| Forfatter |
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Er der nogen i KBH-området, der har mulighed for at låne mig et par STAX Omega 2 eller STAX 404 i et par dage, en af de følgende dage, gerne hurtigst muligt? Min Weiss DAC1-MK2 er nu blevet solgt, men inden den ryger afsted til sin nye ejer på mandag, kunne jeg godt tænke mig at finde ud af, hvordan mine Sennheiser HE60 lyder ift. de to ovennævnte STAX modeller ud af min HybridAmp elektrostatforstærker. Jeg har hørt fra adskillige personer på head-fi, at STAX Omega 2 lyder bedst, hvis den har fået lov til at stå og "lade op" i forstærkeren i minimum 5-7 timer. Derfor har jeg brug for at låne hovedtelefonen i et par dage, så der ikke er noget, der holder den tilbage. Jeg håber, der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig her.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anyone?
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan forestille mig at din bedste chance er HiFi Freaks???
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ring da til dem, evt. køb dem! du har jo 14 dages returret og det er fuldt lovligt at afprøve på den måde (en flink mand vil
nok sige at det kun er til afprøvning så de ikke behøver sende dig en sprit ny).
__________________ Vh. Torben
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Stax 4040 sæt...
Du kan regne med at de er mere "rene" i lyden ,end Sennheiser..
Man hører flere detajler, Tale/sang bliver meget nemmerer at høre osv.osv...
Stax skal ikke kun vurderes på et par timers lytning - du skal lytte en uge, for at samle et billede af lyden, da de er eksrem neutrale... Basen er måske ikke så volumiøs som Sennheiser, men måske mere neutral og korrekt...
Sælger ikke mine Stax 4040. Havde også et pas Stax Lambda i mange år.
Synes du skal hoppe ud i handlen, asap.
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
HiFi Freaks er da bestemt en mulighed, men for det første har jeg ikke lyst til at sende et spritnyt produkt retur for på den måde potentielt at forringe salgsværdie. For det andet tror jeg ikke på, at hovedtelefonerne kan nå frem inden mandag. Og jeg skal bruge dem allersenest søndag morgen, ellers er det for sent. Uden min Weiss har jeg ikke en lydkilde, der er god nok til at retfærdiggøre en sammenligning, og jeg får tidligst fat i en bedre lydkilde engang i februar eller marts. 
QWERTY126 skrev:
Har Stax 4040 sæt...
Du kan regne med at de er mere "rene" i lyden ,end Sennheiser..
Man hører flere detajler, Tale/sang bliver meget nemmerer at høre osv.osv... |
|
|
Er det sammenlignet med Sennheiser HE60, der også er en elektrostat og efter min mening mindst lige så detaljeret som HD800? __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare fordi jeg er nysgerrig, hvad har det med HE60 og Omega 2 at gøre? Jeg ved allerede, hvordan folk opfatter begge hovedtelefoner. Jeg har brug for at låne et par Omega 2, så jeg selv kan vurdere, hvilke kvaliteter jeg vil vægte højest. Der duer alverdens forum-tråde bare ikke.  __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok for sent nu men du kunne prøve at kontakte Anders fra Malmö der var med til det seneste meet og høre om han har lyst til at komme og besøge dig, han har jo hvad du skal bruge.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har besluttet mig for, at jeg indtil videre må klare mig uden min Weiss. Så må vi se, om jeg ender med at låne noget STAX fra HiFi Freaks.
|
| Til top |
|
| |