Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Opgradering af amp eller DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er for et par uger kommet til at opgradere min Grado RS2'ere til et sæt Grado GS1000. Fede hovedtelefoner må jeg sige, men nok om det.

Inden for den nærmeste fremtid kunne jeg nok godt finde på at opgradere mit setup, som pt. består af:

DAC: Silverstone EB01
Amp: Little Dot III (opgraderet rør til Mullard M8161)
Kilde: Macbook pro (Lossless)

Hvad vil i mene jeg først skal smide nogle penge efter en ny DAC eller en AMP næste gang der skal opgraderes?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok gå efter en ny kilde først

Ej, det er i Dac´en at du for mest for pengene kan man sige, jeg kender ikke den EB01, men mon ikke eks en v-dac er bedre
og der er jo også nogen lidt dyrere såsom en Benchmark, Stello osv
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jeg ville nok gå efter en ny kilde først

Ej, det er i Dac´en at du for mest for pengene kan man sige, jeg kender ikke den EB01, men mon ikke eks en v-dac er bedre
og der er jo også nogen lidt dyrere såsom en Benchmark, Stello osv

Tænker også selv at DAC'en umiddelbart er det svageste led.

Har utrolig meget overvejet den Stello som vassago i Odense sælger nu her, men det er jo også en sjat penge. Nogen der kender den?

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Men V-DAC er da klart også en mulighed. Kender du noget til den kontra Stello'en?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

V-dacen er super til prisen og kan nok anbefales op mod andre til en 4-5000, men hvordan den lige er op imod diverse stello´er
ved jeg ikke.
Så jeg vil sige det kommer an på dit budget. Hvis det godt må være lidt dyrere så vil jeg kigge på audio-gd, den jeg har er et
niveau over eks. benchmark og andre op til 10k. En anden fed ting med min 19mk3 er at man tweake den med forskellige kort,
bla det berømte pmd100.
Men altså der findes jo så mange gode Dacs at det er svært at sige hvad der lige er bedst, prøv at kigge lidt brugt inde på
head-fi.org der dukker fra tid til anden en god handel op, eks. ack 2.0 har jeg set gå meget billigt derinde.

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
V-dacen er super til prisen og kan nok anbefales op mod andre til en 4-5000, men hvordan den lige er op imod diverse stello´er
ved jeg ikke.
Så jeg vil sige det kommer an på dit budget. Hvis det godt må være lidt dyrere så vil jeg kigge på audio-gd, den jeg har er et
niveau over eks. benchmark og andre op til 10k. En anden fed ting med min 19mk3 er at man tweake den med forskellige kort,
bla det berømte pmd100.
Men altså der findes jo så mange gode Dacs at det er svært at sige hvad der lige er bedst, prøv at kigge lidt brugt inde på
head-fi.org der dukker fra tid til anden en god handel op, eks. ack 2.0 har jeg set gå meget billigt derinde.

V-dac'en er der en tilsalg af inde på dba, kender den dog umiddelbart ikke.

Har siddet og kigget lidt på din DAC, den kunne absolut også være en mulighed. Men ikke ligefrem nemt at finde en. Hvorhenne sælges de?

Hvad er en ack 2.0? Synes jeg ikke lige at kunne finde frem til

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

V-dacen siges at være årets køb da den til prisen er super god, bedre end eks Dacmagic.

Audio-GD kan kun fåes hos Audio-GD også nogen enkelte privat personer som køber noget hjem. Desværre fåes lige min
model ikke længere da de ikke kunne skaffe nok pmd100 chips, men den nye udgave skulle også være god.

Mht ack, se her http://www.ack-industries.com/dAck!.html

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
V-dacen siges at være årets køb da den til prisen er super god, bedre end eks Dacmagic.

Audio-GD kan kun fåes hos Audio-GD også nogen enkelte privat personer som køber noget hjem. Desværre fåes lige min
model ikke længere da de ikke kunne skaffe nok pmd100 chips, men den nye udgave skulle også være god.

Mht ack, se her http://www.ack-industries.com/dAck!.html

Ok, Dacmagic er der jo ellers mange der er glade for. De ligger nogenlunde i samme prisleje. Har du hørt begge eller noget du har læst dig til?

Det er nu nogle meget lækre produkter som de smide ud, ser det ud til.

Spændende med Ack!, det havde jeg aldrig hørt om før.

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

V-dac er fin, men den i DBA er lige dyr nok. Jeg solgte min efter et par måneder for 1200,- (grundet opgradering) så den skal altså lidt ned i pris...
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Pingel skrev:
V-dac er fin, men den i DBA er lige dyr nok. Jeg solgte min efter et par måneder for 1200,- (grundet opgradering) så den skal altså lidt ned i pris...

Ja, min tanke er også at den er noget for dyr. Hvad er nyprisen på den? et par kilo? Kan købet til 300$.

Hvorfor opgraderede du? Hvad savnede du? Og hvad spiller du ellers sammen med?

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
Pingel skrev:

Ja, min tanke er også at den er noget for dyr. Hvad er nyprisen på den? et par kilo? Kan købet til 300$.

Hvorfor opgraderede du? Hvad savnede du? Og hvad spiller du ellers sammen med?

Ok, så fik jeg v-dac'en på dba ned på 1200 incl. kvali kabel og fragt. Synes umiddelbart at det er et meget godt tilbud? Men kan det betale sig at opgradere ifht. min billige dac jeg har nu eller skal jeg hellere spare pengene sammen til noget bedre?

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet, jeg ser at du har sat den anden dac til salg. Jeg havde selv (og har stadig) en Silverstone som jeg bruger til mit pc-setup, i stuen roder jeg rundt med en Benchmark for tiden, og der er lidt mere båndbredde en med V-dac, men lyden er også hårdere og mere kontant - men det er vi nogen der kan lide.

Du bliver glad for den ifht. din Silverstone, det er sikkert!

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

1200kr er en god pris, og jeg vil mene at det klart kan betale sig at prøve den, hvis du engang for flere penge sparet sammen er den jo let at sælge til det samme du har givet for den

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Her har du en fed forstærker hvis du lige skulle mangle

http://www.head-fi.org/forums/f42/fs-brocksieper-earmax-silv er-edition-se-headphone-amp-230v-reduced-469270/

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Pingel skrev:
Tillykke med købet, jeg ser at du har sat den anden dac til salg. Jeg havde selv (og har stadig) en Silverstone som jeg bruger til mit pc-setup, i stuen roder jeg rundt med en Benchmark for tiden, og der er lidt mere båndbredde en med V-dac, men lyden er også hårdere og mere kontant - men det er vi nogen der kan lide.

Jo, den er ikke helt købt endnu, men meget tæt på. Tror jeg bliver nød til at prøve den til prisen er det jo ok. Skulle gerne kunne få det samme for den hvis jeg skal af med den igen.

Kan tilgengæld se på min egen annonce, at jeg har fået set forkert på prisen af min Silverstone. Må jeg vist lige sætte lidt ned.

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
Pingel skrev:

Jo, den er ikke helt købt endnu, men meget tæt på. Tror jeg bliver nød til at prøve den til prisen er det jo ok. Skulle gerne kunne få det samme for den hvis jeg skal af med den igen.

Kan tilgengæld se på min egen annonce, at jeg har fået set forkert på prisen af min Silverstone. Må jeg vist lige sætte lidt ned.

Det er en okay pris, og det kan du nok også få igen hvis du sælger...Og ja, din pris for Silverstone er lige tæt nok på nyprisen

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Pingel skrev:
Bagger skrev:
Pingel skrev:

Det er en okay pris, og det kan du nok også få igen hvis du sælger...Og ja, din pris for Silverstone er lige tæt nok på nyprisen

Det bliver i hvert fald spændende, at lytte til den sammen med min Little Dot III og mine nye Grado GS1000

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Så kom DAC'en inden for døren. Synes ikke umiddelbart at der er en kæmpe forskel. Kan dog godt høre at V-dac'ens output er noget højere end min gamle. Men er dog stødt på et lille problem.

Før kunne jeg styre volumen vha. de normale lyd knapper på tastaturet. Med det nye skal jeg ind i iTunes hvergang jeg vil skrue op eller ned. Er der nogen mulighed for at jeg kan ændre dette til det kan gøre vha. knapperne på tastaturet igen?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Dacen burde ikke have noget med det at gøre, men når du bruger Itunes så.. kan du lære det

Ej spøg til side, kunne dit keyboard styre windows volumen eller kun den i itunes?

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Dacen burde ikke have noget med det at gøre, men når du bruger Itunes så.. kan du lære det

Ej spøg til side, kunne dit keyboard styre windows volumen eller kun den i itunes?

Nej, troede jeg heller ikke, men det sjove er jo at det netop kommer når jeg sætter min nye DAC til.

Det har ikke så meget med iTunes at gøre, for gælder også når jeg ser film eller hører musik fra andre afspillere.

På mit tastatur styrer jeg det generelle output, mens jeg selv skal fin justere det i iTunes.

Jeg kører forresten OS X

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes