Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Amp til Sennheiser ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 November 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej forum :) Er helt ny her, og er ked af hvis dette emne er blevet besvaret 1000 gange før, synes bare ikke jeg kan finde det info jeg ska bruge når jeg søger :)

Men "problemet" er at jeg har et Sennheiser HD650 som jeg ingen Amp har til !
 Ampen skal kunne kobles til computeren da det er der jeg bruger det.
 Men kan simpelthen ikke finde rundt i alle de forskellige navne på forstærkere, ogk an slet ikke finde nogen steder man kan købe dem ! Og finder jeg endelig et sted er jeg noget utryg ved at bestille noget som helst da jeg jo ikke vil snydes for de rimeligt mange penge den koster :D
 (Hint: Er dog vant til at handle på nettet, vil evt. bare lige have en bekræftelse på en god side herinde fra :) )

MEn nogen der kan linke til nogen steder (eller endnu bedre, butikker i danmark!) som sælger Head-Amps til mit HD650, og self. så billigt som muligt men så godt som muligt.
 Hvilket i min verden er: Jeg gider personligt ikke betale de 3-6000 kr for en Amp hvis jeg kan få en til 1000-2500 kr som spiller så og sige lige så godt, men hvor der skal en entuisiast til at høre forskel :D

Findes der Amps til headphones til de penge som kan løfte mit HD650 op (er koblet direkte til mit lydkort :( )

Håber nogen har en løsning, er desperat efter bedre lyd :D
Til top Vis Nullerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullerman

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Hah, så fandt jeg alligevel en dansk side i et topic efter megen søgen :D

Den her forstærker, er det noget der duer bare nogenlunde (i forhold til det er sat direkte til mit lydkort nu :D?)
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=64537& ;itemGroupGuid=3561
Er jo pænt billig, og har LIGE det jeg skal bruge !

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2009 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Den kan du roligt investere i! Især med HD650 er den rigtig god value for money.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2009 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Den kan du roligt investere i! Især med HD650 er den rigtig god value for money.

Du skal bare være opmærksom på at du stadig er afhængig af dit lydkorts DAC (og medmindre du har noget studio lydkort af en art er det min erfaring at de analoge outputs ikke er fantastiske på "consumer" lydkort). SÅ du kunne overveje at smide ekstra 500kr og tage den med indbygget DAC http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=105240&it emGroupGuid=3560 (kender dog ikke lyden af den)

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 November 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Ja du bør bestemt købe en med indbygget dac med mindre du har et helt fantastisk lydkort med en rigtig linie udgang. Og så ville det være praktisk at købe en med 1/4" udgangsstik så du slipper for også at skulle have et konverter stik

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 09 November 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Velkommen til Nullermand Altid rart at se nye menneske herinde

Er nu ik så meget for de firestone, til et par hd650 ville jeg tilhver en tid vælge en Heed canamp eller en x-can v3 hvis det skal være en ren forstærker.

Men som Nc siger, hvis du ik har et kvalitets lydkort er en ekstern Dac en god ide, da det er vigtigt i Hifi altid at kigge på sin flaskehals, at eks. købe en forstærker til 5k, også kun have en kilde der er værd måske 500, så for man ik meget ud af sin forstærker.

Nu ved jeg ik om du Gamer el.lign, for her er en Dac ik en god ide da der ikke er EAX osv i. Men du kan altid beholde dit lydkort også lade Windows bestemme hvilken enhed der skal benyttes.
En anden ting har du optisk eller coax ud på dit bundkort?
Hvis ikke skal den Dac du vælger have Usb, og Usb er ikke det bedste rent lydmssigt da det begrænser båndbredden en del, og indfører et ekstra onverterings led.

Men prøv at søg på Audio-GD Compass herinde, den har vi talt om meget, og den er super til prisen, med en ret god forstærker del og en udemærket Dac, også er den "billig" ca 2-2,5k. Hvis du skal have den samme SQ i en ikke kombo så skal du punge op med ca det dobbelte vil jeg mene
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Lyder da godt, og det kan umuligt blive andet end meget bedre end det er nu så det er jo kanon :D

nc8000 skrev:
Ja du bør bestemt købe en med indbygget dac med mindre du har et helt fantastisk lydkort med en rigtig linie udgang. Og så ville det være praktisk at købe en med 1/4" udgangsstik så du slipper for også at skulle have et konverter stik

Dvs. den udgang der er i den jeg linker til er IKKE det stik som mit HD650 har ? Synes ellers det ligner ret meget, men nu er jeg på ingen måde hifi-ekspert.
Øv, men en converter forringer vel ikke lyden hørbart ?(Igen: "ikke hørbart" for en ikke hifi-ekspert som er mig :) )

techtrino skrev:
burning777 skrev:

Velkommen til Nullermand Altid rart at se nye menneske herinde

Er nu ik så meget for de firestone, til et par hd650 ville jeg tilhver en tid vælge en Heed canamp eller en x-can v3 hvis det skal være en ren forstærker.

Men som Nc siger, hvis du ik har et kvalitets lydkort er en ekstern Dac en god ide, da det er vigtigt i Hifi altid at kigge på sin flaskehals, at eks. købe en forstærker til 5k, også kun have en kilde der er værd måske 500, så for man ik meget ud af sin forstærker.

Nu ved jeg ik om du Gamer el.lign, for her er en Dac ik en god ide da der ikke er EAX osv i. Men du kan altid beholde dit lydkort også lade Windows bestemme hvilken enhed der skal benyttes.
En anden ting har du optisk eller coax ud på dit bundkort?
Hvis ikke skal den Dac du vælger have Usb, og Usb er ikke det bedste rent lydmssigt da det begrænser båndbredden en del, og indfører et ekstra onverterings led.

Men prøv at søg på Audio-GD Compass herinde, den har vi talt om meget, og den er super til prisen, med en ret god forstærker del og en udemærket Dac, også er den "billig" ca 2-2,5k. Hvis du skal have den samme SQ i en ikke kombo så skal du punge op med ca det dobbelte vil jeg mene

Hej og tak for velkomnsten :D

Hmm selv 2-2,5 k synes jeg er meget for en forstærker til dem da Det er det jeg har givet for dem i sin tid. Og som du nok allerede har læst er jeg ikke dyb entuisiast så tror jeg saaaagtens kan nøjes med den til 1500 ca. :)

Nu siger du optisk eller Coax - Den der forstærker jeg linker til har da 2 Phono-stik så den kan sættes direkte til lydkortet der ? Og så hvis jeg køber en med DAC, er det ikke noget der vil fungere sådan nogenlunde :D?

Men by the way, nice forum - Lækre kvalificerede svar osv. Det er ingen børnehave som andre forums, så tak for svarene indtil videre :D

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 09 November 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu stadig Firestone Audio Cute (Klasse-A) forstærkeren er god value for the money. Og som sagt ISÆR med HD650 er den god. Det var i
hvert fald min vurdering da jeg havde den.

Hvis du skal have en med DAC vil jeg derimod IKKE anbefale Fubar III med HD650. DAC-delen er ganske vist hæderlig men selve forstærkerdelen
er ikke den samme som i CUTE (Klasse-A) forstærkeren men en noget dårligere lydende Klasse A/B forstærker. Så synes jeg hellere du skal gå
efter en iBasso D10 den er også super med HD650.

Men men - jeg er sikker på at den almindelige CUTE-beyond vil give dine HD650 et større kick end dit lydkort med mere liv i lyden til følge.

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jeg synes nu stadig Firestone Audio Cute (Klasse-A) forstærkeren er god value for the money. Og som sagt ISÆR med HD650 er den god. Det var i
hvert fald min vurdering da jeg havde den.

Hvis du skal have en med DAC vil jeg derimod IKKE anbefale Fubar III med HD650. DAC-delen er ganske vist hæderlig men selve forstærkerdelen
er ikke den samme som i CUTE (Klasse-A) forstærkeren men en noget dårligere lydende Klasse A/B forstærker. Så synes jeg hellere du skal gå
efter en iBasso D10 den er også super med HD650.

Men men - jeg er sikker på at den almindelige CUTE-beyond vil give dine HD650 et større kick end dit lydkort med mere liv i lyden til følge.

Aha, men hvor meget ringere er den med DAC så :)?
 Fordi las mig forklare: 1. Jeg er en fattig studerende og det er tæt på jeg næsten ikke engang har råd til den med DAC.
2. Jeg går op i god lyd, men så stopper det også der :D Har ofte handlet i hifi-klubben/været med derinde, og tilsyneladende er intet godt nok, det er lige før deres egne produkter ikke engang er gode nok (overdrivelse fremmer forståelsen) Det skal bare være vildere vildere og mere vildt og dyrt og godt.
Og ikke at det er et problem eller negativt, men den person er jeg bare ikke :)
Vil f.eks 10 gange hellere bruge 1000 kr. pr. gulvhøjtaler (dem jeg har nu) og 3500 på min Yamaha Reciever end at gå ud og købe højtalere til 15-20.0000 kr stykket eller mere som MANGE gør :)

Pointen er bare at give en forståelse for hvad måske er godt nok til mig, fordi det her er min første "high-end" oplevelse :D Har aldrig hørt headset der minder om mit HD650, og slet slet ikke med forstærker foran.
 Har hørt nogle gulvhøjtalere til 30 k som min kammerat som arbejder iHifiklubben har, men det er jo uden sammenligning nu vi snakker headset :)

Til sidst vil jeg også lige sige: Havde jeg pengene ville jeg self. gerne have anlæg/lyd udstyr for flere 100 k, men jeg prioritere lige andre ting højere p.t :D

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 09 November 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Nullerman skrev:

Aha, men hvor meget ringere er den med DAC s� :)?
 Fordi las mig forklare: 1. Jeg er en fattig studerende og det er t�t p� jeg n�sten ikke engang har r�d til den med DAC.
2. Jeg g�r op i god lyd, men s� stopper det ogs� der :D Har ofte handlet i hifi-klubben/v�ret med derinde, og tilsyneladende er intet godt nok, det er lige f�r deres egne produkter ikke engang er gode nok (overdrivelse fremmer forst�elsen) Det skal bare v�re vildere vildere og mere vildt og dyrt og godt.
Og ikke at det er et problem eller negativt, men den person er jeg bare ikke :)
Vil f.eks 10 gange hellere bruge 1000 kr. pr. gulvh�jtaler (dem jeg har nu) og 3500 p� min Yamaha Reciever end at g� ud og k�be h�jtalere til 15-20.0000 kr stykket eller mere som MANGE g�r :)

Pointen er bare at give en forst�else for hvad m�ske er godt nok til mig, fordi det her er min f�rste "high-end" oplevelse :D Har aldrig h�rt headset der minder om mit HD650, og slet slet ikke med forst�rker foran.
 Har h�rt nogle gulvh�jtalere til 30 k som min kammerat som arbejder iHifiklubben har, men det er jo uden sammenligning nu vi snakker headset :)

Til sidst vil jeg ogs� lige sige: Havde jeg pengene ville jeg self. gerne have anl�g/lyd udstyr for flere 100 k, men jeg prioritere lige andre ting h�jere p.t :D

Hehe der er ik nogen af os der har ubegrænsede midler

Jeg er skam også fattig studerende

Det er klart at du skal have mest bang for the buck til dine hd650, og hvis vi antager et budget på 1500kr så kan vi sagtens finde noget, specielt hvis vi kigger brugt. En x-can v3 mener jeg nok du kan finde til 1500kr brugt, det samme gælder en Canamp.

Men en Dac/amp kombo er sværere til 1500kr, evt en Zero Dac, sådan en bør koste ca 1500kr inkl fragt osv. Ellers kunne du også finde en lille bærbar amp ala en Ibasso D10, der har digital ind, den koster også ca 1500kr.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 09 November 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Techtrino ret i at Heed Canamp og Xcan er bedre end Firestonen - så hvis du kan finde dem brugt inden for dit budget er det ikke nogen
dum ide. Men en Zero er også fantastisk... så hvis man vil have brugt så får man mere for pengene

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Ahh ja, brugt var en mulighed :)
 Synes bare det er et stort virvar af forstærkere og navne og bærbare og ikke bærbare, dac og ikke dac, udgange som ikke er 1/4" men ligner .... Aaaah, jeg tror desværre jeg når at blive sindsyg inden jeg finder en Brugt som passer til mig. Men jeg kan jo self gøre forsøget :D

Må dog også indrømme at sidde og lede hver dag/hver anden dag efter lige dén forstærker som passer til mine kriterier tiltaler mig absolut ikke, og så måske endda ende ud med den er halvdefekt, ikke den jeg skal bruge alligevel eller blive snydt af sælger etc. Og så er der intet der hedder bytteret/reklamationsret :D

Hmm, øv nu står jeg med hvert sit ben i hver sin vandpyt igen.

Men ja jeg vil have mest bang for pengene, men kan det ikke lade sig gøre at få mest bang for pengene må jeg vil "nøjes" med en af de billige fra ny ?
De har ikke en butik et sted hvor man kan komme og høre, tage sine headphones med eller lign. :D ?

keras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Sendt: 09 November 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej Nullerman, jeg er i samme situation som dig dvs. HD650 og en laptop.

Jeg har haft kig på en USB DAC, da jeg kun har et almindeligt hovedtelfonstik på min pc.

Jeg kan heller ikke gå ud bruge en formue pt på en head amp. Har dog også selv kigget lidt og læst på nettet, og er kommet frem til et valg mellem følgende:

AUNE USB DAC AMP til 200usd incl fragt

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=35024 0347903

Tråde fra andre fora angående Aune

http://rockgrotto.proboards.com/index.cgi?board=b&action =display&thread=4616&page=1

http://www.head-fi.org/forums/f5/info-aune-usb-dac-amp-43847 3/

Maverick Audio Tube Magic DAC AMP til 200 USD incl fragt. (Dog kun ved køb fra hjemmesiden www.mavaudio.com )

http://cgi.ebay.com/Maverick-Audio-Headphone-Amplifier-DAC-T ube-PreAmp_W0QQitemZ330375617004QQcmdZViewItemQQptZOther_MP3 _Player_Accessories?hash=item4cebebd9ec

Tråde fra andre fora angående Maverick

http://www.head-fi.org/forums/f5/maverick-audio-dac-amp-4467 64/

Zero DAC/Amp fra 166USD uncl fragt, grunden til at det er fra 166USD er at man kan vælge at opgradere den med anden Opamp.

http://cgi.ebay.com/09-NEW-VERSION-ZERO-24-192KHZ-DAC-HEAD-A MP-USB-OPA2604_W0QQitemZ120433096321QQcmdZViewItemQQptZLH_De faultDomain_0?hash=item1c0a5f3681

Review fra head-fi.org

http://www.head-fi.org/forums/f5/review-zero-24-bit-192khz-d ac-headphone-amp-pre-amp-269458/

Og der findes flere tråde på head-fi.org ang Zero.

Så jeg er også med på en lytter, hvis der kommer nogle gode forslag til en headamp (USB) til HD650.

Til top Vis keras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keras

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 10 November 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Den Aune ser ud til at være et fund til 100£ ?
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst meget godt om Aune, faktisk ligger den øvert på min liste over "grej jeg må eje"..
Den skulle efter hvad jeg har LÆST være intet mindre end et kup.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

DjArnieH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 14 November 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg blander mig lige. En hurtig og temmelig effektiv løsning kunne være en REGA EAR til 1500,-. Har den selv på prøve til mine 650 og er alvorligt imponeret!!
P.S Bruger den med et monsterkabel fra lyd ud på min mac.
Til top Vis DjArnieH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DjArnieH

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Sendt: 16 November 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Følger også lige med her.. Sidder også på en comp med onboard lydkort og et par sennheiser 595 hørebøffer og tænker om den ekstra boks virkelig gør så meget for mig.. jeg sidder ikke og hører rock, jazz eller den stil.. mere hiphop/r&b og blid techno..

Går jeg glip af meget i mine hørebøffer ved ikke at have sådan en boks til min slags musik?

havde overvejet at invistere i et bedre lydkort men hvis en Fubar III med dac ville gøre mere ved lyden er det self den vej jeg skal gå..

Sorry jeg misbruger din tråd :)

Dali ikon 6 Front *Bi-amped*
Dali ikon Vokal 2 Center
Dali ikon On-wall Rear
Dali Ikon Sub *Snart*
Van damme OFC Pro cable 2x6mm
Supra HDMI
Til top Vis nitrotg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nitrotg

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

nitrotg skrev:

Følger også lige med her.. Sidder også på en comp med onboard lydkort og et par sennheiser 595 hørebøffer og tænker om den ekstra boks virkelig gør så meget for mig.. jeg sidder ikke og hører rock, jazz eller den stil.. mere hiphop/r&b og blid techno..

Går jeg glip af meget i mine hørebøffer ved ikke at have sådan en boks til min slags musik?

havde overvejet at invistere i et bedre lydkort men hvis en Fubar III med dac ville gøre mere ved lyden er det self den vej jeg skal gå..

Sorry jeg misbruger din tråd :)

Gør ingenting, har stort set fået svar på mine spørgsmål, ihvert fald mange svar :D
 Dog er jeg stadigvæk lidt i tvivl om tilslutningen på den her:
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=64537& ; ;itemGroupGuid=3561

Hvilken converter skal jeg købe - Fordi så tror jeg det bliver den.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 16 November 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Du ville formentligt få noget bedre ud af at købe noget med dac i også..  Køb sådan en Aune-dac/amp.. til 800kr lyder det til at være en rigtigt cool lille boks.. Hvis du kun køber noget der forstærker, vil du også skulle ud og købe en kilde senere hen i stedet..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Du ville formentligt få noget bedre ud af at købe noget med dac i også..  Køb sådan en Aune-dac/amp.. til 800kr lyder det til at være en rigtigt cool lille boks.. Hvis du kun køber noget der forstærker, vil du også skulle ud og købe en kilde senere hen i stedet..

Ja du siger noget. den ser faktisk ret lækker ud havde slet ikke set alle de billeder der.
 Men forstår ikke helt det her :
 Q: Is it possible to use this unit as a DAC AND amp at the same time?
A: Yes. But only for the configuration below: DAC: COAX-in or USB-in -> Back line-out AMP: Back line-in -> Front headphone-out A/D Switch: A USB/SPDIF Switch: SPDIF

Øhh, ER det muligt at bruge DAC og AMP samtidigt ? Det troede jeg det var uanset hvad nemlig :)

En helt anden ting: Hvordan er E-bay at købe fra ? Kan man blive snydt eller er det bare top dollar ?
Og hvad med told/skat ? :D

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum