange, men normalt for jeg også kun større ting fra kina


Ja, det kan godt være, at de stoler mere på forhandlere fra USA .
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 11 September 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

En af mine kinesiske leverandører skriver nogle fuldstændigt uforståelige fakturaer (hvor hverken produkter, antal eller priser passer) - de er gået glat igennem hver gang 

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 11 September 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har nok også været uheldig


Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 11 September 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

GD produkter kan også købes inden for EU
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
niemion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 12 September 2009 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
GD produkter kan også købes inden for EU
Hvor!?
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted
 
FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 12 September 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Mht. PostDK det svinger meget fra  et par dage til over tre uger har jeg været ud for, og den hvor det to tre uger var der følgende med:faktura / tillægssedle med beskrivelse og kontakt informationer til både mig og det firma der sendte det afsted. Det var også fra et kinesisk firma. 
Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 13 September 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

niemion skrev:
Claus-dk skrev:
GD produkter kan også købes inden for EU
Hvor!?


Jeg har kontakt med en irsk gut som sælger flere af GDs produkter, send mig en pm så skal du få hans email
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes