Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hørebøffer (RX900, HD555 eller en 3.?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Kære hifi folk.

Jeg har nu noget tid overvejet et par ordenlige hørebøffer, da det er i min opfattelse, at man får mere lyd for pengene (og dem har man jo aldrig nok af ), og desuden er det rart, hvis man sidder oppe i de sene timer, og ikke vil vække hele huset.
Hidtil havde jeg egentligt regnet med at ønske mig et par Sennheiser HD555 i julegave, men så i går sad jeg og søgte lidt her på forummet, og så at mange var ret imponeret over JVC HA RX900, og kan se man kan finde dem på nettet for lige omkring 600 kr.

Hørebøfferne skal bruges som lidt allround. Jeg har et Sennheiser PC160 til gaming, så det er derfor ikke så vigtigt. Ellers bare musik (meget blandet) , film osv.

Men hvad siger i? Ville et par JVC HA RX900 være det bedste bud, i en prisklasse omkring 500-800 (+-)?

Lydkortet i min computer er et Creative Extreme Music, ville det være en masse at hente med evt. en ekstern amp/lydkort, eller noget i den stil for at få bedre lyd med fx JVC bøfferne?

Jeg går i øvrigt ret meget op i, at de er behagelige at have på, selv efter flere timers brug (i modsætning til mine Sennheiser PC160 )
Til top Vis bsli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsli

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

bsli skrev:
K�re hifi folk.

Jeg har nu noget tid overvejet et par ordenlige h�reb�ffer, da det er i min opfattelse, at man f�r mere lyd for pengene (og dem har man jo aldrig nok af ), og desuden er det rart, hvis man sidder oppe i de sene timer, og ikke vil v�kke hele huset.
Hidtil havde jeg egentligt regnet med at �nske mig et par Sennheiser HD555 i julegave, men s� i g�r sad jeg og s�gte lidt her p� forummet, og s� at mange var ret imponeret over JVC HA RX900, og kan se man kan finde dem p� nettet for lige omkring 600 kr.

H�reb�fferne skal bruges som lidt allround. Jeg har et Sennheiser PC160 til gaming, s� det er derfor ikke s� vigtigt. Ellers bare musik (meget blandet) , film osv.

Men hvad siger i? Ville et par JVC HA RX900 v�re det bedste bud, i en prisklasse omkring 500-800 (+-)?

Lydkortet i min computer er et Creative Extreme Music, ville det v�re en masse at hente med evt. en ekstern amp/lydkort, eller noget i den stil for at f� bedre lyd med fx JVC b�fferne?

Jeg g�r i �vrigt ret meget op i, at de er behagelige at have p�, selv efter flere timers brug (i mods�tning til mine Sennheiser PC160 )

Altså senn 555 er jeg ikke imponeret af, hvis det skal være senn så 595. Men altså jeg vil sige at rx900 topper senn 595 på flere punkter, og da de skal bruges til lidt af hvert så vil jeg sige de er dit bedste bud pt, der også de nye sony xd700, som du evt kan søge på herinde, mener jeg før har postet et link med et review af dem, ellers kan du 100% en sammenligningen mellem dem og rx900.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej techtrino.

Jeg synes måske 1000 kr er lidt over prisen for HD595, hvis man endda ikke få ret meget ud af det
Hvad angår mit lydkort, ville man så få noget ud af fx at investerer i et nyt ekstern amp, eller noget i den stil, uden at det bliver alt for dyrt?

Men hvad er det for et sony sæt du snakker om? Er det xd400 du mener? Kunne ikke rigtigt finde nogle der hed xd 700.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

bsli skrev:
Hej techtrino.

Jeg synes m�ske 1000 kr er lidt over prisen for HD595, hvis man endda ikke f� ret meget ud af det
Hvad ang�r mit lydkort, ville man s� f� noget ud af fx at investerer i et nyt ekstern amp, eller noget i den stil, uden at det bliver alt for dyrt?

Men hvad er det for et sony s�t du snakker om? Er det xd400 du mener? Kunne ikke rigtigt finde nogle der hed xd 700.

sorry de hedder xb700 my bad xd400 er eller også ganske gode, men lidt for plastik agtige til min smag (på den knirkende måde)

Men altså mener ikke de kommer i nærheden af rx900, det var ligeså meget at give nogen andre optioner, du kunne også kigge på philips hp1000, de er også en klasse over senn 595, men lavet vist ik mere.

Men ja en bedre kilde/amp vil give meget over et creatve lydkort, men ikke til gaming.

Du kunne kigge på en lille billig Zero, det er en god pakkeløsning til under 1k eller Audio GD compass som er bedre end zero men også lidt dyrere. Men til gaming bør du beholde til creative også skifte over, for EAX osv understøttes ikke af noget hifi.

Et billigt tip er dog også at bruge foobar2000 som afspiller, det har en langt bedre kvalitet i data (musik) deocodingen end eks. Itunes og Winamp, også køre Asio eller Wasapi for at slippe forbi windows snask (kernelstreaming)

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Har lige tjekket op på xb700. Kan se de er lidt dyre, og når du endda synes rx900 er bedre, så lyder det som en bedre løsning. Jeg har også søgt lidt på philips hp1000, men de er ikke rigtigt til at finde nogle steder, og vil helst gerne kunne købe det i dk.

Nu snakker du om en Zero eller Audio GD compass. Til omkring 1k mener du så med hørebøfferne eller for sig selv? Og gider du finde nogle links til dem, for man får ikke ret meget ud af at søge efter zero på google :D
Min mistanke var mere om et par hørebøffer til "kun" 600, om de overhovedet ville have brug for bedre lydkort end extreme music.

Og så lige en af de hurtige, hvad er forskellen egentligt på en amp og et ekstern lydkort? Har de samme effekt?

Til det med musikafspiller, der har jeg faktisk prøvet foobar før. Fandt en guide på nettet om, hvordan man bruger det ASIO4ALL. Dog ved jeg ikke om det virker ordenligt, for kan overhovedet ingen forskel høre fra før og til nu(med mine pc160). Altså når jeg trykker afspil, så kommer der et asio4all ikon nede i højre hjørne på processlinjen. Prøvede også at installere det til winamp, ikonet kommer stadig frem, men ingen forskel at høre. Er der i øvrigt andre instillinger man skal ændre i fx foobar2000, for at få den bedste lyd, eller er asio bare det eneste?

Undskyld de mange spørgsmål

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

bsli skrev:
Har lige tjekket op p� xb700. Kan se de er lidt dyre, og n�r du endda synes rx900 er bedre, s� lyder det som en bedre l�sning. Jeg har ogs� s�gt lidt p� philips hp1000, men de er ikke rigtigt til at finde nogle steder, og vil helst gerne kunne k�be det i dk.

Nu snakker du om en Zero eller Audio GD compass. Til omkring 1k mener du s� med h�reb�fferne eller for sig selv? Og gider du finde nogle links til dem, for man f�r ikke ret meget ud af at s�ge efter zero p� google :D
Min mistanke var mere om et par h�reb�ffer til "kun" 600, om de overhovedet ville have brug for bedre lydkort end extreme music.

Og s� lige en af de hurtige, hvad er forskellen egentligt p� en amp og et ekstern lydkort? Har de samme effekt?

Til det med musikafspiller, der har jeg faktisk pr�vet foobar f�r. Fandt en guide p� nettet om, hvordan man bruger det ASIO4ALL. Dog ved jeg ikke om det virker ordenligt, for kan overhovedet ingen forskel h�re fra f�r og til nu(med mine pc160). Alts� n�r jeg trykker afspil, s� kommer der et asio4all ikon nede i h�jre hj�rne p� processlinjen. Pr�vede ogs� at installere det til winamp, ikonet kommer stadig frem, men ingen forskel at h�re. Er der i �vrigt andre instillinger man skal �ndre i fx foobar2000, for at f� den bedste lyd, eller er asio bare det eneste?

Undskyld de mange sp�rgsm�l

Jeg mener at zeroen koster under 1k for sig selv ;) Mht søgning, prøv en søgning herinde, vi har snakket en del om dem før, men mener bla at du kan finde zeroen på ebay.com.

Forskellen på et lydkort og en amp er at et lydkort er noget man bruger til computere og en amp/forstærker er noget man bruger seperat.

Et lydkort er en DAC, dvs en digital til analog konverter og det har en lille forstærker del indbygget. Et lydkort har dog andre funktioner end at konvertere musiken, det plejer også at have noget data behandling indbygget eks. EAX. Mht HIFI er den slags fy fy

Ren lydmæssigt vil en rigtig DAC og en rigtig forstærker altid lyde bedre. Det skyldes at en DAC somregel har bedre komponenter og en rigtig forstærker gir dig flere hestekræfter, og bedre hestekræfter.

Mht asio4all, så behøver du ikke bruge det, men du kan nøjes med Asio (vista) eller Wasabi (win 7).

Om du kan høre forskel er også meget subjektivt, og kommer meget an på komponenterne, jeg vil sige at forbedringen er minimal hvis du ikke har lyddrivere indstalleret til til lydkort som kan blande sig. Men det er en gratis forbedring non-the-less.
Men du for en stor forbedring af at bruge foobar overfor eks. mediaplayer

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Men nu bruger jeg selv windows xp home, så det er lidt der problemet er. Kan ASIO4ALL bruges som erstatning der? Det er ellers lige noget jeg må rode lidt med når jeg engang får noget udstyr

Nu har jeg ikke erfaringer med at handle over ebay. Foretrækker egentligt udstyr, som jeg kan købe over nettet herhjemme. Men så på den anden side, hvis det ikke er sikkert jeg vil kunne høre forskel, så er det måske noget jeg kunne overveje og spørge til senere.  Og i øvrigt tak for din udredning af lydkort og amp

Men lige for at være sikker, hvis jeg nu investerer i et par RX900, så vil jeg kunne høre en klar forskel fra mine nuværende gamer headset (PC 160)? Nu vil jeg ikke prale af at være hifi haj, så kan nok ikke høre de små detaljer, men er det ikke stadigvæk lidt at hente for mig? 

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hp 1000 kan kun findes brugt og det er lettest på eBAY. eller prøv at kigge på "Superlux HD681" de skulle være rigtigt gode til prisen, Philips hp890 er heller ikke at kimse af.

Det vil altid være sådan at jo mere du betaler, des mindre får du for de sidste kroner, hvilket i høj grad gør sig gældende i en hobby som vores
Så det gælder om at finde ud af hvor din grænse mellem musik/pris ligger.

Med hensyn til foobar, så skriver skaberen af den, at den altså ikke spiller hverken bedre eller ringere end andre medisafspillere, jeg har prøvet den uden nogen hørbar forskel, så når den så er så grim og brugeruvenlig og ikke yder noget ekstra, er den for længst fjernet fra mine pcer.

Foobar stinker (og ja jeg er ligeså meget imod Foobar, som andre er imod Ipods, sikkert med lige så "god" grund)

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Foobar stinker (og ja jeg er liges� meget imod Foobar, som andre er imod Ipods, sikkert med lige s� "god" grund)

Heheh jeg vil nu sige at den er bedre til at afspille musik, den decodnings algoritmer mene rjeg nu bestemt er bedre.
Og jeg vil netop sige at foobar er brugervelig i forhold til eks. Itunes som bla sender information til apple om hvad for noget musik du hører, hvilket jeg ik kan li, men sådan er vi jo så forskellige.
Men som Claus pointerer indirekte, så skal du vælge afspiller efter andet end lyd i sidste ende, om man kan lide den ene eller anden brugerflade er så op til en selv.

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Claus-dk: Tak for foreslaget. Har prøvet at søge lidt efter Superlux HD681, men kan se at de ikke kan fåes i Danmark, hvilket er lidt et minus for mig.
Tror desuden også jeg har taget den beslutning, at holde mig til et par JVC HA RX900, da jeg synes alle snakker ret positivt om dem på nettet?

