Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Rookie søger hjælp:) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Virtuoso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 April 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej alle head-fi pro's:)

Landet ligge sådan at jeg super gerne vil have nogle råd / links til hvad der vil være et  "fund" til mig.

Situationen er at jeg hører musik på min computer ca 5 - 8 timer om dagen, nogle gange mere. pt har jeg et par senheizer hd 595, som jeg har været super glad for da den har den åbne lyd, og ikke gør det til en belastning at høre musik. Men nu har de snart tjent deres værnepligt, og jeg vil derfor gerne have mig nogle nye, med den samme åbne lyd. Jeg er bare lidt nybegynder indenfor hørerbøffer.
Computeren er en stationær, lige købt for 2 måneder siden, med et okay lydkort.

Jeg vil bruge mellem 2000 - 3000 på et par nye. hvis nogen ville smide et link, eller give et fingerpej. ville det være super dejligt:)

på forhånd tak - Niclas
Til top Vis Virtuoso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Virtuoso

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 April 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Måske fortsætte i samme stil med Sennheiser HD 650..
http://dataworld.dk/product_card.php?prod_nr=HD-650
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Virtuoso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Fedt:) det var lige noget af det jeg søgte! takker mate

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 08 April 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Velkommen til Virtuoso

senn650 skal have en amp, så måske du skal kigge på noget andet. Men altså idag kan du jo få eks en Aune som sikkert vil gøre det godt med senn 650, men stadig for at råde dig, skal vi nok vide mere om din musiksmag og hvad lyd du kan lide.

Måske du også bør kigge lidt i de forskellige andre tråde herinde, for vi har ret tit snakket om forskellige høretelefoner til 2-3k, du bør også kigge på eks superlux tråden.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Virtuoso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hej, og tak:)

Jeg var så hurtig at jeg bare huggede på, så nu er der et par i 650 på vej i posten til mig:D
men jeg vil gerne vide hvad en "Aune" er. noget jeg kan bruge til at forstærke et signal, eller?

beklager bund stadiet af viden:/

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 April 2010 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Det er nøjagtigt ligesom et sæt højtalere af god kvalitet, ikke vil yde sit bedste foran et bilka anlæg (og ikke et ondt ord om Bilkaanlæg i al almindelighed), der er simpelthen ikke kræfter/evner til at spille godt nok, det samme gør sig gældende med en PC og flere og flere transportable afspillere for den sags skyld, de har simpelthen ikke kræfterne til at trække dine fine nye  hovedtelefoner, jeg tror ikke du vil opleve den store forskel i lyden fra dine HD595, som også er en god høretelefon,  til dine nye HD650..

Nu er jeg på ingen måde lydkorts vidende, men der er ofte god lyd at hente via en ekstern DAC og specielt en Ekstern forstærker også med tanke på at HD650 måske ikke er så kræsne med forstærkeren, så kræver de en STÆRK forstærker..

Der findes efterhånden et utal af DAC/AMP kasser på ebay, AUNE er en af dem.

En anden mulighed er at købe en forstærker først og en DAC senere, prøv at søge på Fleabay på "Cmoy" så dukker der en masse op, de er billige og gode samt et godt sted at starte..
Så kan du få en god idë om hvad dine HD650 kan levere der er tre cmoys på ebay der får megen ros og det er en Banzai, Zigisound, og nc-neco v2, de er allesammen til at have at gøre med sådan rent prismæssigt..

En DAC er ikke en pinedød nødvendighed for at få dine høretelefoner til at spille godt, det kan de sagtens uden, problemet er bare at det er DACen der føder forstærkeren, så den får ikke noget god musik at forstærke, Du får en rigtigt godt ydende høretelefon, men du sender ikke særlige gode toner ud i dem..
Lidt ligesom en Aston martin med Suzuki indtræk, det er da stadig en fed bil, men man scorer med garanti mindre med de sæder..
Det afhænger meget af netop dit lydkort hvad du kan opnå af forbedringer her, men er det OK DAC der sidder i den vil den største gevinst nok være bedre strøm og mindre støj i luften, hvilket altid er godt..
Har dit lydkort "lineout" eller tvinges alt lyden gennem hovedtelefon udgangen ??
Hvis det har det er det det signal du skal forstærke..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 09 April 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

hvad Claus sagde

Men ja hvilket lydkort taler vi om, der findes ganske gode, men så findes der også nogen som er bras
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

RcHn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Sendt: 12 April 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

jeg selv lige købt et par sennheiser 650 og kan kun tilslutte mig om de bruger en god mængde power jeg var dog heldig at have en gammel stereo forstærker liggende + et terratec phase 26 behøver ikke at skrue mere end 1/10 del op før der er rigeligt volume på ,  Xonar st skulle være ganske fint til at drive sennheiser 650 de har god dac indbygget og okay høretelefon`s forstærker som er kraftig nok til trække nogen af de mest krævende høretelefoner
Til top Vis RcHn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RcHn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes