| Forfatter |
|
DjArnieH Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg er ved at anskaffe mig et sæt HD800 og vil i den forbindelse høre jeres bud på en passende forstærker. Jeg bruger mine hovedtelefoner i forbindelse med min Mac og er både interesseret i at høre om USB-dacer og alm. forstærkere. HD800érne er kablet til både balanceret og alm drift.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk er vist lidt uenige om, hvad der er en god kombination med HD800, såvidt jeg har forstået. Du kan evt læse mere om HD800 på head-fi.org, hvor der nok er lidt flere der har den hovedtelefon .
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig er der en helt klar favorit - efter hvad jeg kan læse mig frem til på Head-fi. Jeg var tæt på selv at bestille den lige efter ferien men fornuften
fik overtaget...
Hvis du skal bruge den ud fra din MAC så skal der en god DAC sammen med. Men du skal lige læse lidt om:
http://redwineaudio.com - Isabellina HPA
Der er en tråd om den inde på Head-fi også - og de er helt oppe at ringe over dens synergi med HD800. Tråden er inde på ALO Audios
sponsorforum. Red Wine Audio har endda en dansk forhandler som du kan bestille direkte hos og priserne er også helt ok.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
| og priserne er også helt ok. |
|
|
Er det ikke små 20 k den koster? __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
20k er LIDT over mit budget!!!Jeg havde tænkt mig noget omkring 2k evt. brugt...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
DjArnieH skrev:
20k er LIDT over mit budget!!!Jeg havde t�nkt mig noget omkring 2k evt. brugt...
|
|
|
Jeg har selv en RWA som er lidt dyrere end Isabella til mine k1000, men må sige det er super det han laver hos RWA. Men hvad er dit budget? Evt en Opera fra Meier Audio, eller en SPL Phonitor. Jeg kender en der vil sælge sin Phonitor til ca 7500kr i tyskland, og det er også en klasse forstærker
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
DjArnieH skrev:
20k er LIDT over mit budget!!!Jeg havde tænkt mig noget omkring 2k evt. brugt... |
|
|
Nej ikke 20K - den koster 2500 USD + lidt mere i DK. Men ok - jeg troede den skulle svare lidt til HD800 klassen.
Til ca. 2000 er der også mange muligheder. Jeg ved bare ikke lige hvilke der passer til HD800....
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fair nok. Jeg har tidligere opgraderet fra HD600 til HD650 med min nuværende Pro-ject forstærker. Og det gav mening. Så jeg forventer at turen fra 650 til 800 vil være lige så god. Men jeg ønskede mig et bud der kunne løfte oplevelsen endnu højere op, uden at koste hele kassekreditten ;-)
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige faldet over denne : Heed Canamp Ser ud på papiret at være god. Men skulle jeg ikke satse på en med indbygget dac?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DjArnieH skrev:
| Er lige faldet over denne : Heed Canamp Ser ud på papiret at være god. Men skulle jeg ikke satse på en med indbygget dac?
|
|
|
Heeden er udemærket til senn 600 or 650 Men forstår ik hvorfor du køber et par høretelefoner til ca 6-8k også kun har budgetteret med en billig forstærker, men self. kan du altid opgradere forstærkeren, men stadig. Og hvad med kilden, altså jeg vil mene at kilden er det vigtigste led i et enhvert setup, det er så ikke enbetydende med at den skal koste mest, men stadig en forstærker med indbygget dac er som regel ikke så god en løsning. Jeg vil mene hvis det skal være en kombo så kig på en Meier Audio Opera, eller måske en Isabella. Men jeg ville stadig anbefale en SPL Phonitor med evt Benchmark DAC eller Stello eller Aduio-GD DAC. Men hvis det skal være billigt, så kig på en Audio-GD Compass, den koster en 1500kr og er super til prisen
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener der er en digital udgang på min mac( Mac Pro, stationær)! Og hvordan kan det være at stort set alle de Amps jeg finder ikke kan købes i DK. Lidt ærgeligt...
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så en Hd800 med en xcan V8 på KSB her på sitet til samlet pris 10000,-
Det er vel heller ikke en dårlig combo?
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres indlæg. Jeg har droppet HD800(for nu  ) og kigge lidt på forstærkere til mine HD650. Lige nu kigger jeg på X can v8, KingRex HQ 1og hvad der dukker op brugt
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
AffeX skrev:
Jeg så en Hd800 med en xcan V8 på KSB her på sitet til samlet pris 10000,-
Det er vel heller ikke en dårlig combo? |
|
|
Altså den XCan V8 er jo en rigtig god forstærker. Men om den spiller godt sammen med HD800 vides ikke.
Mit drømmesetup for tiden ville være HD800 med en Isabellina HPA og så gå 100% digital lossless med alt mit musik. Eller
måske tage springet over til en STAX 007 combo...
Men hvorfor bruge pengene med de kuldegysninger jeg fik med en ny jazz-plade igår fra LISA III-->HF-2 er der næsten ikke
grund til det
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Men hvorfor bruge pengene med de kuldegysninger jeg fik med en ny jazz-plade ig�r fra LISA III-->HF-2 er der n�sten ikke
grund til det  |
|
|
Shh med den Lisa, den er "the dark side", jeg er igang med at finde dele til en B22, must follow the path of a true Jedi, må ik fristes til at købe en Lisa istedet hehe
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Use the force, Luke, use the force!
Ja sådan en balanceret B22 gad jeg også godt bygge ;-)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
AffeX skrev:
Use the force, Luke, use the force!
Ja s�dan en balanceret B22 gad jeg ogs� godt bygge ;-) |
|
|
Den starter nu ikke med at være balanceret men kabinettet blir indkøbt stort nok til at der er plads til en ekstra s22 og boards. Men skal nok lave en tråd når jeg kommer så vidt at de forskellige dele blir indkøbt, jeg er jo stadig i Brasilien
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg tænkte at jeg lige ville følge op. Jeg har beholdt mine HD650ére og efter en tur over en Rega Ear(ikke dårlig iøvrigt) faldt jeg over en meget lidt brugt Maier Corda Cantate mk.2. Jeg må sige at jeg sgu har svært ved at lægge hovedtelefonerne i øjebliket. Super velopløst og rummelig lyd. Klassikeren: Lyd detaljer jeg aldrig har hørt før, og mit stueanlæg er ikke dårligt ;-). Så lige nu er jeg i lydniavana, indtil jeg finder på noget nyt. P.S Nu skal min nørdeven lige komme forbi, så jeg kan prøve lowpass indstillingen ;-)
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
DjArnieH skrev:
Nå, jeg tænkte at jeg lige ville følge op. Jeg har beholdt mine HD650ére og efter en tur over en Rega Ear(ikke dårlig iøvrigt)
faldt jeg over en meget lidt brugt Maier Corda Cantate mk.2. Jeg må sige at jeg sgu har svært ved at lægge hovedtelefonerne i øjebliket. Super
velopløst og rummelig lyd. Klassikeren: Lyd detaljer jeg aldrig har hørt før, og mit stueanlæg er ikke dårligt ;-). Så lige nu er jeg i lydniavana, indtil
jeg finder på noget nyt.P.S Nu skal min nørdeven lige komme forbi, så jeg kan prøve lowpass indstillingen ;-)
|
|
|
Tillykke med dit nye setup, DjArnieH
Hvis du har tid og lyst, kan du jo altid lægge billede i 'Flash your headpiece' tråden ;-)
|
| Til top |
|
| |