Men ja som i begge siger, har leget lidt med både foobar og winamp, og synes umiddelbart at jeg har fået det bedste ud af winamp. Bruger dog også noget som hedder enhancer, hvilket nok er "fy fy" i hifi øjne, men kan simpelthen ikke få det til at lyde bedre på andre måder Nu er jeg dog også stadig meget ny, og en meget pludselig interesse, så jeg køre stadig med mp3 med de flest sange på 192 kpbs. Kan dog se stort set alle bruger flac format, eller 320 kpbs, så det er nok det jeg skal over i, hvis jeg får et par ordenlige hovedbøffer. Kunne være den nærmest kunne erstatte computeren?

Derudover har jeg overvejet om man skulle ønske sig et par iAudio 7 mp3 afspiller, da jeg har læst at den ligefrem kan køre dyre hovedtelefoner med et godt resultat.

Men ja, jeg er helt ny, så kan godt være jeg lige har fyret en masse vrøvl af, man skal jo starte et sted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

bsli skrev:
Kan dog se stort set alle bruger flac format, eller 320 kpbs, s� det er nok det jeg skal over i, hvis jeg f�r et par ordenlige hovedb�ffer. Kunne v�re den n�rmest kunne erstatte computeren?

Que?

Mener du at en iaudio 7 kunne erstatte comp´en?

Men i7 er lækker, i mine øjne nok den bedste lille afspiller på markedet når man tager batteri levetid osv i betragning. Men må sige at du nok også lige skal kigge efter en Sandisk clix osv, for de er møj billige og faktisk ret gode

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Hmm var måske lidt for hurtig i min udtagelse. Tænkte bare på, hvis man fx gik og hørte musik hjemme med fx JVC HA RX900, så kunne man måske lige så godt høre det fra fx iaudio 7 frem for computeren, når jeg alligevel "kun" har extreme music lydkort. Men SÅ godt er en mp3 afspiller måske heller ikke? Altså her sammenligner jeg, hvad der giver bedst lyd med samme høretelefon.

Har foresten også en crative zen 16 gb(dog har jeg haft en del probs med batteri), ved i noget om, hvor godt den spiller med lidt dyrer hovedbøffer? Er den noget værd uden en ekstren amp?

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu lidt i tvivl igen.

Valget står mellem JVC HA RX900 og Sennheiser hd555.

Et af de ting jeg ligger meget vægt på er, at jeg kan holde til at side med dem på i lang tid, uden at de bliver for trælse af have på (varme/ømme ører).

Her er der mange der siger at HD555 er gode, hvorimod RX900 får man let varme øre af.

Nogle der kan kommenter på det?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

bsli skrev:
Jeg er nu lidt i tvivl igen.

Valget st�r mellem JVC HA RX900 og Sennheiser hd555.

Et af de ting jeg ligger meget v�gt p� er, at jeg kan holde til at side med dem p� i lang tid, uden at de bliver for tr�lse af have p� (varme/�mme �rer).

Her er der mange der siger at HD555 er gode, hvorimod RX900 f�r man let varme �re af.

Nogle der kan kommenter p� det?

Hvem siger at senn 555 er gode?

595 er okay, men ikke på niveau med eks. ath a700, jeg havde dem begge en overgang og må sige at senn 595 skuffede. Jeg har ikke selv rx900, men da folk siger de trumfer a900, så tag dem.
Om man for varme ører af dem er svært at sige, tror at folk har meget forskellige opfattelser af det. Tror det mest kommer an på puderne faktisk, hvis man har læder/pleather puder så tror jeg måske de føles varmere end velour.

Jeg tror bestemt ikke du for komfort problemmer med rx900

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

techtrino: Mente at hd555  var gode hvad angår komfort :)

Har du selv RX900? Du synes ikke det er noget problem fx at sidde i nogle timer og se film osv.? Og hvordan sidder de egentligt på ørene, på ørene eller over ørene? Mine PC 160 sidder nemlig på ørene, og synes det kan være lidt træls i længden.
Hvad angår puder, kommer der så flere slags med da?

Og hvor meget kan omgivelser høre når man bruger dem? Hvis man fx køre i bil med andre, kan andre så høre alt? (dette er dog ikke et stort minus, bare interesse da jeg bruger in ear i fleste tilfælde alligevel)

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Lige en hurtig sidste, da jeg egentligt regnede med at bestille i aften.
Fik lige øje på, at man også kan købe RX700 i danmark, og efter hvad jeg kan læse mig til, skulle disse have bedre lyd, men mindre komfortable.

Er dette et bedre valg end RX900 (da de også er 125 kr billigere)?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

bsli skrev:
Lige en hurtig sidste, da jeg egentligt regnede med at bestille i aften.
Fik lige �je p�, at man ogs� kan k�be RX700 i danmark, og efter hvad jeg kan l�se mig til, skulle disse have bedre lyd, men mindre komfortable.

Er dette et bedre valg end RX900 (da de ogs� er 125 kr billigere)?

Tja stock skulle 700 være bedre, men efter mods løber 900 med sejren, og de mods er lette at lave. Så det kommer an på om du vil modde

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hehe nu blev jeg helt i tvivl igen 

Som jeg kan læse, så er rx900 en lille smugle mere åbne, og knapt så gode til rock som rx700.
Rock er nok det jeg mest høre, men vil samtidig gerne have et par hovedtelefoner som jeg kan bruge til alt, altså musik, film, spil osv.

Hvad angår modding, snakker vi her: http://www.head-fi.org/forums/f4/jvc-ha-rx900-modifications- picture-tutorial-56k-forget-about-381303/index3.html

Det ser jo forholdsvis let ud, ud fra billederne, er det også det? Vil ikke risikere at ødelægge dem.
Og det her dynamat, det er lidt dyrt, nok fordi man skal købe i større mængder end man har brug for, er der nogle steder man kan få det billigt, eller evt. andre alternativer?

Og så er det jo det med, at det ser ud til RX900 er mere komfortable ved længere brug, og det er også lidt et + ved mig.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

bsli skrev:
Hehe nu blev jeg helt i tvivl igen 

Som jeg kan l�se, s� er rx900 en lille smugle mere �bne, og knapt s� gode til rock som rx700.
Rock er nok det jeg mest h�re, men vil samtidig gerne have et par hovedtelefoner som jeg kan bruge til alt, alts� musik, film, spil osv.

Hvad ang�r modding, snakker vi her: http://www.head-fi.org/forums/f4/jvc-ha-rx900-modifications- picture-tutorial-56k-forget-about-381303/index3.html

Det ser jo forholdsvis let ud, ud fra billederne, er det ogs� det? Vil ikke risikere at �del�gge dem.
Og det her dynamat, det er lidt dyrt, nok fordi man skal k�be i st�rre m�ngder end man har brug for, er der nogle steder man kan f� det billigt, eller evt. andre alternativer?

Og s� er det jo det med, at det ser ud til RX900 er mere komfortable ved l�ngere brug, og det er ogs� lidt et + ved mig.

hehe ja det er ik let at vælge

Jeg tror det mod er let, har selv modded flere høretelefoner, og gjort noget lign det mod, og altså hvis du passer på så er det ligetil vil jeg tro. Dynamat er nok lidt dyrt fordi du skal købe en stor plade, men måske der ern der vil sende dig de par stumper du skal bruge gratis, jeg har nogfet resonansdæmpning liggende fra Akasa, men er ik sikker på at det er helt det samme som dynamat.

Når prisforskellen kun er 125kr så vill jeg nok tage rx900, men kun fordi jeg ville ærge mig hvis jeg fik lyst til at modde, også er rx900 jo mere comfy, og det skal man også tage med som du siger

bsli
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Det eneste der bare mere får mig til at sige RX700, er at jeg primært høre rock. Det er så det om rx900 er håbløst til rock, eller om det er godt nok. Så jeg har læst skulle de lyde meget åbne?

Jeg høre musik som rammstein, nightwish, yellowcard og ting i den dur mest.

Jeg er jo trods alt ikke van til hifi, så ligger nok ikke mærke til de helt små detaljer. 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes