Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye høretelefoner, beyerdynamic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DDarko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 December 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg har absolut ingen erfaringer med høretelefoner, men forelskede mig forleden i et par beyerdynamic dt 990 pro... Jeg søger et par gode
høretelefoner til hverdagsbrug, (ipod, film, computer etc.)

Mange folk på nettet siger, at man behøver en amp for at få det fulde ud af sine høretelefoner, samt at dt 880 er bedre.. (har dog ikke hørt disse på
egen hånd)

Så er en amp nødvendig, i så fald hvilken en burde jeg vælge(kan de fås i transportable versioner?) og er der bedre høretelefoner til ipodbrug i
denne prisklasse? Alle råd, vejledninger og erfaringer er varmt velkomne.

MVH DDarko
Til top Vis DDarko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DDarko

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 December 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

DT990 er lidt aggresiv i forhold til 880 mere bas og skarpere diskant, mellemtonen er nogenlunde det samme..

Hvis du vil bruge enten 990/880 sammen med en Ipod er du næsten pisket til at få mere saft ud end Ipodden kan levere, du kan godt opnå normal hørehøjde men da forstærkeren skal arbejde hårdt hle tiden vil det gå hårdt ud over musikken, samtidigt er Ipodden ikke ligefrem kendt for at have en god forstærker..

En god forstærker behøver ikke koste mere end 1000 kroner, men du kan nærmest bruge lige så mange penge du har lyst til..

Lytter du til MP3 eller andet komprimeret musik ?? 320 kbs er mit minimum for komprimert musik..
Her kan du gøre meget for den gode lyd.

I prisklassen er der rigtigt mange og gode høretelefoner. Der er også flere jeg ville vælge frem for dt990, men det er jo et spørgsmål om smag og behag..

Hvis du er klar på at vise dig offentligt med et par dt990, så betyder looket nok ikke det helt store for dig så kunne du prøve at se på Superlux modellerne, de koster en brøkdel af beyers modeller og lyden er der bestemt ikke noget i vejen med, samtidigt kan man modifisere lidt så de bliver mere komfortable uden at man bliver ruineret, sidst men ikke mindst så er der samtidigt råd til en forstærker, hvor en model som HA INFO NG98 ser rigtig lækker ud, den kan det hele og er bygget med gode komponenter og dens USBindgang er af den "rigtige" slags..

Hvad kan du godt lide ved DT990 ??

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 December 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

DDarko skrev:
Hejsa, jeg har absolut ingen erfaringer med høretelefoner, men forelskede mig forleden i et par beyerdynamic dt 990 pro... Jeg søger et par gode
høretelefoner til hverdagsbrug, (ipod, film, computer etc.)

Mange folk på nettet siger, at man behøver en amp for at få det fulde ud af sine høretelefoner, samt at dt 880 er bedre.. (har dog ikke hørt disse på
egen hånd)

Så er en amp nødvendig, i så fald hvilken en burde jeg vælge(kan de fås i transportable versioner?) og er der bedre høretelefoner til ipodbrug i
denne prisklasse? Alle råd, vejledninger og erfaringer er varmt velkomne.

MVH DDarko

Selvom jeg aldrig har været fan af dt990 så er de da ganske gode, til ipod osv ville jeg dog ikke vælge dem, de kræver en forstærker og er nok ikke ret velegnede til udendørs brug da de jo trods alt er lavet til studio brug osv.
Tja mht en bærbar forstærker, så kommer det helt an på budgettet, selv en lille Fiio e5 til 100kr vil give lidt mere power, men er jo ikke helt tiltænkt den slags høretelefoner. Jeg ved heller ikke hvor meget de kræver, er det 250ohms udgaven du vil købe?

I samme prisklase, ca 1500-2000kr, er der mange der er bedre egnet end dt990 til transportablet brugt. Bare kig forum igennem. Du bør også overveje IEMs og earbuds, da fullsize bestemt ikke er beregnet til at rende rundt med.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

DDarko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej, tusind tak for svarene!

Jeg syntes lyden var meget levende, og hovedtelefonerne var ekstremt komfortable.. Jeg følte jeg sad i front af et symfoniorkester: Masser af
luft og rummelighed. Jeg blev på ingen måde træt af at lytte til dem! En spændende oplevelse, når man er vant til bras. Jeg havde faktisk ikke i
sinde at bruge dem meget udendørs, hovedsageligt foran min pc, og ellers med en ipod når jeg render rundt i huset og hygger mig, eller ved
længere rejser..! Og ja, 250 ohm versionen.. (Til aktivt brug har jeg allerede et billigt par sennheiser, der kan overleve alt fra cykelstyrt til udsalg
i magasin )

#1, ville du vælge dt880 fremfor dt990? Har den det samme som 990, blot bedre?

