Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AMP til Grado HF2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg var med på meetet sidste weekend og kunne utrolig godt lide burning777's Grado HF2, faktisk så meget at der er et par på vej til mig

Men jeg skal jo bruge en AMP, og kunne godt bruge lidt gode råd.

Den skal fødes af en Densen B-420.

Jeg lytter mest til musik som

Van Morrison

Diana Krall

Nils Lofgren

Pink Floyd

Altså overvejende rock og lidt jazz

Jeg håber at det kan lade sig gøre at holde det under 3000kr, vil gerne købe brugt også fra udlandet.

Håber i kan komme med lidt input

Hilsen

Morten

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hey Morten
Jeg har ikke så mange stationære forstærkere lige nu de jeg venter på færdiggørelsen af en stationær. Så hvis du kan leve
med en bærbar er disse mine råd: RSA Mustang P-51 er nummer et - men tæt på kommer iBasso D10 af dem jeg har. De
spiller begge virkelig godt med HF-2. Selvom P-51 er en anelse bedre vil jeg mene D10 er et bedre køb taget i betragtning at
du får en virkelig god bærbar DAC med i købet. Men de er jo begge bærbare.

På meetet prøvede jeg en Sugden Headmaster som Beam havde med. Den var virkelig god sammen med Gradoerne. Men den
er nok lidt dyrere end budgettet. Men det kan være du er heldig at finde en brugt.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus

Tak for sidst

Jeg har godt læst at du var glad for denne amp, men som du skriver er den lidt over budgettet, og der er ikke mange på brugt markedet

På sigt kunne det godt tænkes at jeg skulle få gaflet mig en D10, vil jo være genial når man er på kontoret (hjemme kontoret)

Jeg går dog også og overvejer at prøve noget rør, er der nogle der har nogle gode input her?

På Ebay er der flere Kina moddeler under mit budget. Nu er både Densen og Grado jo lidt fremme i skoen så måske en rør amp vil være god? Primært Darkvoice og Little Dot har jeg kikket og læst om, men jeg er helt grøn ud i dette.

Et tillægsspørgsmål, hvad var det for nogle puder du havde på dine HF2, ser støre ud end dem som er standard

Hilsen

Morten

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'">Et tillægsspørgsmål, hvad var det for
nogle puder du havde på dine HF2, ser støre ud end dem som er standard<O:P></O:P></SPAN>

Det er Jumbo pads. Det er de samme som sidder på GS-1000 og PS-1000.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:

Hej

Jeg var med på meetet sidste weekend og kunne utrolig godt lide burning777's Grado HF2, faktisk så meget at der er et par på vej til mig

Men jeg skal jo bruge en AMP, og kunne godt bruge lidt gode råd.

Den skal fødes af en Densen B-420.

Jeg lytter mest til musik som

Van Morrison

Diana Krall

Nils Lofgren

Pink Floyd

Altså overvejende rock og lidt jazz

Jeg håber at det kan lade sig gøre at holde det under 3000kr, vil gerne købe brugt også fra udlandet.

Håber i kan komme med lidt input

Hilsen

Morten

Jeg har gået med tanker om at købe hf2 eller rs1 et stykke tid nu, og da jeg ikke har en alm hovedtelefon forstærker har jeg gået med samme spørgsmål i hovedet nu i et par måneder.

For det første til 3k kan du få meget godt! Eks en Darkvoice 322i en earmax pro silver edition eller en Woo 6 (fra ny), rør forstærker er jo generelt gode til grado, ellers er der jo altid EECS og andre små SS forstærkere. Du kunne også være heldig at finde en Melos Gold, men de koster nærmere 5k, men er så også det bedste til Grado.

Min valg har dog landet et lidt andet sted for jeg vil nemlig gerne lave lidt DIY

Og jeg tror jeg laver mig en M^3 med lidt upgrades, den står inkl strømforsyningen s11 til en ca 300-350 usd inkl kasse osv. Jeg vil dog have en stepped attenuator i m.m. så min blir nok lidt dyrere.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:

Jeg går dog også og overvejer at prøve noget rør, er der nogle der har nogle gode input her?

På Ebay er der flere Kina moddeler under mit budget. Nu er både Densen og Grado jo lidt fremme i skoen så måske en rør amp vil være god? Primært Darkvoice og Little Dot har jeg kikket og læst om, men jeg er helt grøn ud i dette.

Jeg prøvede dem selv med min Darkvoice 336i, og ærligt talt syntes jeg ikke at jeg følte den helt store synergi. Dog kan det sagtens være at man kan ramme et bedre match med en anden rør-combo.. Som hovedregel er 336i vist også bedst til høj-impedante bøffer..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

De forskellige Xcans er lavet til lavohms høretelefoner.

Jeg har ingen Gradoer (for tiden), men både min V8 og min V2 er rigtigt fine forstærkere.
V8 eren koster ca 4000 (min er så modded for en tusse)

Min V2 som er modded til det ekstreme, kan erhverves for ca 3000, den har så samtidigt 10 års garanti

Begge er Hybrid forstærkere, så man får både den dejlige dybe bas fra solidstate og den bløde mellemtone og fløjlsagtige top fra rørene

Darkvoicerne er vist mere beregnet til at trække HD650 og andre tungere drenge.

Hvorom alting er så synes jeg ikke at mine RS2er var særligt kræsne med forstærkerene, de spillede stort set godt fra alt, der har en rimelig kvalitet, dog synes jeg at Meiers forstærkere er lige "sterile" nok til Gradoerne.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
De forskellige Xcans er lavet til lavohms h�retelefoner.

Jeg har ingen Gradoer (for tiden), men b�de min V8 og min V2 er rigtigt fine forst�rkere.
V8 eren koster ca 4000 (min er s� modded for en tusse)

Min V2 som er modded til det ekstreme, kan erhverves for ca 3000, den har s� samtidigt 10 �rs garanti

Begge er Hybrid forst�rkere, s� man f�r b�de den dejlige dybe bas fra solidstate og den bl�de mellemtone og fl�jlsagtige top fra r�rene

Darkvoicerne er vist mere beregnet til at tr�kke HD650 og andre tungere drenge.

Hvorom alting er s� synes jeg ikke at mine RS2er var s�rligt kr�sne med forst�rkerene, de spillede stort set godt fra alt, der har en rimelig kvalitet, dog synes jeg at Meiers forst�rkere er lige "sterile" nok til Gradoerne.

Som claus siger er x-can´sne også en mulighed, og som claus og lars siger så er darkvoice mere til højimpedans, men woo er derimod super til gradoer, og en woo6 koster en små 3k fra ny også er det altså en fin kasse ;)

Men hvis du måske er med på en m3 så sig til for jeg sidder lidt og tænker på at købe nogen "kits" hjem fra Jeff fra AMB, og en m3 kan jo lavet til ret få penge, ca 1500kr hvis du ikke har brug for en fin kasse og evt kan nøjes med en dårligere strømforsyning end en s11 eller STEPS.

Btw Claus hvad blev der er af dit DIY?

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej, dejligt med noget input

Har været inde og læse lidt om woo6, den ser godt nok lækker ud. men hvor har du set den til 3000 techtrino? Der kommer vel også moms og told på? så ender den på ca. 4000

Jeg må i gang med at kikke lidt på xcan (det er sku en fed hobby )

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Når du nu har kigget efter rør-forstærkere kan jeg ikke lade være med at kaste en ind fra siden. Jeg har ikke selv lyttet til den kun læst om den...
men jeg har været SÅ tæt på at jeg har siddet med musen på bestil flere gange. Prisen er jo ikke skræmmende men Skylab var vild med den.

Musical Paradise Review

Musical Paradise

...det kunne jo være rart om en ville tage en for holdet

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Når du nu har kigget efter rør-forstærkere kan jeg ikke lade være med at kaste en ind fra siden. Jeg har ikke selv lyttet til den kun læst om den...
men jeg har været SÅ tæt på at jeg har siddet med musen på bestil flere gange. Prisen er jo ikke skræmmende men Skylab var vild med den.

Musical Paradise Review

Musical Paradise

Meget pæne ord om den.. Og så fra skylab (som jeg, ligesom sikkert mange andre, finder inspiration fra)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
N�r du nu har kigget efter r�r-forst�rkere kan jeg ikke lade v�re med at kaste en ind fra siden. Jeg har ikke selv lyttet til den kun l�st om den...
men jeg har v�ret S� t�t p� at jeg har siddet med musen p� bestil flere gange. Prisen er jo ikke skr�mmende men Skylab var vild med den.

Musical Paradise Review

Musical Paradise

...det kunne jo v�re rart om en ville tage en for holdet

Den ser sørme også spændene ud, og det er jo ligefrem også en HT forstærker så den kunne sikkert også bruges til mine k1000

Så msp2, den må du gerne tage hehe, men det skal jo siges at han har ikke hørt den med grado, kun høj impedans (600ohm) beyer, så det kan godt være at et par grado nok ik lyder så godt med den.

mht woo, så ja der kommer nok lidt told på, men altså han kan altid skrive at den kun koster lets say 125usd på pakken, så er det ik så slemt. Ellers går der en woo fra tid til anden inde på salgs delen af head-fi, men desværre ret sjælent, selvom de er ret populære, sjovt ik

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Musical Paradise Review

Musical Paradise

Nu er min erfaring ud i head audio meget begrænset, men jeg vil mene at min kilde og HF2 kunne retfærdiggøre en lidt støre udskrivning.

Men til 200USD var det jo nærliggende at prøve, jeg må i tænke boks

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Btw Claus hvad blev der er af dit DIY?

Den hænger her

jeg er en l**tefotograf, men jeg vil da godt prøve at tage bedre billeder, hvis det skulle have interesse ??
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hej Msp2 - har du modtaget dine HF-2???
Hvad siger du til dem nu du har dem i din egen stue?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Hej Msp2 - har du modtaget dine HF-2???
Hvad siger du til dem nu du har dem i din egen stue?

Ja og hvad for en amp har du fundet. Mine HF2 ligger nemlig på posthuset nu hehe, så skal også finde en amp, og ku være spædende at høre hvad du fandt til syvende og sidst.

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jo de har været i huset et stykke tid, jeg endte med at springe budgettet lidt og købe en Sugden Headmaster. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det er lidt for lyst i det, skal nok prøve lidt forskellige kabler. Nogle der kender kabler der er "mørke i lyden"? Nu bruger jeg et audioquest diamondback.

Men med en god live indspilning er oplevelsen rigtig fantastisk, meget mere intimitet end med mine højtalere. Mellemtone er simpelthen fantastisk. Der er også meget musikalsk, altså det er svært at undgå at komme til at vippe i takt med foden.

Men HF2 må være meget let at drive, kommer aldrig over 15-20% af volumen.

Hilsen

Morten

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:

Men HF2 m� v�re meget let at drive, kommer aldrig over 15-20% af volumen.

Super lette, Gradoer skal faktisk slet ik bruge noget gain.

Selv er jeg ved at kigge på en earmax SE eller en Dynalo (aka gilmore lite/gs-1)

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:
Jo de har været i huset et stykke tid, jeg endte med at springe budgettet lidt og købe en Sugden Headmaster. Jeg kan ikke rigtigt
finde ud af om det er lidt for lyst i det, skal nok prøve lidt forskellige kabler. Nogle der kender kabler der er "mørke i lyden"? Nu bruger jeg et
audioquest diamondback.

WOW - købte du en Sugden. Den har jeg godtnok haft et godt øje til siden head-fi meetet. Mon ikke bare det er tilspilning der skal til for at få det
sæt til at synge? Jeg kan forestille mig at sådan en Solid State har brug for mange timer inden der er hul igennem. HF-2 ændrer sig også ret meget
over de første 200-300 timer.

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Ja, den bedre halvdel mente ikke at rør var forenelig med små barnefingere, desuden er det rigtigt lækkert med en remote...

Kan godt ske du har ret i det med lidt mere burn in, forstærkeren er ny, HF2 har ca. 120 timer på sig nu (sammenlagt).

burning777 skrev:
msp2 skrev:
Jo de har været i huset et stykke tid, jeg endte med at springe budgettet lidt og købe en Sugden Headmaster. Jeg kan ikke rigtigt
finde ud af om det er lidt for lyst i det, skal nok prøve lidt forskellige kabler. Nogle der kender kabler der er "mørke i lyden"? Nu bruger jeg et
audioquest diamondback.

WOW - købte du en Sugden. Den har jeg godtnok haft et godt øje til siden head-fi meetet. Mon ikke bare det er tilspilning der skal til for at få det
sæt til at synge? Jeg kan forestille mig at sådan en Solid State har brug for mange timer inden der er hul igennem. HF-2 ændrer sig også ret meget
over de første 200-300 timer.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum