| Forfatter |
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i Forum
Overvejer at købe mig nogle hovedtelefoner igen, i den forbindelse kunne Stax være spændende at prøve...Men skal alle Stax´tilsluttes via HT udgangen på forstærkeren. For er det tilfældet, så kniber det med at kunne spille musik i ro og mag, da jeg ikke har mulighed for at udkoble højttalerne på forstærkeren.
Nogen der ved noget om dette? __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et stax 4040 sæt...De skal have en linie udgang, f.eks tape out. Nogle Stax (som jeg har), kan man køre signalet fra for-forstærker ind i Stax og viderer ind i effektforstærker.
Er en meget glad Stax ejer....
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
|
Har et stax 4040 sæt...De skal have en linie udgang, f.eks tape out. Nogle Stax (som jeg har), kan man køre signalet fra for-forstærker ind i Stax og viderer ind i effektforstærker.
Er en meget glad Stax ejer.... |
|
|
Okay, syntes jeg læste at de skulle have spænding fra effektrinnet, har nok misforstået noget undervejs  __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
QWERTY126 skrev:
|
|
|
|
Okay, syntes jeg læste at de skulle have spænding fra effektrinnet, har nok misforstået noget undervejs |
|
|
Nogle skal, nogle skal ikke.. Det afhænger af hvilken forstærker det er. Nogle skal kobles til højtalerudgangen, nogle kan køre på et output signal bare.
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
P Sikjær skrev:
QWERTY126 skrev:
|
|
|
|
Okay, syntes jeg læste at de skulle have spænding fra effektrinnet, har nok misforstået noget undervejs |
|
|
Nogle skal, nogle skal ikke.. Det afhænger af hvilken forstærker det er. Nogle skal kobles til højtalerudgangen, nogle kan køre på et output signal bare.
|
|
|
he ja let er der jo ingen der har sagt det skal være, har luret lidt på sættet med forstærkeren SRM 323III og hovedtelefonen Sr 303, men kunne jo også vente til tirsdag og kontakte HifiFreaks.
Men tak for svar og fortsat god weekend. __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er brugte Stax du kigger på, så lavede Stax for ca 20 år siden SR-34 og SR-44 der var electret hovedhøjttalere, der skulle tilsluttes til højttalerudgangene.
De Stax du kan købe nye idag, er alle ægte elektrostater, og de skal alle tilsluttes en linjeudgang. Det kan være en tape out, eller pre out på en forforstærker (eller preout på forforstærkerdelen i en integreret forstærker).
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hvis det er brugte Stax du kigger på, så lavede Stax for ca 20 år siden SR-34 og SR-44 der var electret hovedhøjttalere, der skulle tilsluttes til højttalerudgangene.
De Stax du kan købe nye idag, er alle ægte elektrostater, og de skal alle tilsluttes en linjeudgang. Det kan være en tape out, eller pre out på en forforstærker (eller preout på forforstærkerdelen i en integreret forstærker).
|
|
|
Hej Thomas
Tak for indlæg, det var faktisk rigtig godt nyt. Så vil jeg da tage dig på ordet, fra sidst vi talte sammen og slå vejen forbi næste gang jeg er i Esbjerg.
Fortsat god pinse til alle. __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |