| Forfatter |
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et tilgodebevis til en Gradoforhandler, som snart udløber.
Spørgsmålet er om jeg bare skal tage SR80i, eller om jeg skal smide lidt oven i hatten og købe SR125i?
Jeg går ud fra at deres lyd er rimelig ens, bare at SR125i er lidt bedre på alle punkter. Er det helt forkert?
Egentligt hører jeg mest musik på mit anlæg. Jeg har i forvejen et sæt Koss Portapro som jeg bruger når jeg løber/træner, og et par Shure e2c,
som har en løs forbindelse og som jeg ikke kan finde ud af at lodde. Derudover fik jeg min storesøster til at købe et sæt Yuin pk3 som jeg er ret
begejstrede for! Jeg håber at det fortæller lidt om mine præferencer.
Jeg hører alt fra Bob Dylan, til Daft Punk og har ingen intentioner om at købe en hovedtelefonsforstærker inden for den nærmeste fremtid.
Jeg håber i kan hjælpe mig!
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener "i" modellen af SR80 kommer med S-pads, så hvis SR125 kommer med de store L-pads, så er det i hvert fald en fordel, rent lydmæssigt. (Hvis de passer på ens hoved?)
L-pads kan købes seperat, men de koster da nogle hundrede kr. Så det kan måske nok betale sig at gå efter SR125 bare af den grund.
Har aldrig selv sammenlignet SR80 og SR125, men i forhold til de større modeller, så har SR80 en noget mere potent bund (selvom dette måske ikke er det mest korrekte... Så kan det være fedt nok i nogle situationer )
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil formodentlig ikke høre forskel på de to (måske en lille bitte smule? / indbildning?  ). Det er først med en SR225i, det kan svare sig at ofre lidt mere. Den er til gengæld også god, og måske den model der giver bedst/mest lyd for pengene i Grados program. Hvis du vil have de mere vellydende pads (mere ukomfortable?), så har micma18 ret i prisforskellen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Marts 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto skrev:
Du vil formodentlig ikke høre forskel på de to (måske en lille bitte smule? / indbildning? ). Det er først med en SR225i, det kan svare sig at ofre lidt mere. Den er til gengæld også god, og måske den model der giver bedst/mest lyd for pengene i Grados program. Hvis du vil have de mere vellydende pads (mere ukomfortable?), så har micma18 ret i prisforskellen.
|
|
|
Enig, og ellers ms-1
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen drenge!
Ja, sådan et par Allesandro kunne være nice, men de sælger kun Grado.
Heldigvis fik jeg tilgodebeviset fornyet, så jeg er ikke tvunget til at købe endnu!
Man kunne jo håbe at de på et tidspunkt får nogle lukkede høretelefoner på programmet. - Jeg døjer i forvejen med at mine PortaPro er for åbne til
at høre musik på nede i træningscentret.
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
Tak for hjælpen drenge!
Ja, sådan et par Allesandro kunne være nice, men de sælger kun Grado.
Heldigvis fik jeg tilgodebeviset fornyet, så jeg er ikke tvunget til at købe endnu!
Man kunne jo håbe at de på et tidspunkt får nogle lukkede høretelefoner på programmet. - Jeg døjer i forvejen med at mine PortaPro er for åbne til
at høre musik på nede i træningscentret. |
|
|
Jeg tror ikke du skal regne med at Grado kommer med lukkede høretelfoner, hvis det er det du mener :D
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobtc skrev:
Jeg tror ikke du skal regne med at Grado kommer med lukkede høretelfoner, hvis det er det du mener :D
|
|
|
Man havde vel heller ikke forventet at de ville komme med IEM's ? Meeeen det er nu nok ret usandsynligt vil jeg også tro..
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 13 Marts 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
jacobtc skrev:
|
|
|
Man havde vel heller ikke forventet at de ville komme med IEM's ? Meeeen det er nu nok ret usandsynligt vil jeg også tro..
|
|
|
Det er selvfølgelig rigtigt, men af hvad jeg har læst, så er der ikke noget at råbe hurra overfor ved de IEM's
|
| Til top |
|
| |