Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 03:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Søger hjælp til en head-fi nybegynder. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all!

Jeg søger lidt hjælp, omkring nogle hovedtelefoner. Jeg har nogle ganske enkle krav til mit fremtidige køb:

De skal være nemme at drive, f.eks fra en iPod, eller en PC, så jeg slipper for at købe en Amp.
De skal være relativt billige.. 5-700 kr vil jeg mene lyder OK i mine øre.

De vil hovedsageligt blive brugt til at lytte til Rock, i alle afskygninger, og har derfor overvejet Grado SR80, da de umiddelbart opfylder alle krav, men jeg ved ikke ret meget om området - jeg vil bare gerne have et par der spiller godt til en god pris.

Jeg håber at I kan hjælpe mig.

Mvh,
Daniel.
Til top Vis Aquila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aquila Besøg Aquila's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 September 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Til det formål kan du næppe gå galt i byen med en SR80 selv om det selvfølgelig bliver bedre højere oppe i fødekæden men så begynder kravet om en forstærker også at melde sig. Det er en farlig sti du er slået ind på

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne jeg godt frygte - jeg har det også med at bruge ufatteligt mange penge på den slags grej - særligt noget man på ingen måde har brug for :-)
Til top Vis Aquila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aquila Besøg Aquila's Websted

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 September 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger efter gode hovedtelefoner til Rock er Grado SR80 et sikkert hit!

En outsider ville være Koss Porta Pro (kr 350,- i Elgiganten) - jeg ved godt at jeg ALTID nævner dem og de ser ikke ud af
meget. Men inden du dømmer dem ude så tag lige et lyt...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 18 September 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Husk dog lige at Grado er komplet åbne og er ikke ligefrem egnede til brug imens der er andre i nærheden.
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 18 September 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Aquila skrev:
Ja det kunne jeg godt frygte - jeg har det ogs� med at bruge ufatteligt mange penge p� den slags grej - s�rligt noget man p� ingen m�de har brug for :-)

Velkommen til Aquila

Jeg har lidt problemer med at poste her fra Brasilien, skrev et indlæg igår som åbenbart ikke nåede frem

Hvad med Ms-1, de er baseret på sr125 men lyder nok nærmere lidt som sr225 end sr125, også koster de kun 100usd inkl fragt.

Foruden hvad der ellers er sagt så husk at grado ikke er særligt godt egnede til udendørs brug, da de har en tung lang ledning, er åbne osv. Dernæst til computeren kan de godt kræve lidt tilvendning dade på noget sidder på ørerne.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan forstå at åbne headphones skaber det største "soundstage" (Jeg har skrevet lidt med en amerikaner fra Head-fi, derfor de fine udtryk :D) Men at lukkede ofte har bedre bas?

Jeg vil vel gerne have noget der lyder så godt som muligt, men jeg tror ikke det er nødvendigt at de skal være lukkede, da jeg hovedsageligt hører musik indendørs...

De der MS-1, er det dem der hedder Alessandro MS-1? Er der nogle gode steder at købe dem? Jeg har så småt sat søgningen i gang, men det er jo altid rart med noget feedback fra folk der har erfaring med siderne.

Er der andre gode "bøffer" man bør kigge efter?

Jeg er også lidt bekymret for de Grado'er dér, da jeg folk snakkede noget om at de skulle Ampes, men skal de virkelig det, altså SR80'erne, og hvad er historien så med MS-1'erne?

Hvis jeg VIRKELIG skal have en Amp, bliver det højst sandsynligt Fiio Amp, mener jeg den hedder, da den virker rimelig overkommelig, men kan den trække noget?

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 18 September 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Nede i de "små" modeller af grado mener jeg ikke det er en nødvendighed af have en amp foran.
Men kommer du op i modeller som mine sr325i og der opefter (rs1, rs2, gs-1000) kan det kun anbefaldes at sætte en amp på.
Så et par sr80i kan du sagtens bruge direkte fra en fks. Ipod.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

MS-1 er utroligt gode til prisen! Det eneste minus ved dem, er at de skal købes fra USA af. Jeg vil selv mene at de er bedre end SR-60 og lige så gode eller bedre end SR-80, og til færre penge endda.. En forstærker gør dem bedre, men det er ikke nogen voldsom ændring i forhold til hvad en amp koster. Står valget mellem MS1 + amp eller MS2 uden amp f.eks vil jeg næsten vædde med at MS2 uden amp lyder bedre.

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Okay - det lyder i hvert fald som om jeg er ude i noget Grado, enten værende lavet af Grado selv, eller med stor hjælp fra Grado :-)

Hvad er forskellen mellem SR80 og SR80i, udover prisen?

Jeg må indrømme at have fået et rimeligt godt øje til de MS-1'er dér, da folk taler meget godt om dem, så skal jeg bare overveje om jeg har lyst til at bestille fra USA, men det skulle der jo ikke være nogle problemer med, bortset fra moms.

EDIT: Har fundet forskellem mellem de to:
"What does the i stand for in the new SR80i from Grado? Improved, that’s what! Built on the same features as the SR60i, but SR80i utilizes a 4 conductor connecting cable and the diaphragms are put through a special 'de-stressing' process in order to enhance inner detail, the result of which gives a more open stage. The new SR80i has an upgraded driver design, and they have enlarged and improved the mass distribution in the plastic housing. The way the SR80i’s new driver and plastic housing move air and react to sound vibrations are now less affected by transient distortions. The SR80 provides an improved bass resonance, which enhances the overall detail. With the SR80i you will notice improved control of the upper and lower range of the frequency spectrum with both better supporting Grado’s world renowned midrange. The SR80i will produce a sound that is pure Grado, warm harmonic color, rich full bodied vocals, excellent dynamics and an ultra smooth top end. Listen and Enjoy!"

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du er til brugt grej, sælges der ret tit MS1'ere indenfor EU også, så du slipper for told og sådan.. Dog er der lige kommet en MS1i såvidt jeg ved, men om de er nævneværdigt bedre aner jeg ikke..

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke så meget imod at købe brugt, men der skal selvfølgelig være penge at hente.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 18 September 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Lige et par lukkede outsidere:  

JVC HAR-X700
Audio Technica ATH-A700

Der er også en brugt Beyerdynamic DT-770M i KSB.
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke pengene pt., så det nytter ikke synderligt meget at lede efter brugt nu - ellers tak for hjælpen :-)

De der Audio Technica, hvor kan de købes henne af, til fornuftige penge?

Jeg har en ven der har AD700, og jeg har også lyttet til dem, men jeg vil ikke vurdere dem, da det var under alkoholens indflydelse, og at det blev brugt i spil. Jeg kan dog huske at de var ekstremt behagelige! :-) Og A700 er nok ens komfort mæssigt, så de er bestemt af interesse :-)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 19 September 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

A700 er lukket og AD700 er åben og de lyder vist nok ikke ens. Linkene er til AudioCubes.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Aquila
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

nc8000: Ja jeg ved godt at den ene er åben og den anden lukket - jeg fik bare formuleret mig dårligt i mit indlæg :-) Det jeg prøvede at sige var, at jeg ved i hvert fald at A700 er komfortable, så de kan også overvejes, jeg har bare kun set dem til over 1000 kr :/

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes