| Forfatter |
|
rasmusvn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 02 Juni 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever nogle småproblemer med min WA22. Da mailen også er sendt til Woo, får I her den engelske udgave, da jeg er lidt doven :)
Input til hvad problemet kunne være er velkomne, det er ikke muligt at flytte forstærkeren grundet begrænset plads.
Hey I own the WA22 and I'm expreriencing a problem with a noise (small pops) and not a light hum or anything like that. These "pops" only occure rarely but they do occure. They are not loud but they are noticable. The problem only manifested itself after I recently moved to a new apartment. As far as I can tell the source of the problem could be the power source. The reason for this belief is that all the powerplugs in the end connect to the same fuse (there's only one "group" in the fuse-cabinet). When turning on a fluorescent lamp the same noise occurs (only more rapidly) as it is turned on; is this an indication of anything? Would the solution be to try a power-filter like this one: http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=308 ? As far as I can tell nothing is wrong with the tubes as I've tested useing the standard tubes versus the "upgraded package" of tubes. The only odd thing I noticed is that one of the Shuguang Treasure CV181-Z tubes flashes when turned on. So does the princess tube but this flash just seems different from how the other Shuguang Treasure CV181-Z behaves. I've tried swapping the two driver tubes but the noise doesn't seem to manifest itself to only one channel. Currently the WA22, the DAC and the Sonos is spaced together with a wireless router and other equipment in a very tight space but this didn't seem to be a problem before I moved. There are alse plenty more wireless networks in this area. As a result of this i think the main culprit is the power source. Notice that when the amp, source and DAC is on but no music is playing the pops don't occure.
|
| Til top |
|
| |
rasmusvn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ser det ud til, at jeg fil løst problemet, hvis man ellers kan sige det sådan.
Udstyret blev afprøvet andetsteds, altså var strømkilden også en anden.
Resultatet: at de irriterende "puf" forsvandt.
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 06 Juni 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også have skrevet du skulle flytte til sjælland, men det var godt du fandt fejlen
|
| Til top |
|
| |
rasmusvn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille opdatering.
Jeg har nu testet med en strømskinne fra PS Audio (med filter) samt en passiv MIT strømrenser, begge venligst udlånt af Vassago.
Konstatering: De har ingen effekt.
Jeg har ligeledes haft lånt en Purepower enhed, den har heller ikke nogen effekt.
Jeg har dog haft testet setupet et andet sted, og her er der ingen problemer.
Da det negative som oftest viser sig langt mere end det positve, skifter jeg derfor min WooAudio 22 ud med en Red Wine Audio Isabellina HPA, så burde strømmen ikke længere spille en rolle :).
Så hvis nogen skulle have lyst til at gøre et røverkøb på en WA22, kan de kigge i KSB, ellers bliver den brugt ifb. med en byttehandel til en Isabellina HPA.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv glad for min RWA, men du kan løse problemmet. Du skal have en skilletrafo, det er det eneste der duer, en 400-500VA skulle sagtens kunne klare det og en brugt koster en 2-500kr  Så har du helt rent strøm og er skilt fra nettet
|
| Til top |
|
| |
rasmusvn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2010 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se, burde en Purepower have nogenlunde samme effekt.
Jeg blev dog træt af "problemet" og tog derfor den "lette" udvej.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 12 Juni 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke purepower, men kun hvis den vejer over 5-10kg så har den en effect, alle de der "conditionere" har minimal effekt
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 15 Juni 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus problem med 'pop' i hans WA22 synes løst. Han har nemlig solgt den til mig. Nu er der ingen 'pop' - kun blød cremet jazz 
Det ser ud til, at det var et problem med strømmen der hvor han bor (hvilket han også selv har anført), for jeg har ikke registreret noget her. WA22 er nu en dejlig forstærker, som driver mine HD800 balanceret gennem et medfølgende Moon Audio, Blue Dragon kabel.
Tak til 'rasmusvn' som lod sin forstærker få et nyt godt hjem her hos mig.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 18 Juni 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den!!! Så har du i det mindste noget at hygge dig med indtil dit byggeprojekt er færdigt
|
| Til top |
|
| |
rasmusvn Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der rødvin for 21k ind ad døren personligt leveret af Carsten fra Schmidt Audio.
Problem løst :D.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 29 Juni 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmusvn skrev:
|
Så kom der rødvin for 21k ind ad døren personligt leveret af Carsten fra Schmidt Audio.
Problem løst :D.
|
|
|
Skål __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 29 Juni 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din Issabellina. Den lyder altså også virkelig godt.
Jeg nyder nu glæde af din WA22 og jeg har ikke oplevet problemer her.
|
| Til top |
|
| |