Emne: Sennheiser? Icemat? Fortvivlelse. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Xenoth Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg spørger sandsynligvis om noget som utallige andre har spurgt om igennem tiderne. Det simple spørgsmål om hvilke headphones der er bedst. Og alligevel ikke. Jeg vil have dem der passer personligt bedst til mig og de krav jeg stiller. Jeg har undersøgt flere høretelefoner på nettet, men kan ikke finde dem der bedst passer til mine krav.
Efter at have brugt 6 måneder på at beslutte hvilken mp3-afspiller jeg skulle købe, endte det med at jeg købte en ipod. Jeg lægger utrolig meget vægt på lydkvalitet, men eftersom at min musiksamling stort set kun består af mp3, så kunne ipod bedst betale sig - interface og kapacitetsmæssigt.
Jeg arbejder som DJ og bruger en stor del af min fritid på at mixe. Jeg går samtidigt på Københavns Universitet, og bor et stykke uden for KBH, så jeg har en del transport. Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle høretelefoner som er holdbare - til opbevaring i taske - nemme til transport - men som også har en super lyd. Eftersom jeg beskæftiger mig med elektronisk musik, er bassen også et stort must.
Penge er ikke noget problem, men jeg køber selvfølgelig ikke Sennhesier HD 800 tl 8000 kr. Jeg har undersøgt flere Sennhesier modeller - 595, 600, etc. etc. Enten skriver folk at de passer dårligt til Ipod, har dårlig bass (I det mindste når det gælder elektronisk musik), eller larmer for meget. Vil ikke genere andre i togene for meget.
Derfor er jeg efterhånden kommet frem til Sennheiser HD 212 Pro, som skulle ha en virkelig god bass.. og er ikke for dyre. Det eneste negative er at de sidder direkte på øret, hvilket ikke skulle være komfortabelt. En hifi-interresseret ven nævnte Icemat Steelseries Siberia for mig og sagde at det ikke kunne blive bedre end dem. De sidder godt og har fantastisk lyd, men er ment til gaming. Alligevel bruger mange dem til transport.
Jeg så nogle af jer nævne Stax på de andre forums, men har ikke hørt om dem før. I vil sikkert komme med endnu flere bud på høretelefoner, hvilket nok vil forvirre mig endnu mere. Håber jeg finder dem der opfylder mine krav bedst meget snart.
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er Sennheiser 25 DJ noget for dig!
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xenoth skrev:
Hey,
Jeg spørger sandsynligvis om noget som utallige andre har spurgt om igennem tiderne. Det simple spørgsmål om hvilke
headphones der er bedst. Og alligevel ikke. Jeg vil have dem der passer personligt bedst til mig og de krav jeg stiller. Jeg
har undersøgt flere høretelefoner på nettet, men kan ikke finde dem der bedst passer til mine krav.
Efter at have brugt 6 måneder på at beslutte hvilken mp3-afspiller jeg skulle købe, endte det med at jeg købte en ipod.
Jeg lægger utrolig meget vægt på lydkvalitet, men eftersom at min musiksamling stort set kun består af mp3, så kunne ipod
bedst betale sig - interface og kapacitetsmæssigt.
Jeg arbejder som DJ og bruger en stor del af min fritid på at mixe. Jeg går samtidigt på Københavns Universitet, og bor et
stykke uden for KBH, så jeg har en del transport. Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle høretelefoner som er holdbare - til
opbevaring i taske - nemme til transport - men som også har en super lyd. Eftersom jeg beskæftiger mig med elektronisk
musik, er bassen også et stort must. Penge er ikke noget problem, men jeg køber selvfølgelig ikke Sennhesier HD 800 tl
8000 kr. Jeg har undersøgt flere Sennhesier modeller - 595, 600, etc. etc. Enten skriver folk at de passer dårligt til Ipod, har
dårlig bass (I det mindste når det gælder elektronisk musik), eller larmer for meget. Vil ikke genere andre i togene for
meget.Derfor er jeg efterhånden kommet frem til Sennheiser HD 212 Pro, som skulle ha en virkelig god bass.. og er ikke for
dyre. Det eneste negative er at de sidder direkte på øret, hvilket ikke skulle være komfortabelt. En hifi-interresseret ven
nævnte Icemat Steelseries Siberia for mig og sagde at det ikke kunne blive bedre end dem. De sidder godt og har fantastisk
lyd, men er ment til gaming. Alligevel bruger mange dem til transport.Jeg så nogle af jer nævne Stax på de andre forums,
men har ikke hørt om dem før. I vil sikkert komme med endnu flere bud på høretelefoner, hvilket nok vil forvirre mig endnu
mere. Håber jeg finder dem der opfylder mine krav bedst meget snart. |
|
|
Stax laver vel stadig kun elektrostathovedtelefoner. Det kan ikke forenes med transport, desværre.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xenoth skrev:
Hey,
Jeg sp�rger sandsynligvis om noget som utallige andre har spurgt om igennem tiderne. Det simple sp�rgsm�l om hvilke headphones der er bedst. Og alligevel ikke. Jeg vil have dem der passer personligt bedst til mig og de krav jeg stiller. Jeg har unders�gt flere h�retelefoner p� nettet, men kan ikke finde dem der bedst passer til mine krav.
Efter at have brugt 6 m�neder p� at beslutte hvilken mp3-afspiller jeg skulle k�be, endte det med at jeg k�bte en ipod. Jeg l�gger utrolig meget v�gt p� lydkvalitet, men eftersom at min musiksamling stort set kun best�r af mp3, s� kunne ipod bedst betale sig - interface og kapacitetsm�ssigt.
Jeg arbejder som DJ og bruger en stor del af min fritid p� at mixe. Jeg g�r samtidigt p� K�benhavns Universitet, og bor et stykke uden for KBH, s� jeg har en del transport. Derfor kunne jeg godt t�nke mig nogle h�retelefoner som er holdbare - til opbevaring i taske - nemme til transport - men som ogs� har en super lyd. Eftersom jeg besk�ftiger mig med elektronisk musik, er bassen ogs� et stort must.
Penge er ikke noget problem, men jeg k�ber selvf�lgelig ikke Sennhesier HD 800 tl 8000 kr. Jeg har unders�gt flere Sennhesier modeller - 595, 600, etc. etc. Enten skriver folk at de passer d�rligt til Ipod, har d�rlig bass (I det mindste n�r det g�lder elektronisk musik), eller larmer for meget. Vil ikke genere andre i togene for meget.
Derfor er jeg efterh�nden kommet frem til Sennheiser HD 212 Pro, som skulle ha en virkelig god bass.. og er ikke for dyre. Det eneste negative er at de sidder direkte p� �ret, hvilket ikke skulle v�re komfortabelt. En hifi-interresseret ven n�vnte Icemat Steelseries Siberia for mig og sagde at det ikke kunne blive bedre end dem. De sidder godt og har fantastisk lyd, men er ment til gaming. Alligevel bruger mange dem til transport.
Jeg s� nogle af jer n�vne Stax p� de andre forums, men har ikke h�rt om dem f�r. I vil sikkert komme med endnu flere bud p� h�retelefoner, hvilket nok vil forvirre mig endnu mere. H�ber jeg finder dem der opfylder mine krav bedst meget snart. |
|
|
Velkommen til Forummet  Okay jeg vil næsten også sige du skal nuppe dig et par senn hd25-II og husk ikke SP udgaven. Det er bestemt ikke en særlig Hifi høretelefon, men de har bas og er holdbare. Med det mener jeg ikke at den er ringe, langt fra, men hvis man vil have en naturtro gengivelse skal ikke tage dem. Men du er vel heler ikke ude efter hifi  Du kunne også kigge på beyerdynamic dt770 pro 80ohm, de er selvfælgelig ikke så transportble, men de kan holde til en del tæsk. Der er også Superlux hd660, som Claus herinde jo har skrevet om (søg og du skal finde). Der findes også andre muligheder, men jeg vil sige at de 3/3 modeller er hvad du skal kigge på. Og som sagt så ville jeg tage hd25-II, for de er lavet til bærbart brug og de isolerer godt etc etc. Mener sågar de kommer i en fin taske til transport. En sidste ting, ham der siger at de Icemat er gode han må intet vide om lyd eller kvalitet... det er selvfølgelig kun mine tanker om dem, men de lyder som bras, de er værre end hvad man i højtaler verden kalder for Cerwin Vega... uha det løber nærmest koldt ned at ryggen når jeg tænker at nogen vil betale penge for dem... Mht byggekvalitet, så er de icemat lavet af den billigste plast og føles altså bare billige i hænderne. Om de kan holde til at blive smidt med ved jeg ikke, men jeg melder mig frivilligt som tester hehe
|
| Til top |
|
| |
Xenoth Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går stærkt ud fra at det er dette par i mener?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=438820& q=sennheiser+25&sp=all
Jeg går stærkt op i god kvalitet, men mp3 er mp3, så det meste af lyden er vel allerede forsvundet. Bas er vigtigt, men andet betyder også en del, så jeg håber at disse har den kvalitet jeg kræver.
Jeg synes de ser noget bitte ud, og de ser ummidelbart ikke ud til at kunne dække hele øret. Jeg vil blive overrasket hvis der virkelig kommer så god lyd ud af dem, i forhold til hvor små de er :)
De er dog 3 gange så dyre som et par HD 212 Pro, så der må være noget om snakken. Tak for hjælpen. Vil forsøge at købe dem.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superlux HD660
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte de der steelseries nogen her i julen og de spiller altså ikke særligt godt, jeg ville måske endda gå så langt som til at sige at de er elendige. Og jeg er meget høflig.
|
| Til top |
|
| |
Xenoth Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det endte med at jeg fik købt et par Sennheiser 25-1 II, som flere af jer foreslog, da jeg ikke kunne finde specielt meget information om Superlux. Jeg modtog dem tidligere i dag og har brugt en del tid med at høre den på min Ipod, mit anlæg, forstærker, etc, med nogle forskellige EQ builds.
I forhold til andre jeg har hørt igennem tiden er jeg meget skuffet. Til den pris regnede jeg virkeligt med en rungende bass. Som tidligere nævnt er jeg DJ og beskæftiger mig med den elektroniske musik, hvor jeg lægger meget vægt på en god rungende bass, der får hovedet til at vibrere. Samtidigt lægger jeg dog vægt på at de skulle kunne bruges til transport, og være holdbare.
Lydkvaliteten er virkelig god, holdbarheden er der og de sidder virkelig tæt, men bassen mangler fuldkomment. Jeg prøvede både at sætte bass og treble på fuld blus, med uden den større forskel.
Jeg sidder nu og er meget i tvivl om jeg skal retunere dem og prøve et andet par i stedet. Siden jeg begyndte at kigge på høretelefoner, har jeg hele tiden fået at vide at Sennheiser HD 212 Pro har en virkelig god bass, og er samtidig billige. Men er de virkelig bedre? Kan jeg få bedre høretelefoner til elektronisk musik end HD 25-1 II, med en dybere bass eller må jeg leve med de her, som ellers har kostet mig 1400 kr? Jeg husker tydeligt at have hørt andre, langt billigere, modeller gennem årene med en god, dyb bass, så der må da være noget.
Jeg er nok krævende, men bass betyder ret meget for mig. Jeg undskylder hvis jeg fornærmer nogen her.
|
| Til top |
|
| |
Philipsp Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2007 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se lidt på Koss Porta Pro, de lyder rigtig godt selvom de kun koster en små 250-300,- De har en rigtig god bas syntes jeg __________________ Home: PC -> Aune Mini USB DAC/AMP -> AKG K701
Mobile: Cowon iAudio 9 -> Shure SE210
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg vil nu mene at senn hd25 er en ret mørk høretelefon. Jeg har hvertfald aldrig hørt nogen beklage sig over basmængde i dem før. Men hvis du er ude efter så er hd25 og andre "bedre" høretelefoner jo ikke det man skal gå efter. Du kunne som Philip siger prøve koss, og de har da megen bass men ikke mere end hd25 vil jeg mene. Hd212 har også megen bas da de jo er beregnet til folk der mener at bass = god lyd, måske du skulle prøve dem, mener du kan høre dem i hifiklubben.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par beyerdynamic DT 770, som allerede er blevet nævnt, bør da absolut have bedre bas end HD 25? De er desuden meget holdbare, ligger udenom ørerne og er lukkede (generer ikke andre). Evt. skal der bruges en lille transportabel forstærker til dem, hvis de skal køre sammen med en Ipod, men det må andre udtale sig om. Du bør under alle omstændigheder returnere de Sennheiser, hvis du allerede er skuffet på nuværende tidspunkt. Superlux HD660 (som Claus foreslog) er forresten en kinesisk kopi af DT 770, så det var måske også en idé?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb nu bare et par superlux de koster 250 kroner og lammetæver hvad der ellers er blevet foreslået.. HD660 er ikke andet end en ydre kopi af DT770, lyden er langt bedre. 770 har skinger diskant og bullerbas og imellem de 2 drukner mellemtonen.. Hmmm jeg kan ikke finde den nogle steder til salg  deres 681 model er bestemt heller ikke at kimse af, jeg har et lille filter på vej til dem og efter sigende skulle de komme op omkring HD600 niveau, til 200 kroner.... eftersom du også nævner at prisen er ligegyldig, så har du min personlige garanti for at et par JVC DX1000 vil opfylde dine baskrav, uden at blive svedt, de koster så også lidt, men de er helt klart de bøffer jeg skal have med mig i kisten når jeg skal herfra..
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må også indrømme at jeg godt kan lide de fleste Beyer....men man skal lede længe efter noget, der spiller dårligere end DT770...
Lyt til Claus-dk - han har god smag! Så hvis han foreslår Superlux er det ikke for sjov.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får jo helt røde ører
|
| Til top |
|
| |
Xenoth Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker tydeligt Superlux og jeg har søgt en del på dem. Både steder hvor jeg kan købe dem, og anmeldelser, uden held.
DT770 ser gode ud, men lige nu kigger jeg meget på HD 212 pro igen. I nævner dem ikke specielt meget, men jeg ser flere gode anmeldelser af dem. Den fokusrer meget på bassen og mindre på andet, men sparer dog alligevel 1000 kr. Det eneste der afholder mig fra det, er at det ikke lydder som om i bryder jer om dem.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder somom du kun har lyttet et par timer på de HD25. Jeg ville lige give dem lidt tid og så en ordentlig forstærker, så kommer bassen helt
sikkert.
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Xenoth Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, i alt har jeg måske kun hørt dem i en time. Da jeg satte dem på og tændte for musikken regnede med at få en vild musik-oplevelse med en dyb hårdtslående bass, men fik i stedet den mere tamme.
Jeg ved at høretelefoner skal spilles til, men jeg ved ikke hvor længe eller hvad der bliver "bedre" af det. Men hvis du mener at bassen bliver bedre, så giver jeg dem en chance. Og det hjælper at spille dem til med en forstærker siger du?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet med anmeldelser er at de er lavet af inkompetente journalister som ikke har den entusiasme og viden om høretelefoner som vi nørder har. Jeg så en anmeldelse i et stort engelsk magasin, alene deres udvalg gjorde at jeg næsten kastede op  De valgte bøffer kostede lige fra 300 og op til 8000, der var inears, fullsize, kabelfri og en masse andre mærkelige ting, Hvad mit problem med det var ?? Havde man 1000 kroner at bruge på et par bøffer var der et par, havde man 2000 var der et par osv. osv. En test bør foretages mellem nogenlude lige kompetanter, man går ikke bare ud og køber de første 10 par man møder.. Jeg vil slet ikke kommentere at der også var kabelfri med i testen.. hvis du gerne vil læse om superlux så gå ind på rockgrotto, der er flere monster tråde om dem. Ellers er der også en bøf som senn 250 som skulle have en fantastisk bas. Men det er noget jeg har læst, jeg kan bedst lide at snakke om ting jeg faktisk har hørt.. Senns 212 popularitet skyldes at det er den model der kan købes de fleste steder og ofte er den eksklusive model i butikken   .. Hvis du godt kan lide "pumpebas" ville et par v-JAYS måske være vejen frem, jeg er ikke selv så glad for dem, men de har en god pumpende og tilstedeværende bas..
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xenoth skrev:
lige nu kigger jeg meget på HD 212 pro igen. Det eneste der afholder mig fra det, er at det ikke lydder som om i bryder jer om dem.
|
|
|
Vi er nørder herinde, så vi er muligvis interesserede i et andet lydideal end det du er ude efter..pift i diskanten, dunk i bassen og fart over feltet (Cerwin vega anyone?)  . Jeg har ikke selv hørt DT 770, men ud fra hvad andre siger om deres gengivelse (også claus-dk  ), er det muligvis lige det du søger. Det må absolut være muligt at lytte til dem et eller andet sted i København. Ellers er der stadigvæk Superlux (HD681 eller HD660), som er billigt og godt. Prøv at besøge hifiklubben og lyt på et par Denon D2000. Jeg har selv haft et par D5000 (forfinet udgave af D2000), og der er virkelig liv og glade dage i dem.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|