Emne: Caiman og Tube Magic D1. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 21 Marts 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Head-Fi'ere! Står og skal have købt mig en DAC. Valget står lige pt. mellem Cambridge DacMagic, Beresford Caiman og Maverick Tube Magic D1. Nu er det så sådan at jeg hovedsageligt skal bruge den på mine fronthøjttalere, og kilderne til den bliver MacBook pro og en PS3, så der skal være optisk samt USB indgange og RCA udgange. Derfor var DacMagic en let valg. Nu er ønsket ang. nogle lukkede hovedtelefoner opstået, så jeg vil kunne se film, spille eller høre musik, samtidig med at kæresten er dyb begravet i sine studier, og omvendt når hun skal se "De unge mødre" eller "Single liv", begge programmer jeg nægter at lægge ører til. Efter et par ugers gennemsøgning af internettet etc. fandt jeg de 2 ovenstående alternativer. Caiman er til ca. samme pris som DacMagic, skulle angiveligt være bedre, og har en klasse-A forstærker til hovedtelefoner, så forstiller mig at den osse kan trække et sæt Sennheiser HD650 uden besvær. Tube Magic D1 koster ca. det halve af DacMagic og Caiman, kan fungere som forforstærker, har også rør muligheder som forforstærker samt at den har hovedtelefons forstærker også, som heller ikke skulle have problemer med at trække noget som HD650. Mit spørgsmål til jer er så om i kender kvaliteten af disse hovedtelefon forstærkere? Er de noget værd, eller burde man købe en separat forstærker som f.eks. iBasso D10? Som tillægs spørgsmål kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i ville foreslå som hovedtelefoner til disse? De skal være lukkede og komfortable. Har kigget lidt på Superlux 660, men tror ikke dette er det rigtige produkt for mig... endnu, da jeg er ny i Head-Fi og ikke vil springe ud i modding. Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle der er lige til at springe ud i. Umiddelbart ligger budget på ca. 1000,- men har i nogle forslag der er dyrere, så kom endelig med dem, kan være jeg skifter mening når jeg hører dem  Som endnu et tillægs spørgsmål vil jeg gerne høre jeres generelle mening om Denon AH-C751, som Hifi klubben har på tilbud som restparti til 750,-, altså halv pris. Har haft et par Denon C351 mener jeg de hed, som gik i stykker for nyligt, da venstre kanal gik og er på udkig efter nogle nye. Det skal spille sammen med en iPod Nano, og måske senere en iPod Classic eller iPhone. Jeg skal bruge in-ear da jeg bruger dem til transport, og godt kan finde på at bruge dem i stedet for ørepropper når jeg kører motorcykel (Fy fy i know  ), har i evt. alternativer?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 21 Marts 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
årh du kan vel høre lige så meget som dem der kører på Harleyer.. HD 660 behøver ikke modding, bare et par nye puder. Sender du dem til mig fylder jeg da gerne noget vat i dem for dig ganske gratis, bare du betaler portoen  . Jeg er ved at eksperimentere lidt med mængden, så vent lige en uges tid  Jeg tror ikke på at D10 kan trække HD650, den kan kun lige trække mine DT880 og det ikke særligt højt, den er rigtig fin til letdrevne bøffer, men til de tunge drenge er den ikke lige min kop te..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det bare er puder der skal skiftes, så tror jeg at de bliver bestilt. Tror jeg læser tråden igennem igen så, for at se hvilke det skal være. Tak for tilbudet! Jeg holder øje med tråden, så kan jeg vel læse når du har fundet den rette mængde :D Jeg mindes at HD660 skulle være nogenlunde letdrevne? Så skulle den iBasso passe fint til?
Ingen med kommentarer til DAC eller in-ear?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
angående inears. Jeg er testperson for JAYS og vil ikke fremstå som et reklamebanner for dem, udover deres komplette lineup har jeg "kun" shure Se530, som jeg vil mene er for skrøbelige til brug under en styrthjelm.. I JAYS serie af inears er min favorit q-JAYS, men der er 7 nye varianter på trapperne, så det kan godt gå hen og ændre sig,, De er i øvrigt rigtig gode sammen med D10.. Jeg har skrevet en anmeldelse her godt nok på engelsk, men det går jo nok.. DACen er nok der dine penge er givet bedst ud og dem du har nævnt får alle gode ord med på vejen, prøv at læse AUNE tråden. Et alternativ til D10 kunne være den der hedder NG27 (ebay), men jeg synes det er håbløst at følge bare nogenlunde med (og alt for dyrt) for der kommer nærmest noget nyt hver anden dag, jeg sidder da og kigger på dem på ebay og ng27 og storebroderen NG98 har begge noget lækkert indmad  .. Lige for tiden har jeg kastet min kærlighed på bøffer under 500 (gerne langt under) det er meget sjovere end at bløde tusindevis af kroner ad gangen og der er faktisk en del meget vellydende bøffer i den meget billige ende, der er også meget der lyder ligesom at trække en kat i halen    Alle hovedtelefonforstærkere kan vel bruges som preamp, hvis man kan leve med at skulle skifte kabler når der skal bruges en anden kilde ??? (tilgiv mig min uvidenhed, hvis jeg er helt galt på den)
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
De JAYS ser interessant ud, især da de lyder til at kunne tage nogle tæsk, men venter da lige indtil de nye serier kommer. Ang. AUNE så mangler den optisk ind, har så vidt jeg kan se kun coax. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl! En separat forstærker til hovedtelefonerne bliver kun relevant hvis jeg køber DAC uden en sådan, eller hvis jeg ikke er tilfreds med den der er indbygget. Må indrømme at jeg finder den Caiman mest interessant, men holder samtidig øje med brugt markedet. Må se hvad det bliver til når pengene er der :D Må indrømme at jeg ikke ved om en hovedtelefonforstærker kan bruge som pre-amp, men interessant mulighed hvis den kan!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt dem meget på jobbet og som mejerist arbejder man i noget af det mest uvenlige elektronik miljø, hvilket de har klaret til UG..
Vi må lige have en AUNE ejer indover her..
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender det godt, far og sted-far er mejerister, stod selv i lære i 1½ år
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
Kender det godt, far og sted-far er mejerister, stod selv i lære i 1½ år 
|
|
|
Godt du kom til fornuft  __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har besluttet mig for at det bliver Beresford Caiman, hvis ikke der kommer et godt brugt tilbud :D Den skal så parres med et sæt Superlux HD660. Kan dog ikke finde ud af om de skal parres med AKG velour, beyer soft skin eller beyer gelpuder. Gelpuderne lyder interessante, men koster det samme som hovedtelefoner  q-JAYS lyder som sagt rigtig interessante, især da de er super holdbare. Men må se hvad der kommer snart fra dem :D
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja Beyer puder er hundedyre, men gode.. Selv vil jeg vildt gerne prøve gelpudern., AKGpuderne passer ikke, vi er nogle stykker der gerne vil have Beyerpuder og et gruppekøb har været oppe at vende, jeg har prøvet at skrive til Beyer efterhånden en del gange for at se om vi kunne få lidt rabat, men de gider ikke svare, så det er kun en smule porto vi kan spare og personligt gider jeg ikke stå for det for at spare 15 kroner i porto.. Jeg har nogle philipspuder på mine og de er rigtig gode, men jeg aner ikke om de kan skaffes i løs vægt, jeg har ikke kunne finde nogle, hvis de kan er de bestemt værd at købe, de er til modelnr. HP1000.. God jagt og hvis du finder dem, så giv lige et praj i Superlux tråden 
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 04:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte en Caiman i starten af året. Jeg havde et par spørgsmål og fik svar fra Stanley B med det samme. Modtog den 2 dage efter bestilling. Kørte burnin i mit kontor anlæg, så jeg har hørt den et par timer via den's indbyggede hovedtelefon forstærker...og den del får en Inden Klaus spørger vil jeg skynde mig at skrive at jeg brugte mit eneste headset: Steelseries Siberia - ja Klaus du må godt grine 
Den er nu flyttet ind i stuen, hvor jeg bruger den som pre-amp; den variable udgang koblet til forstærker.
Squeezebox Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704
Og hvis det skulle klø i loddekolben så er der her en tråd ang mods; Stanley B deltager aktivt dette forum http://theartofsound.net/forum/showthread.php?t=4580
Off topic - Havde i øvrigt overvejet om jeg skulle smutte til Headfi i Esbjerg på Lørdag så "slænget" kunne komme med en vurdering... men det bliver vist ikke.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da med til træf... kom nu... det er sjovt... vi er så flinke.. Hvem er Klaus ??  Uanset hvem han er tror jeg ikke han er typen der griner af andre, gerne med, men ikke af   Kiggede lige på dit link, så en Caiman er en modded Beresford TC-7520, den har et ry for at være rigtig god, gad vide hvad der er lavet om på ? Aha skulle lige læse lidt mere. Der er også et par gengangere fra andre forums og hvis Leo siger den er god som den er, altså Caiman, er det nok for mig han ved hvad han snakker om, ligeså covernant og den er jo ikke engang særlig dyr, så nu klør muldvarpen sq "down boy"  ..
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læser i tråden nu, og det lyder da interessant, men må indrømme at jeg ikke kan lodde særlig godt, så det bliver i første omgang ikke til noget... Bliver mere og mere hooked på den, må se om jeg kan lade den være med at købe den indtil jeg faktisk har pengene (^_^)
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
| Læser i tråden nu, og det lyder da interessant, men må indrømme at jeg ikke kan lodde særlig godt, så det bliver i første omgang ikke til noget... |
|
|
Det er ikke tvungen pensum at have bestået et loddekursus. En Caiman spiller godt som den er. Syntes bare lige at jeg ville bringe information da der er en del derude som elsker at fifle med tingene.
Claus-dk skrev:
| Du skal da med til træf... kom nu... det er sjovt... vi er så flinke.. |
|
|
jo jo det var da både underholdende og lærerigt sidst år.... Blandt de bedste indtryk er stadig Stax, den gode forplejning og da Densens gutterne satte deres bedste grej sammen til sidst..... Kom til at tænke på om du har fået købt en ordentlig afspiller eller er din Ipod kommet sig over ydmygelsen
Claus-dk skrev:
Hvem er Klaus ??  |
|
|
Beklager dybt; pupillerne var vist blevet lidt små
Claus-dk skrev:
| hvis Leo siger den er god som den er, altså Caiman, er det nok for mig han ved hvad han snakker om |
|
|
Og han er jo ellers ikke en mand som er bange for at hive loddekolben frem såsnart han får udstyr ind af døren.
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caiman+ med 1 ekstra Toslink og uden USB er købt, og har fået 48 timer med blandet musik indtil videre, så den er næsten
kørt ind.
Har lige købt en ny MacBook Pro sammen med en iPod Classic, studie tilbudet, så er ved at være klar til en omgang headfi.
Har stadig kig på HD660, samt q-Jays men kigger stadig en masse omkring, især ang. IEM.
MC'en er modvilligt sat til salg, så at de skal være holdbare nok til at klare at være under en hjelm er ikke et krav, men
meget rart da :D Jeg er dertil også begyndt at tænke lidt at jeg gerne vil prøvehøre en masse, har bare et problem med at
teste IEMs de rer testet af MANGE inden. Hvad plejer i at gøre?
Inden der kommer et par IEMs til, skal jeg dog have et sæt bøffer, og var i den forbindelse nede og høre et sæt AKG K-271,
og var imponeret af dem, ingen wow oplevelse men bestemt en habil lyd IMO, selvom det er en smal referenceramme jeg
har. Comfort var i top, samme med klarhed og detaljer. Bassen var der ikke SÅ meget af, men det der var, var kontant,
ikke bulder bas, hvilket jeg bestemt sætter pris på. Har osse øjnet AKG K-701 da de kun koster 1650,- hos Thomann.
Hvordan er HD-660 og K-701 sammenlignet med K-271?
Overvejer også K-701 i stedet for IEM i starten, da de ser ud til at være ret følsomme, eller behøver de n forstærker?
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten nogen omkring Silkeborg eller indre KBH der har HD-660'erne, hvor man kunne får lov at høre dem?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
de fleste af mine forsøg med stationære forstærkere og inears har resulteret i lidt snavs på lyden, batteridrevne forstærkere har ikke den kedelige tendens..
Jeg kender ikke lige 271, men er du vild med dem så tag dem, det er så simpelt..
Med hensyn til at prøve IEM kan jeg ikke rigtigt hjælpe, med mindre du kommer og besøger mig, men jeg bor selv lige ved siden af 13. kartoffelrække og har ingen steder at gå hen selv, meget frustrerende..
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
IEM vil blive brugt med iPod, og hjemme med Caiman+ skulle der så være et par bøffer. Snupper helt sikkert et sæt HD-660, men kunne også finde på at tage et sæt AKG med, prøvede så de K-271, men osse helt nye og fik et godt indtryk. Hos Thomann har de så K-601 til samme pris, og K-701 til 1650,- hvis de så er mere af det samme, kunne jeg godt overtales til at snuppe et par af dem også. dog er 271 lukket, hvor de 2 andre er open back.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok gå efter 601 fremfor 701, når vi lige snakker de to modeller.. 701 er meget "korrekte" i lyden meget tørre og kedelige, 601 er knap så slem.. 701 er meget fine bøffer, ingen tvivl om det, men jeg kan bare ikke lide dem...
IEM fra Iopd, der skal du vælge en IEM der er så ufølsom som muligt, det vil sige dem der kræver mest kraft for at kaste lyd af sig, dette bør man gøre fordi en Iopds forstærker levere en del sus, som kun høres med supersenitive drivere som mange IEMs gør brug af..
Problemet er ikke kæmpestort når musikken er på, men kan man få det støjfrit er det tosset af vælge noget der støjer, synes jeg..
Så kik på ohm og find nogle der ligger min. 25, gerne lidt højere..
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|