| Forfatter |
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften også så tydeligt siger så søger jeg kandidater til den bedste hovedtelefon til under 2000kr.
Hovedetelefonen skal bruges både på arbejde og i hjemmet (når man får nok af at høre på de andre i husholdet)
det eneste jeg er interesseret i er lydkvaliteten udseende, størrelse og andet bavl er mig totalt ligegyldigt
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonnravn skrev:
Som overskriften ogs� s� tydeligt siger s� s�ger jeg kandidater til den bedste hovedtelefon til under 2000kr.
Hovedetelefonen skal bruges b�de p� arbejde og i hjemmet (n�r man f�r nok af at h�re p� de andre i husholdet)
det eneste jeg er interesseret i er lydkvaliteten udseende, st�rrelse og andet bavl er mig totalt ligegyldigt |
|
|
Lydkvalitet er desværre ret subjektivt, hvad er kilden og hvad forstærker har du? Hvad musik hører og hvad lyd kan du lide. Min favorit til under 2k er Beyer dt880, men de fleste andre vil sige senn 580/600 eller 650, også er der nogen at k701 er de bedste, og så er der alle dem der kan lide Grado, og de underlige folk der kan lide Sony, og de helt mærkelige er ATH folkene. Så hvad lyd kan du lide osv
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beyer DT880, Beyer DT990, Senn 600, AKG701.
der er også inears i det prisleje, men det er en bedre strategi at starte med et "sæt" og så få en god forstærker sat foran, ellers er de bøffer i prislejet ikke gode nok til, ikke at spare 1000 kroner, synes jeg
|
| Til top |
|
| |
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Udstyret er en Ipod touch, når jeg er ude af huset. I hjemmet er jeg ved at konstruere en headamp (til at starte med blot en volumekontrol med buffer kredse omkring, i form af AD8610 opams, men det er jo kun en start), som så vil blive sat i enden på min DIY Dac.
Jeg har også selv kigget lidt på AKG 701, Sennheiser 600, grado 225 og beyer dt990. men jeg er i tvivl om hvor vidt jeg begår en fejl ved at kigge på åbne telefoner da jeg jo så både vil forstyrre og blive forstyret af mine omgivelse
er der nogen der kender noget til Ultrasone og Audio-Technica?
Jeg kan tilføje at jeg pt bruger et par Senheiser 515 på mit arbejde.....og jeg er ikke begejstret for lyden.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonnravn skrev:
Jeg kan tilf�je at jeg pt bruger et par Senheiser 515 p� mit arbejde.....og jeg er ikke begejstret for lyden. |
|
|
Kan jeg godt forstå  Hmm hvis du skal have noget både til en lydpotte uden forstærker og til derhjemme i samme løsning så er det svært. Jeg vil næsten mene at et par ATH esw9 er det bedste kompromis. Eller skal vi over i et par IEMs, men det kommer helt an på hvad lyd du kan lide. En ting er sikkert, grado er ikke til udendørs brug (de er små højtalere så alle kan høre med) og senn osv skal du droppe uden forstærker og de er heller ik beregnet til udendørs brug. Så hvad lyd kan du lide? og har du noget mod IEMs?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en C-moy du bygger ? ellers tag lige og check den ud, den er både billig og god..
Ellers ville et sæt Yuin PK-1 og en NG27, måske være noget at kigge på.
Hvis du vil isoleres så er inears nok den bedste vej at vælge.
|
| Til top |
|
| |
tubesrules Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 01 November 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kigge på Shure, deres nye model har fået meget ros og den fåes billigt i UK så man slipper for bøvl med told osv. Den er så noget billigere der end de 2 k , men det gør vel ikke noget , hvis lyden er god. Desuden er den lukket, du kan læse om den på fx headaudio.dk
|
| Til top |
|
| |