| Forfatter |
|
feller Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal have mig nogle høretelefoner. Jeg vil bruge ca. 1100 kr.
De skal kun bruges til musik (jeg hører det meste fra techno til rock).
De skal lukke andre lyde ude og jeg skal kunne have dem på i lang tid, uden det bliver ubehageligt.
Har i nogle gode forslag?
Jeg har kigget på Denon ADH-1001. Hvad siger i til dem?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tillade mig at henvise til superlux tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79319.
Personligt syntes jeg Superlux HD660 med et sæt nye puder (jeg er personligt til velour for komforten), er uovertrufne til prisen, og det er meget svært at finde nogen lukket til under 1500 som kan hamle op med dem.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger lige med :)
Kunne noget sennheizer være en mulighed? Dem jeg har nu, som står for mulig udskiftning, har en rigtig fed bas, især på en god afspiller.
Tror du kunne hjælpe folk lidt med at skrive hvad din lydkilde er? Hovedtelefonforstærker eller alm mp3 eller...?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er en god afspiller?
Hvad model er den Senn ?
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Hvad er en god afspiller?
Hvad model er den Senn ?
|
|
|
x2 Senn har en del modeller at vælge imellem
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
feller skrev:
Hej
Jeg skal have mig nogle h�retelefoner. Jeg vil bruge ca. 1100 kr.
De skal kun bruges til musik (jeg h�rer det meste fra techno til rock).
De skal lukke andre lyde ude og jeg skal kunne have dem p� i lang tid, uden det bliver ubehageligt.
Har i nogle gode forslag?
Jeg har kigget p� Denon ADH-1001. Hvad siger i til dem?
P� forh�nd tak |
|
|
Som før nævnt kig evt på superlux, men prøv også at kig lidt beyer dt770, til techno er der hvertfald gode
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par sennheiser pro 280, som jeg har været rigtig glad for i efterhånden et par år! De koster 1100 hos aage.dk
Hvis du bor i københavns området skal du være velkommen til at komme forbi og prøve dem.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| Hvad er en god afspiller?Hvad model er den Senn ? |
|
|
Ups. Det er hd 205 - og det bedste afspiller jeg kan præstere er min Cowon D2.
med ISær på en god afspiller mente jeg bare at de spiller væsentligt bedre med den, end de gjorde med den gamle mp3.
|
| Til top |
|
| |
Puppetmaster Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grado! Jeg elsker mine Grado, men det har jeg også tidligere sagt til dig feller :-D Og de har nogle i den prisklasse....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men gradoer er ikke de mest ørevenlige, desuden til techno er de nok lidt for langsomme, der er Sony SA5000 nok herskende, men de dyrere end 1100kr
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 31 Maj 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puppetmaster skrev:
Grado! Jeg elsker mine Grado, men det har jeg også tidligere sagt til dig feller :-D Og de har nogle i den prisklasse....
|
|
|
Jeg elsker også mine Grado´er, men det er ikke alle der deler den holding desværre.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder i dette øjeblik og lytter til et par Superlux 660, fra en D2, det er Kolinds som jeg netop er blevet færdig med at beklæde i skind.. Det lyder fint og med lidt flere tæsk bliver det rigtigt godt, så det ville være mit bud..(hvor meget er de brændt ind Mads ??  ) Synes egentlig ikke at original puderne er så slemme, sådan lydmæssigt de er lidt varme og hårde mod ørerne.. Jeg ælskede også mine RS2er og savner dem ret tit, men der var ikke noget at gøre komforten var ikke-eksisterende og isoleringen består nok mere i, at larme så meget udvendigt, at folk går uden om dig   Denon har et godt ry, jeg har kun hørt 5000 kort og de var dejlige, lidt mere tørre i lyden end mine DX1000 og ikke helt så basrige, men jeg ville nok tage 2000eren i stedet, den skulle være identisk med 5000 på nær kopperne.. Beyer DT150 eller 250 var også en mulighed, hvis de skal være lukkede..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg sidder i dette øjeblik og lytter til et par Superlux 660, fra en D2, det er Kolinds som jeg netop er blevet færdig med at
beklæde i skind..Det lyder fint og med lidt flere tæsk bliver det rigtigt godt, så det ville være mit bud..(hvor meget er de brændt ind Mads ??
)Synes egentlig ikke at original puderne er så slemme, sådan lydmæssigt de er lidt varme og hårde mod ørerne..Jeg ælskede også mine
RS2er og savner dem ret tit, men der var ikke noget at gøre komforten var ikke-eksisterende og isoleringen består nok mere i, at larme så
meget udvendigt, at folk går uden om dig Denon har et godt ry, jeg har kun hørt 5000 kort og de var dejlige, lidt mere tørre i lyden end
mine DX1000 og ikke helt så basrige, men jeg ville nok tage 2000eren i stedet, den skulle være identisk med 5000 på nær kopperne..Beyer
DT150 eller 250 var også en mulighed, hvis de skal være lukkede..
|
|
|
uha jeg vil tro de hd660 har fået 25timer, da jeg sendte dem ned til dig.
Jeg har også prøvet denon ah-d5000 hovedtelefonen, jeg synes de var voldsomt basstærke ihvertfald alt alt for meget i min smag.
Det er blot min opfattelse, og er der ikke den store forskel på ah-d2000 modellen kan man som claus siger, lige så godt købe dem istedet.
d5000 er i mine øjne IKKE de 4495kr værd. Selv om mine superlux hd681 ikke er lige så fine som denon bøffen, så har jeg stadig større glæde af
dem.  Til 150kr er der virkelig "bang for the buck"!
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 01 Juni 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tricket består i at købe D2000 og et kabel fra D5000 + lidt dæmpning ala Markl mod. Så har man vist lydmæssigt mere eller mindre et sæt D5000 med kopper som dog er kedeligere at se på.
|
| Til top |
|
| |