| Forfatter |
|
spanxx Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey allesammen... jeg har et problem med mine forholdsvis nye sennheiser bøffer... der kommer dobbelt så meget lyd ud af venstre side... hvordan kan det være ? jeg har prøvet dem både i min ipod og computer... og det er det samme begge steder..
Håber der er nogen der kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
spanxx Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er oss som om der ikk er noget bass i højre side... men de har bare ikk været udsat for noget voldsomt overhovedet... bruger dem til min computer.. forstår ikk rigtigt hvad der er galt
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har prøvet dem på flere apparater med samme resultat, er der vel ikke så meget tvivl. De må være defekte og skal bare repareres/ombyttes på garantien.
|
| Til top |
|
| |
spanxx Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah... der er jo nok ingen vej udenom så :S bare skod at skulle undvære dem... var bare hvis der var nogen der vidste om det var noget man selv kunne fixe :)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som om stikket er blevet dårligt, kan du få dem til at spille rigtigt ved at vrikke lidt med stikket evt. trække det lidt ud ??
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Claus siger, der er noget med stikket eller måske lodningen oppe i "koppen" da det ser ud til at der er mere modstand.
Jeg ville se om jeg kunne skille koppen ad (der findes guides) også se derinde og eller sætte et nyt jack stik på.
Et neutrik jackstik er fint, dem kan du finde på ebay.co.uk hvis det er, men så skal du jo lodde.
Ellers kan du springe på superlux vognen
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Facebook er det dem der, som bare kan sælge ud af alt hvad folk lægger op ?? Bruge folks billeder som det passer dem ?? Der hvor arbejdsgivere finder uheldige oplysninger om nyansatte ? Det har jeg afmeldt mig, det er ellers ikke så lige til som det burde være.. Boycot dem og få mere fritid er min mening om det.. Men du har ret der burde være en fangruppe.. Undskyld mit sure opstød..
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 05:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Som Claus siger, der er noget med stikket eller måske lodningen oppe i "koppen" da det ser du til at der er mere modstand. Jeg ville se om jeg kunne skille koppen ad (der findes guides) også se derinde og eller sætte et nyt jack stik på.
|
|
|
Ja man kan jo prøve så meget, men så er der bare ikke garanti på dem længere. 
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja er de under garant, så rend ned og brok dig..
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he han svare ret godt på hvad de fejler, og hvad forummet fejler: http://www.poulsaudiobutik.dk/
(nederste del af teksten) __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så synes jeg da Poul skulle deltage i vores forum og øse af hans enorme viden, men det er så meget nemmere at sidde og gemme sig og svine folk til uden de får mulighed for at forsvare sig, eller viden om at de er blevet dolket, det er sq dårlig stil..   Jeg kan for mit eget vedkommende kun sige at jeg har oplevet samme problem, som blev løst med et nyt stik.. Prøv at sid og fifle lidt frem og tilbage med jeres stik, så kommer der et punkt hvor de lyder som beskrevet ovenfor.. Jeg står ved hvad jeg skriver og har stor tillid til Tech, da jeg har kendt ham i lang tid og ved at han har gode ører og en stor viden om det han siger og gør.. Der er jo ingen af os der har bare tilnærmelses vis samme IQ som Poul, så det ville da være dejligt hvis han var mand nok til at konfrontere folk åbenlyst, som vi andre, i stedet for at sidde i et skummelt baglokale og mere eller mindre tilfældigt lange ud efter intetanende personer.. Så kom ind i kampen Poul, vis dit ansigt og kollosale viden et sted, du ikke selv redigere.. Så ville jeg da have en anelse respekt for dig, jeg ville sikkert stadig mene du er en nar, men en nar jeg respekterede.. Du skal være så velkommen til at svine mig til på din side også, hvis du skulle have lyst og det har du jo sikkert fået nu kære Poul.. Vis dig som en mand og spil med åbne kort, som os du sviner til gør...Jeg ved jo du læser dette, det ville være dejligt med en mandfolke reaktion, men du giver mig sikkert bare kniven i smug, som du har for vane at gøre.. Jeg undskylder for mit sprog, ikke til Poul, men til sidens ejer og brugere, men jeg kan ikke lade sådan en sviner sidde, på en jeg betragter som en ven..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide hvorfor Poul har 250 stik liggende, er der ingen der gider handle med ham ??? Eller er han bare en klovn til at købe ind ??
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| ja er de under garant, så rend ned og brok dig.. |
|
|
Der er vel ikke noget at brokke sig over hvis de bliver repareret eller ombyttet på garantien. 
Men det kunne jo være interessant hvis de blev repareret og vi fik at vide hvad der var galt. Mit gæt er nok det samme som Pouls. Især da fejlen beskrives som konstant selvom der har været arbejdet med stikket.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ham Poul er da vist en underlig fyr, så gemmer han sig inde på sin side og sviner os til.
Men træls at jeg formulerede mig som en klaphat, men altså det var sent
Det ændrer dog ikke på at det nok er stikket der er noget galt med
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Det ændrer dog ikke på at det nok er stikket der er noget galt med
|
|
|
Jeg vil ihvertfald ikke afvise det så klart som Poul selvom jeg hælder mere til en defekt kapsel. Jeg har oplevet fejl ved begge dele og så er det jo altid svært at fejlfinde gennem et forum. Det er nemmere når man selv kan høre fejlen. Men min pointe var egentlig bare at det vil være smartest at indlevere hovedtelefonerne under garantien da han ikke kan være 100% sikker på at det bare er en dårlig forbindelse. Har du forøvrigt prøvet at lodde stik på Sennheisers lakerede kabler ?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret, det er farligt at afvise mulige fejlkilder når man ikke kan kontrollere det, men det at den ene side bare spiller
lavere end den anden, det synes jeg tyder meget på en fejl i stikket, det har jeg hvertfald selv opleveret en del gange.
Mener ikke at hd555 har lakerede ledere, ved at bla hd25 har det, men mener ikke 5xx og 6xx serien har det.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Mener ikke at hd555 har lakerede ledere, ved at bla hd25 har det, men mener ikke 5xx og 6xx serien har det. |
|
|
Okay, det tør jeg så ikke sige noget om da mine erfaringer ligger nogle år tilbage. Jeg var bare nysgerrig efter at høre om jeg var den eneste der har præsteret det umulige kunststykke at lodde stik på den type kabel. Det var besværligt men det er da lykkedes for mig mere end en gang. 
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 10 Marts 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Små mænd går i små sko åbenbart..
Det skal ikke kunne udelukkes at problemet kan være et sted på vejen til driveren. Under mit recable af mine HD681'ere, fik jeg lavet mig en uduelig lodning i splitteren som gav lavere lyd i den ene side og ingen/fuld lyd når man rodede med skidtet.
Hvad end der måtte være galt med dem, er det letteste og smarteste helt klart bare at smutte ned til forhandleren med dem og få vedkommende til at se på det.
|
| Til top |
|
| |