Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: DTT 770 + Cmoy amp? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Garderen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ligefrem nogen ekspert i hovedbøffer. Jeg har et par udtjente sennheiser hd 570, som absolut har været pengene værd. Men 10 års brug har sat deres spor.

Da jeg bor sammen med min tv-glade kæreste, og vores 2 små børn, så er jeg henvist til computeren, når jeg vil se film.

Jeg sidder fint, og har en stor skærm (og sidder i fred), men jeg mangler noget ordentlig lyd.

Jeg har forelsket mig i disse http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770pro.htm som eftersigende skulle kunne levere bl.a. den bas jeg savner mine sennheiser.

Jeg har også forelsket mig i denne forstærker http://tangentsoft.net/audio/ppa/amp2/

Men budgettet passer pt. bedre til noget som den her http://viewitem.eim.ebay.dk/Desktop_M2_OPA2134_CMoy_Kopfhrer verstrker_headamp/260470986171/item

Jeg regner da med at opgradere til ppa'en når tiden, og pengene er til det. Men først vil jeg lige nøjes med den Cmoy.

Men jeg vil da rigtigt gerne have at vide hvis jeg er helt skæv på den. Og alm. gode råd er da også velkomne.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Dt770 er udemærkede til film og spil, men med den megen gode omtale diverse superlux for, ville jeg nok lige kigge forbi superlux tråden

Jeg ville nok snuppe en Aune istedet for den du linker til, ikke den virker dårlig men Aunen har ligesom superlux fået rigtigt megen god omtale, plus du for en okay DAC, som jo efter bøfferne er det vigtigste

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Garderen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Puha, jeg har godt fulgt lidt med i superlux-tråden. Har også kigget lidt på HD-660.

Trods de gode anmeldelser fra langt mere kompetente mennesker, end jeg selv, så har jeg svært ved at overbevise mit hoved om at man for 400,- for samme kvalitet som for 1200,-

Jeg har jo nogen gange dem på i 4 timer af gangen (dog med lidt pause når der skal hentes ny cola )

Jeg vil da meget gerne spare pengene, hvis de er ligeså gode. Må læse lidt mere.

Ang. amp er det så den her du mener?: http://viewitem.eim.ebay.dk/AUNE_Nano_USB_DACUSB_Sound_cardw ithout_transformer/120563434008/item#MRLOCATE

Den må jeg da så lige kigge lidt mere på. Prisen er da ikke at foragte. Også sparer jeg også et ordentligt lydkort.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Som jeg husker det er det 80 ohm udgaven der giver mest bas men jeg har aldrig hørt en 250 ohm udgave og det er flere år siden jeg hørte 80 ohm modellen så hukommelsen kan svigte

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Garderen skrev:

Puha, jeg har godt fulgt lidt med i superlux-tråden. Har også kigget lidt på HD-660.

Trods de gode anmeldelser fra langt mere kompetente mennesker, end jeg selv, så har jeg svært ved at overbevise mit hoved om at man for 400,- for samme kvalitet som for 1200,-

Jeg har jo nogen gange dem på i 4 timer af gangen (dog med lidt pause når der skal hentes ny cola )

Jeg vil da meget gerne spare pengene, hvis de er ligeså gode. Må læse lidt mere.

DT770 og HD660 er ikke som sådan sammenlignelige udover at Superlux ligner DT770 og ligeledes er lukket. Lydsignaturen er komplet anderledes. HD660 er ret neutrale, med moderat bas, hvorimod DT770 har meget bas og meget diskant. Ørepuderne er på HD660'erne ligeledes lidt triste, og skifter man dem, er der endnu kortere op til DT770's pris. Men igen er det ikke blot en billig kopi som lyder dårligere, men nærmere blot en bøf der har lånt designet andetstedsfra og har en helt anden lydsignatur

Har du brug for at de er lukkede i det hele taget?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Kender det godt, men de kan godt være så gode som nogen til 1200, husk ikke alt går til den reele produktion, og Beyer har jo en del udvikling som koster penge, hvor superlux, formodenligt mere stjæler end de udvikler

Det er ikke den Aune jeg har i tankerne, du kan finde den herinde

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

her er den
http://cgi.ebay.de/AUNE-HIFIDIY-NET-Mini-USB-DAC-Headphone-A mp-MK2-/260464075448?cmd=ViewItem&pt=UK_AudioTVElectroni cs_HomeAudioHiFi_Amplifiers&hash=item3ca4de62b8

Garderen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hvad foskellen på 80ohms modellen, og 250ohmsen er, ved jeg ærligt talt ikke

Jeg absolut på jagt efter et par lukkede, da jeg ser film lige ved siden af den mindstes værelse.

Det er jo lidt træls at man ikke kan høre dem i virkeligheden, så jeg kunne fortælle hvad jeg vil have.

Det eneste jeg kan sammenligne med er mine sennheiser. Og der er det utvivlsomt bass jeg savner i film. Så det skal der ihvertfald ikke mangle i de nye

Amp'en ser da bestemt interessant ud. Den må jeg se lidt nærmere på.

Bare for at specificere det, så drejer det sig om ca. 90% film, og 15% musik. Dog med en fejlmargen på ca 5%

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Det er forskellige drivere/ højtaler enheder, de er relativt ens, men så ikke helt. 80ohms er beregnet til at blive trukket fra et lydkort el.lign svag kilde, 250ohms har godt af lidt mere kraft. 80ohms siges at være generelt lidt mere bassede og er normalt dem man anbefaler til folk der vil bruge dem til film og spil

Garderen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg kunne ikke stå for alle de fine ord om Superlux, og ikke mindst prisen på dem.

Bestilte et par HD660, fra thomann, kl.17.30. Kl. 19.20 fik jeg en mail om at de var sendt.

Det kan jeg sgu ikke klage over

Bestilte også et par beyer puder til. Så må jeg se om de når frem til weekenden...

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Ja Thomann fungerer, også hvis der er noget galt, hvilket desværre er sjældent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes