| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
/Spekulation:
Spørgsmålet kan måske udvides til højttalere, og mere almindelige hovedtelefoner; men nu står jeg og overvejer om ikke et sæt in-ear er hvad jeg mangler, og stiller derfor spørgsmålet hertil.
Hovedtelefoner har jo selv i den billigere ende en yderst imponerende frekvensgang. Flere modeller starter ved 5 Hz og bevæger sig et godt stykke over 20 KHz.
Ifølge: disse kilder kan mennesket høre fra 15-16 Hz og op til (i nogle tilfælde over) 18-20 KHz. Wikipedia skriver: Specifically in humans, we have a maximum aural range of 12 Hz under ideal laboratory conditions[1] to 20,000 Hz in some individuals, but the range shrinks during our lifetime, usually beginning at around the age of 8 with the higher frequencies fading.
Så vidt jeg ved så måles lydkvalitet ikke i frekvensgang, og det er måske heldigt nok, hvis vi er mere fysisk begrænset end teknisk begrænset - men er der en fordel ved at have den ekstra frekvensgang?
:Spekulation slut/
Når den spekulation er på plads; hvad skal man gå/se efter, når man godt kunne tænke sig gode in-ear hovedtelefoner? De skal bruges i et studie, og evt. til øve sessions*, og når man nu har kastet penge efter dem, kan det tænkes at de skal sættes til en walkman, når jeg skal på skiferie eller lign.
* Aktiv støjreduktion evt. et must?
Bud på hovedtelefoner modtages gerne og prismæssigt ligger vi på omkring 1000 Kr. +/-
På forhånd 1000 tak for hjælpen. __________________ ... and hifi for all
|