| Forfatter |
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaringer med at anvende IEM og NC i fly? Er en IEM nok til at reducere støj, eller skærmes den monotone flystøj bedst med en Noice Cancellingmodel?
__________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fløj til Cuba i sommer, og der var der nok med mine Ety (IEM)... Jeg synbtes de lukkede rigtig godt af.  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
| Er der nogen der har erfaringer med at anvende IEM og NC i fly? Er en IEM nok til at reducere st�j, eller sk�rmes den monotone flyst�j bedst med en Noice Cancellingmodel? |
|
|
NC er bedst til lige det formål, men du for ikke så meget god lyd ud af noget med NC. Personligt synes jeg at mine er4s isolerer nok til at flystøj ikke irriterer mig. Hvad er dit budget? For de de billigere NC modeller er skrammel.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey - godt spørgsmål! Jeg har den erfaring med NC (Sennheiser PXC 350) at godt nok filtrerer de den kontinuerlige støj fra meget effektivt - men så
hører man til gengæld også flere timers lange samtaler fra personerne på rækkerne foran og bagved helt tydeligt. Dette blev meget irriterende efter
kort tid! Så nu bruger jeg kun mine ER-4S som effektivt lader mig få 100% fred, ro og god musik.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Hey - godt sp�rgsm�l! Jeg har den erfaring med NC (Sennheiser PXC 350) at godt nok filtrerer de den kontinuerlige st�j fra meget effektivt - men s�
h�rer man til geng�ld ogs� flere timers lange samtaler fra personerne p� r�kkerne foran og bagved helt tydeligt. Dette blev meget irriterende efter
kort tid! S� nu bruger jeg kun mine ER-4S som effektivt lader mig f� 100% fred, ro og god musik. |
|
|
hehe tror vi alle anbefaler etymotic er4s, men måske du bør tage er4p hvis du ikke har en forstærker  Hvad hører du af musik osv, så kan vi evt være mere specifike indenfor hvilke IEMs det skal være.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yderligere en stemme for en ER4 model. Aktiv NC er jeg ikke begejstret for
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg flyver ofte oversøisk, på de sidste par ture har jeg brugt mine ultimate ears 700, det er jeg rigtig godt tilfreds med. Specialet fordi de er så små at man kan sove med dem! brugte før nogle sony, de var så store at når man lå på dem fik man smerter. Det gør du ikke med ultimate ears 700+ jeg syntes de lyder rigtigt godt.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
hehe tror vi alle anbefaler etymotic er4s, men måske du bør tage er4p hvis du ikke har en forstærker Hvad hører du af musik osv, så kan vi evt være mere specifike indenfor hvilke IEMs det skal være.
|
|
|
Jeg hører lige dele af pop, rock, klassisk og jazz, så lydmæssigt skal den dække et bredt spekter. Når du skriver forstærker, så regner jeg med du mener en hovedtelefonforstærker. Og det bruger jeg ikke. De skal direkte i min iPhone, så i det vil altså skulle være en er4p? Er de små nok til at sove med? Budgetmæssigt, skal vi helst ikke over 1.500 kr. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
techtrino skrev:
hehe tror vi alle anbefaler etymotic er4s, men m�ske du b�r tage er4p hvis du ikke har en forst�rker Hvad h�rer du af musik osv, s� kan vi evt v�re mere specifike indenfor hvilke IEMs det skal v�re.
|
|
|
Jeg h�rer lige dele af pop, rock, klassisk og jazz, s� lydm�ssigt skal den d�kke et bredt spekter.
N�r du skriver forst�rker, s� regner jeg med du mener en hovedtelefonforst�rker. Og det bruger jeg ikke. De skal direkte i min iPhone, s� i det vil alts� skulle v�re en er4p? Er de sm� nok til at sove med?
Budgetm�ssigt, skal vi helst ikke over 1.500 kr.
|
|
|
Okay, du hører meget blandet uden en forstærker. Altså er4 er meget neutrale og med en fantastisk opløsning, så for en der er vant til højtalere vil de måske lyde kedelige, og du kan ikke sove med dem, da de stikker et godt stykke ud af ørerne. Måske et par Jays er bedre, jeg er desværre ikke IEM ekspert, det er Claus-DK der er det herinde  Men IEM market er meget stort og til 1500kr kan du finde meget godt, specielt brugt
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
techtrino skrev:
hehe tror vi alle anbefaler etymotic er4s, men måske du bør tage er4p hvis du ikke har en forstærker Hvad hører du af musik osv, så kan vi evt være mere specifike indenfor hvilke IEMs det skal være.
|
|
|
Jeg hører lige dele af pop, rock, klassisk og jazz, så lydmæssigt skal den dække et bredt spekter.
Når du skriver forstærker, så regner jeg med du mener en hovedtelefonforstærker. Og det bruger jeg ikke. De skal direkte i min iPhone, så i det vil altså skulle være en er4p? Er de små nok til at sove med?
Budgetmæssigt, skal vi helst ikke over 1.500 kr.
|
|
|
Direkte i en iPhone vil min personlige anbefaling helt klart være Etymotics HF2. Her får du en iem der til musik er lige så god (afhængig af personlig smag måske endda bedre) som en ER4-P og samtidig er det et anstændigt headset med mikrofon og remote controle og prisen er under 1.000 kr. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger selv Shures SE530, og med de "nulre puderne" (dem der formgiver sig efter øret) Der bliver ALT lukket ude... Og i de tests jeg har læst, der er de betydeligt mere effektive en NC modeller.
Jeg har desværre købt modellen, uden push-to-hear boksen, men overvejer kraftigt at købe boksen til dem, for man kan vitterligt ikke høre når stewardessen tilbyder én noget 
Lyden kan til gengæld være lidt kedelig, da de er så neutrale, men de slår til gengæld ikke en skid ved siden af, på noget tidspunkt!
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
[Okay, du hører meget blandet uden en forstærker. Altså er4 er meget neutrale og med en fantastisk opløsning, så for en der
er vant til højtalere vil de måske lyde kedelige, og du kan ikke sove med dem, da de stikker et godt stykke ud af ørerne. Måske
et par Jays er bedre, jeg er desværre ikke IEM ekspert, det er Claus-DK der er det herinde Men IEM market er meget stort
og til 1500kr kan du finde meget godt, specielt brugt |
|
|
Kald mig sippet.... men noget der har været i ørene køber jeg ikke brugt
Men jeg checker da lige Jays ud.... __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Direkte i en iPhone vil min personlige anbefaling helt klart være Etymotics HF2. Her får du en iem der til musik er lige så god
(afhængig af personlig smag måske endda bedre) som en ER4-P og samtidig er det et anstændigt headset med mikrofon og
remote controle og prisen er under 1.000 kr. |
|
|
Det er ikke så vigtigt at få mikrofon med, da jeg alligevel ikke skal bruge den i flyet :-) Omvendt kunne jeg godt forestille mig
situationer hvor det kunne være praktisk. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Bruger selv Shures SE530, og med de "nulre puderne" (dem der formgiver sig efter øret) Der bliver ALT
lukket ude... Og i de tests jeg har læst, der er de betydeligt mere effektive en NC modeller.
Jeg har desværre købt modellen, uden push-to-hear boksen, men overvejer kraftigt at købe boksen til dem, for man kan
vitterligt ikke høre når stewardessen tilbyder én noget 
Lyden kan til gengæld være lidt kedelig, da de er så neutrale, men de slår til gengæld ikke en skid ved siden af, på noget
tidspunkt! |
|
|
De lyder til at være som skabt til formålet, og de ser lækre ud - men desværre er de også ret dyre. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |