| Forfatter |
|
niemion Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har taget mig selv i at gå og kigge på dedikerede hovedtelefonsforstærkere til mellem 4000 og 10.000 kr til mine
Sennheiser HD800. Jeg har dog planer om på et tidspunkt at købe nogle højtalere og så vil jeg ærgre mig  og  hvis
jeg havde brugt så mange penge på en head-amp, hvis det viser sig, at jeg kunne have fået tilnærmelsesvist samme kvalitet
ved at købe en alm. forstærker.
Hvilke (hvis overhovedet nogle) alm. forstærkere med god lyd ud til høretelefoner har vi at gøre med? Max 10.000, gerne
brugt.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen anelse, men en række hovedtelefonforstærkere kan også bruges som forforstærker (bl.a. min RPX-100) så det var jo også en mulig vej at gå så du "blot" skal supplere med en effektforstærker når du når til højttalerne
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja jeg tror ikke der er så mange forstærker med god lyd til alm høretelefoner, men som nc siger sp findes der nogen enkelte gode forforstærkere og mange høretelefon forstærkere er også gode som forforstærkere. Ellers kan du jo få dig et par k1000 også kan du bruge en alm forstærker
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 12 September 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Traformatic" er både head amp og forforstærker, men hvordan den matcher HD800 er et åbent spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CAMBRIDGE 840 har klasse A udgang til høertelefoner
|
| Til top |
|
| |
niemion Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crash skrev:
<h1>CAMBRIDGE 840 har klasse A udgang til høertelefoner</h1>
|
|
|
Hvad vil det helt præcist sige?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
At det som regel lyder rigtigt godt, det er stort set uden nogen former for forvrængning, jeg kan ikke lige huske tallene, men prøv at læse lidt her LINKJeg har lyttet til en forstærker nede i pølseland for noget tid siden, jeg tror det var en Linn, den havde en virkelig god hovedtelefon forstærker, selv med et par Senn 650
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crash skrev:
CAMBRIDGE 840 har klasse A udgang til høertelefoner
|
|
|
Jeg har hørt den på et par D5000 og sammenlignet med Argon head-amp (er der nu nogle der korsfæster mig når jeg bruger dette ord i denne betydning?) de også har i klubben og Cambridge var mange længder foran i lyd kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt den Cambridge 840 med Denon AH-D5000
og det lød rigtigt godt sammen men jeg ved ikke hvoe meget
power den kan lever på høertelefon udgangen og Sennheiser HD800
skal jo have en hel del mer power end Denon AH-D5000 så
du må i HiFi Klubben og lytte hvordan den lydder med dine
Sennheiser HD800.
NB. En Argon head-amp sammen med Sennheiser HD800 er det sammen
som misbrug!
|
| Til top |
|
| |
niemion Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 22 September 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt lidt forskellige forstærkere nu og endte med at købe en Marantz PM-15S1.
Efter min mening super lækker lyd sammen med HD800. Glæder mig over ikke at skulle ud og investere i mere grej når jeg får
købt nogle højtalere
|
| Til top |
|
| |