Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Alm. forstærker med super headphone out? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niemion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 12 September 2009 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har taget mig selv i at gå og kigge på dedikerede hovedtelefonsforstærkere til mellem 4000 og 10.000 kr til mine
Sennheiser HD800. Jeg har dog planer om på et tidspunkt at købe nogle højtalere og så vil jeg ærgre mig og hvis
jeg havde brugt så mange penge på en head-amp, hvis det viser sig, at jeg kunne have fået tilnærmelsesvist samme kvalitet
ved at købe en alm. forstærker.

Hvilke (hvis overhovedet nogle) alm. forstærkere med god lyd ud til høretelefoner har vi at gøre med? Max 10.000, gerne
brugt.
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 12 September 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Ingen anelse, men en række hovedtelefonforstærkere kan også bruges som forforstærker (bl.a. min RPX-100) så det var jo også en mulig vej at gå så du "blot" skal supplere med en effektforstærker når du når til højttalerne

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 12 September 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Tja jeg tror ikke der er så mange forstærker med god lyd til alm høretelefoner, men som nc siger sp findes der nogen enkelte gode forforstærkere og mange høretelefon forstærkere er også gode som forforstærkere.
Ellers kan du jo få dig et par k1000 også kan du bruge en alm forstærker
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
tubesrules
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 12 September 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

"Traformatic" er både head amp og forforstærker, men hvordan den matcher HD800 er et åbent spørgsmål.
Til top Vis tubesrules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubesrules
 
Crash
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 13 September 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

CAMBRIDGE 840 har klasse A udgang til høertelefoner



Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash
 
niemion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 14 September 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Crash skrev:
<h1>CAMBRIDGE 840 har klasse A udgang til høertelefoner</h1>

Hvad vil det helt præcist sige?
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 15 September 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

At det som regel lyder rigtigt godt, det er stort set uden nogen former for forvrængning, jeg kan ikke lige huske tallene, men prøv at læse lidt her
LINK

Jeg har lyttet til en forstærker nede i pølseland for noget tid siden, jeg tror det var en Linn, den havde en virkelig god hovedtelefon forstærker, selv med et par Senn 650
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 15 September 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Crash skrev:

CAMBRIDGE 840 har klasse A udgang til høertelefoner



Jeg har hørt den på et par D5000 og sammenlignet med Argon head-amp (er der nu nogle der korsfæster mig når jeg bruger dette ord i denne betydning?) de også har i klubben og Cambridge var mange længder foran i lyd kvalitet.


Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente
 
Crash
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 15 September 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt den Cambridge 840 med Denon AH-D5000

og det lød rigtigt godt sammen men jeg ved ikke hvoe meget

power den kan lever på høertelefon udgangen og Sennheiser HD800

skal jo have en hel del mer power end Denon AH-D5000 så

du må i HiFi Klubben og lytte hvordan den lydder med dine

Sennheiser HD800.

NB. En Argon head-amp sammen med Sennheiser HD800 er det sammen

som misbrug!


Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash
 
niemion
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 22 September 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt lidt forskellige forstærkere nu og endte med at købe en Marantz PM-15S1.

Efter min mening super lækker lyd sammen med HD800. Glæder mig over ikke at skulle ud og investere i mere grej når jeg får
købt nogle højtalere
Til top Vis niemion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niemion Besøg niemion's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes