| Forfatter |
|
feller Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mine SkullCandy in-ear er gået i stykker og jeg vil derfor have nogle nye høretelefoner (SkullCandy har det med at gå hurtigt i stykker, for mig). De SkullCandy jeg har haft er disse: http://www.unplggd.com/uimages/unplggd/2008-02-01skullcandy. jpgJeg brugte også de "hætter" der er på det billede. Det er de mindste og de eneste der passede i mine øre. Jeg vil bruge ca. 500 kr. på dem. Det skal være in-ear. Jeg bruger dem kun når jeg er på farten og jeg bruger dem sammen med min iPhone eller iPod Nano, så de behøver ikke være så gode, så min iPhone pludselig er "det svageste led" når det kommer til lydkvaliteten. Det er klart en fordel hvis der kommer et etui med. Jeg har dem normalt i min jakkelomme. De behøver ikke have sådan en "rem" der skal over øret, så man fx kan løbe med dem. Det gør dog heller ikke noget hvis de har. Har i nogle forslag? Jeg har bl.a. kigget på SoundMAGIC PL 30 ( http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=628577&am p;a mp;itemGroupGuid=15132) Jeg har også kigget lidt på Ultimate Ears Super.fi 3 Studio http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=105114&am p;am p;itemGroupGuid=3854De koster dog 300 kr mere. Nemlig 800 kr. De 500 jeg har sat er lidt løst. Hvis det er nødvendigt, så giver jeg gerne 800 kr.
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sennheiser CX-300II.
Ser du dig lidt for, kan de findes væsentligt billigere end de 500.- de fleste detail forretninger tager for dem.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
feller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 03:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nygaard skrev:
Sennheiser CX-300II. Ser du dig lidt for, kan de findes væsentligt billigere end de 500.- de fleste detail forretninger tager for dem.
|
|
|
Tak for svaret. Ja jeg kan se man kan få dem for 266.- kr hos DeBusy ( http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Sennheiser+CX -300II&sp=all&pid=498761 ) Er de så gode, så min iPhone ikke længere kan følge med, når det kommer til lydkvaliteten? Hvis ikke, så vil jeg hellere bruge lidt flere penge og få noget godt. Men andre ord, så vil jeg have de bedste høretelefoner man kan få, som kan gengive ca. samme lydkvalitet som min iPhone kan give dem. Jeg gætter ikke på, at en iPhone har et så godt lydkort (eller hvad man kalder det)
|
| Til top |
|
| |
feller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nygaard skrev:
Sennheiser CX-300II. Ser du dig lidt for, kan de findes væsentligt billigere end de 500.- de fleste detail forretninger tager for dem.
|
|
|
Kan den der hals rem tages af? Den der skal rundt om halsen. Sådan nogle synes jeg er lidt irriterende.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En iPhone kan godt give væsentligt dyrere iem'er respektabel lyd. På head-fi vil du se adskillige der bruger JH13 sammen med iPhone når det skal være ultra portabelt og JH13 koster i nabolaget af $1000. Det er altsammen et spørgsmål om synergi og ja selvfølgelig lyder JH13 bedre hvis de fodres med noget bedre end en iPhone men så dårlig er en iPhone faktisk ikke.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Ipod 2g, når jeg sammenligner lyde i den og hovedtelefon udgangen på min Cambridge A640 er der ingen tvivl om at Ipod'en er væsentligt beder.
Bruger selv UE700 men de er noget over 500KR.
|
| Til top |
|
| |
feller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jamen så er de Sennheiser jo ikke dem jeg skal have. Medmindre de af en eller anden grund koster 250 kr. men er lige så gode som nogle til 800 kr.
Er der andre forslag til nogle in ear i prisklassen 5-800 kr?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
feller skrev:
Okay, jamen s� er de Sennheiser jo ikke dem jeg skal have. Medmindre de af en eller anden grund koster 250 kr. men er lige s� gode som nogle til 800 kr.
Er der andre forslag til nogle in ear i prisklassen 5-800 kr?
|
|
|
Hvad musik hører du og hjvad lyd kan du lide, for det er ret vigtigt
|
| Til top |
|
| |
feller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min musiksmag er meget blandet. Jeg har lidt svært ved, at sætte nogle genre navne på. Her får i lige nogle navne fra min musiksamling:
The Cardigans Coldplay Daft Punk Depeche Mode Enya Franz Ferdinand Gorillaz Jami Sieber (Klassisk) Kashmir The Killers Kings of Leon Kiss Moby Muse Queen Spleen United Unkle Yann Tiersen
Så der er både noget rock, alternativ, indie rock, klassisk osv.
Jeg hører det meste. Dog med undtagelse af hård heavy og rap/hiphop.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
feller skrev:
Min musiksmag er meget blandet. Jeg har lidt sv�rt ved, at s�tte nogle genre navne p�. Her f�r i lige nogle navne fra min musiksamling:
The Cardigans Coldplay Daft Punk Depeche Mode Enya Franz Ferdinand Gorillaz Jami Sieber (Klassisk) Kashmir The Killers Kings of Leon Kiss Moby Muse Queen Spleen United Unkle Yann Tiersen
S� der er b�de noget rock, alternativ, indie rock, klassisk osv.
Jeg h�rer det meste. Dog med undtagelse af h�rd heavy og rap/hiphop.
|
|
|
Grunden til jeg spør er fodi du ik kan finde nogen der lyder lige godt med alt/ passer til alt. Hvad lyd kan du godt lide, hvis du er glad for bas (det er de fleste "nye") så er et par yays nok den rigtige retning (men ClausDK er vores IEM ekspert) eller måske phonak hvis du er mere hifi orientreret dvs at du vil have lyden "rigtig".
|
| Til top |
|
| |
feller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså der må gerne være "bas", men jeg gider ikke have blæst ørerne ud af det. Jeg kan fx ikke klare vild techno musik med masser af bas. Jeg vil hellere høre på de andre lyde. Fx som i klassisk klaver musik.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
feller skrev:
Alts� der m� gerne v�re "bas", men jeg gider ikke have bl�st �rerne ud af det. Jeg kan fx ikke klare vild techno musik med masser af bas. Jeg vil hellere h�re p� de andre lyde. Fx som i klassisk klaver musik.
|
|
|
Ja okay vi lytter til at det samme og kan lide nok lidt af det samme.
Altså jeg er vild med mine etymotic er4s, men du burde så have er4p da
de ik er så svære at trække. Men de er også lidt dyrere, mener de
koster ca 1k men brugt ca 600kr.
Men Phonak som jeg nævnte ligger tæt på er4p, men lidt mere bassede vil
jeg mene, de er så også meget behagelige at gå med end er4s og man
ligner ik en med antenner ud af ørene med dem.
Men nu er jeg ikke den store IEM gourmet, men altså phonak vil jeg mene
er super lækre. Prøv selv at søg på dem inde på head-fi.org der finde
du en stak anmeldelser osv. Her er lige et sted at starte: http://www.head-fi.org/forums/f103/phonak-audeo-378031/ http://www.anythingbutipod.com/archives/2008/11/phonak-audeo -pfe-perfect-fit-earphone-review.php http://www.head-fi.org/forums/f103/phonak-audeo-pfe-vs-sennh eiser-ie8-406323/ http://www.head-fi.org/forums/f103/big-thumbs-up-phonak-4116 49/ http://www.head-fi.org/forums/f103/er-4p-vs-pfe-411886/
|
| Til top |
|
| |
feller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange links. Jeg må sige, at de Phonak Audeo PFE ser meget lækre ud. Jeg vil dog ikke have nogle brugte høretelefoner. Så vil jeg hellere have noget der er lidt "dårligere" og så have nogle nye.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
feller skrev:
| Tak for de mange links. Jeg m� sige, at de Phonak Audeo PFE ser meget l�kre ud. Jeg vil dog ikke have nogle brugte h�retelefoner. S� vil jeg hellere have noget der er lidt "d�rligere" og s� have nogle nye.
|
|
|
Phonak´ne kan fåes til under 1000k, mener de fåes for ca 800kr i tyskland, men er ik 100%. Der følge så også noget ret lækkert ekstraudstur med, hvilket er værd at tage med i betragningerne. Men du kan søge på dem herinde også, for vi har snakket om dem før
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye revision af Phonak Audéo PFE er begyndt at komme frem som pre-ordre. Måske skulle man vente lidt endnu på denne model.
|
| Til top |
|
| |
feller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saijajin: Hvad med de SoundMAGIC PL50, som du har? Er de gode? Jeg kan få dem til 699 her: http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=628671&am p;itemGroupGuid=15132
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saijajin skrev:
| Den nye revision af Phonak Audéo PFE er begyndt at komme frem som pre-ordre. Måske skulle man vente lidt endnu på denne model. |
|
|
Hmm hvad skulle være forskellen? :D
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
feller skrev:
Saijajin: Hvad med de SoundMAGIC PL50, som du har? Er de gode? Jeg kan få dem til 699 her: http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=628671&am p;am p;am p;am p;am p;itemGroupGuid=15132
|
|
|
De er ok, de har det bare sommetider med at skille ad ved ”huset”. Det kan du nu også læse om herinde et sted. De lyder ganske fint og der er masser af tilbehør med, dog synes jeg ikke de heeeelt pengene værd alligevel. De kræver nogle andre ørestykker der isolere bedre for at de yder deres bedste og det skal man måske ud at bruge flere penge på.
jacobtc skrev:
Saijajin skrev:
| Den nye revision af Phonak Audéo PFE er begyndt at komme frem som pre-ordre. Måske skulle man vente lidt endnu på denne model. |
|
|
Hmm hvad skulle være forskellen? :D
|
|
|
Man forventer nok bedre kvalitet denne gang. Der er rigtig mange der har oplevet at de har slået revner ved selve ”huset”. Phonak PFE er også én af dem der har været problemer med.
Jeg har da også lige haft PL21 på tilspilning (50 t.+) i disse dage som hjalp lyden med at åbne sig op. Det har foreløbig også været et positivt bekendtskab. De minder meget om PL50 på mange områder dog selvfølgelig lidt ved lyden og ikke så samme kabel de har brugt på PL50. (mere kringlet) Hvis de skaber god isolation kan den godt gå en lille smule over i den lidt mørke bas tunge afdeling men nu med de gummi propper der er med synes jeg nu ikke jeg får ørerne blæst væk. PL50 er ikke nærheden af tung på nogen måde, de kunne godt være mere det du søger. Hverken overdrevet bass eller helt tynd.
|
| Til top |
|
| |
feller Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med revnerne er jo en produktionsfejl (må man antage, når det sker for så mange) og derfor får jeg den bare ombyttet når det sker.
Nu ville det jo være en ekstra feature hvis jeg så valgte PL21, da de understøtter iPhone med knappen og mikrofonen. Det ville jo være lækkert (det dog ikke det vigtigste).
Nu har jeg de seneste dage læst en del om høretelefoner og har lært nye ting som fx at der sidder et filter i dem, som man også kan skifte og at der er noget der kaldes "tilspilning". Når man tilspiller nogle, gør i så det bare ved at bruge dem eller sætter i jeres afspiller til, at spille på repeat og så bare lader den være i nogle dage? Bruger i evt. specielle lydfiler som når rundt i alle kanter af lydspektret?
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
feller skrev:
| Det med revnerne er jo en produktionsfejl (må man antage, når det sker for så mange) og derfor får jeg den bare ombyttet når det sker. |
|
|
nemlig 
feller skrev:
Når man tilspiller nogle, gør i så det bare ved at bruge dem eller sætter i jeres afspiller til, at spille på repeat og så bare lader den være i nogle dage? Bruger i evt. specielle lydfiler som når rundt i alle kanter af lydspektret?
|
|
|
Der er mange måder man kan gøre det på. Jeg har min afspiller sat til lysnettet og på repeat og ja jeg lader den så ligge nogle dage. Personligt bruger jeg en blandning lidt af mit eget musik, specielle lydfiler og dertil har jeg sat en pause ind, men det nu helt valgfrit. Man kan også bruge pink-noise.
|
| Til top |
|
| |