#2, det skal være fullsize.. Komfort er det vigtigste for mig :-)

Findes der nogle transportable forstærkere, der gør dt 990/880 brugbare i forbindelse med en ipod? Og hvilke? Og burde jeg kigge efter en
stationær forstærker til pc'en for at udnytte dem fuldt ud? Og igen, hvilken, hvis det er? Forstærkerne skal helst være under de 1000,- men heller
ikke noget bras ..

Hvad angår komprimeret musik har jeg ikke nogen baggrundsviden, og jeg går ud fra at det hele på min pc er mp3. Er det muligt at udpakke
mp3-filer, så lydkvaliteten udvides, eller hvordan foregår det?

På forhånd tak

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 25 December 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Dt880 er bedre end dt990

IEMs kan være ligeså behagelige som fullsize specielt når de er custommade, med afstøbning af øret osv.

Der er masser af okay forstærkere til 1000kr, hvorvidt om de er så gode til højimpedans som eks dt990 ved jeg ikke, der er eks Ibasso t4, men hvor kraftig den er ved jeg ikke.

Du kan ikke forbedre kvaliteten på komprimeret musik som sådan. Hvis alt din musik er mp3, så check om det er 128kbs eller mere, for 128 er crap, 320 er minimum som sådan, men generelt er mp3 ikke godt, du skal helst over i lossless dvs musik der ikke er dårligere kvalitet end eks. den CD hvor det stammer fra.

DDarko skrev:
Hej, tusind tak for svarene!

Jeg syntes lyden var meget levende, og hovedtelefonerne var ekstremt komfortable.. Jeg f�lte jeg sad i front af et symfoniorkester: Masser af
luft og rummelighed. Jeg blev p� ingen m�de tr�t af at lytte til dem! En sp�ndende oplevelse, n�r man er vant til bras. Jeg havde faktisk ikke i
sinde at bruge dem meget udend�rs, hovedsageligt foran min pc, og ellers med en ipod n�r jeg render rundt i huset og hygger mig, eller ved
l�ngere rejser..! Og ja, 250 ohm versionen.. (Til aktivt brug har jeg allerede et billigt par sennheiser, der kan overleve alt fra cykelstyrt til udsalg
i magasin )

#1, ville du v�lge dt880 fremfor dt990? Har den det samme som 990, blot bedre?

#2, det skal v�re fullsize.. Komfort er det vigtigste for mig :-)

Findes der nogle transportable forst�rkere, der g�r dt 990/880 brugbare i forbindelse med en ipod? Og hvilke? Og burde jeg kigge efter en
station�r forst�rker til pc'en for at udnytte dem fuldt ud? Og igen, hvilken, hvis det er? Forst�rkerne skal helst v�re under de 1000,- men heller
ikke noget bras ..

Hvad ang�r komprimeret musik har jeg ikke nogen baggrundsviden, og jeg g�r ud fra at det hele p� min pc er mp3. Er det muligt at udpakke
mp3-filer, s� lydkvaliteten udvides, eller hvordan foreg�r det?

P� forh�nd tak
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 25 December 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Dt880 er bedre end dt990

Tjaaa... altså DT880 er topmodellen. Men jeg må tilstå at jeg da har haft nogle rigtigt gode lytteoplevelser med DT990. DT880 er neutral DT990 er
lidt sjovere at lytte til og giver musikken et kick. Teknisk er DT990 ligeså god som DT880 mere åben men en anden lydkarakteristik. Så jeg synes
ikke man skal vælge DT990 fra sådan lige uden at have lyttet til dem
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg holder da rimeligt meget af mine DT880, men er som andre heller ikke den store fan af 990, selvom de er ganske underholdende og spiller rigtigt godt..Men det er ikke vores smag der skal bestemme dit valg, jeg synes at DT880 er temmelig anæmisk i bassen, så hvis du holder af bas tung musik er de ikke lige vejen frem.

Hvis komforten er i højsædet bør du kigge på modeller fra Beyer, AKG, Sony, Senn, Philips og holde dig langt væk fra gradoer..

Angående Ibasso så var min T2 stærk nok til 880 (og rigtig god) D10 synes jeg mangler lidt bøffer, men ved lavere lydstyrker er den god
Af andet transportabelt gøgl jeg har kan headsixen Fra meier godt trække dem, men det bliver lige sterilt nok til min smag, Lyrix fra Headphonia trække dem bedre end headsixen og har glæde af bassboost..

forstærkere vil jeg rangere således, dem der ikke er nævnt ovenover er stationære.
Chiara (den er som skabt til DT880 og den har det rigtigt godt med den DAC der sidder i ipodden)
Xcan V2 (med Pink Floyd mods)
Xcan V8 (V2 og V8 er meget tæt, men V2 giver lidt mere "varme" og sjæl)
Lyrix
Philips ah1000/Zero
D10
T2
Headsix

Dette er kun hvis jeg skal bruge DT880 andre bøffer giver en anden rækkefølge, så vælger du DT880 vil jeg anbefale at finde en brugt Chiara eller bygge en.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 December 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Dt880 er bedre end dt990

Det er vel nok mere et spørgsmål om smag og behag end det er rent teknisk bedre.. Sælges DT990 ikke dyrest endda ? Som jeg mindes det sælges DT990 til musiklytning og DT880 som neutral monitorlytning..

Selv syntes jeg at DT990 er rigtigt fine (2005 consumer modellen).. klar crisp diskant og tung bas.. I sammenligning lyder DT880 nærmest indelukkede og mudrede i lyden.. (dog vil jeg nu også sige at til noget musik er det i overkanten med DT990 som sagtens kan blive lidt skarp til tider og give lyttetræthed)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

DDarko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Hej igen, og mange tak for jeres interesse og engagement!

Jeg har desværre ikke haft mulighed for at høre dt 880 på egen hånd, kun dt 990, og har derfor ikke noget sammenligningsgrundlag..
Interessant tanke, det med at DT990 er vendt imod almindelig musiklytning! Tror umiddelbart jeg hælder i deres retning i så fald, medmindre
880'erne blæser mig omkuld når jeg omsider får mulighed for at lytte til dem!

Jeg kan se, at der både er en 990 pro, 880 pro, 990 '05 og 880 '05
990pro koster 1150, 880pro koster 1825 og begge 2005 versionerne koster omkring 2250.. Er 2005 versionerne virkeligt så meget bedre, eller
ville de 'normale' være fine nok?

Claus-dk, de dt 880 du omtaler, er det 2005 versionen? Og tusind tak for din liste over forstærkere, der er jeg dig virkeligt tak skyldig ! :-)

Edit:
I første omgang søger jeg nok blot en god transportabel amp til beyerdynamic serien.. Jeg har en rigtig god stationær amp jeg kan låne på
næsten ubestemt tid!
Chiara har jeg ikke rigtigt kunne finde så meget om.. Hvad koster de, og hvor kan de købes? Har heller ikke fundet nogen der sælger Chiara'er
brugt.
Syntes pt lyrix fra headphonia ser meget indbydende ud hvad angår transportable forstærkere, og til en pris under mange af de andre! Tror i
en sådan ville kunnes bruges med samtlige 880/990 modeller med et ligeledes godt resultat?
Jeg har læst mig til, at meier-forstærkere skulle harmonere rigtigt godt med beyerdynamic, er der nogen der kan kommentere på det?
http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Igen, tusind tak til alle jer der har taget sig tid til at svare.!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Mine DT 880 er 2005 modellen, den er noget pænere og skulle lyde bedre..Jeg tror ikke du skal søge efter de tidligere modeller..
Forskellen op pro og alm er at pro har et spiralkabel og trykker mere fast på roen..

LIDT OM CHIARA

Det kræver ikke den store ledvogter eksamen at samle en den kan købes som sæt ved APJaudio koster ca 1500 at bygge + kassen..
Ejeren af webshoppen er noget af det mest hjælpsomme jeg længe har mødt, han brugte nærmest en hel søndag på at hjælpe mig, fordi jeg er virkelig dårlig til sådan noget, jeg er god til at huske hvad de forskellige dimser gør og hvilke der er gode og sårn, men følge en brugsanvisning, det er fanme svært

Lyrixen skulle være en kopi af meiers move2 om den er særligt god med Beyers modeller skal jeg ikke kunne sige noget om jeg synes de præstere fint med de fleste mærker og holder man af den neutrale/sterile/ægte lyd så er meier ikke noget dumt bud, jeg kender ikke meiers stationære forstærkere, men de er uden tvivl bedre end de bærbare.

DDarko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2009 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Hej, lige en hurtig update vdr. min søgning!

Jeg tror mit valg af transportabel amp. bliver lyrixen.. Den ser ud til at have alt, hvad jeg har brug for pt, og til en behagelig pris! Lige et
spørgsmål.. hvilke kabler følger der med i prisen, hvis nogen overhovedet? Og hvilke kan i anbefale, hvis jeg skal ud at købe selv?

Jeg har efter adskillige reviews og sammenligninger af 880 vs 990 svært ved at tro, at jeg ikke også ville være totalt forgabt i 880'eren, da denne
bredt set kommer ud som favoritten af de to blandt audiofile.. Tror jeg ender med at bestille begge to hjem, og se hvilken en der passer mig
bedst/går bedst med lyrixen.. Og så returnere den anden ! Prisen er således også totalt irrelevant, da begge modeller koster lige meget på
thomann.de

Når jeg så engang sidder med begge modeller skal jeg nok skænke jer et lille review, på trods af min manglende erfaring ^^

Og når min pengepung så igen er helet kan, jeg jo kigge nærmere på en chiara

Mange tak! Hvis nogen har flere indveninger skal de være velkomne!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes