| Forfatter |
|
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder efter nogle in-ears jeg kan bruge direkte med min ipod. Lydmæssigt må de meget gerne minde om AKG K701.
Jeg har hørt på Apple's in-ears. Jeg synes ikke de var specielt velopløste og de virkede lidt pågående på en eller anden måde. Desuden lidt for meget bas efter min smag.
Jeg har også hørt på Denon AH-C360 - de virkede tilgengæld behageligt åbne og velopløste men jeg synes bassen var alt for kraftig.
Jeg ved ikke hvor mange penge man behøver at bruge for at få et sæt in-ears som er åbne og velopløste og neutrale (ikke for meget bas), men kan det gøres til omkring 500 kr eller? Jeg håber der er nogen der kan komme med nogle gode forslag :-)
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt ialt alt så ville jeg nuppe et par phonal hvis jeg var dig, de er sgu lækre og du finder ikke meget der er bedre til prisen. De er relativt neutrale og de minder meget om etymotic er4 som du også kunne overveje, disse er dog dyrere og sidder ikke så godt i øret som phonak. Du kan søge på dem herinde, de kan bla købes i fredericia eller andre steder hvor Phonak har en butik, ellers kan de findes på nettet.
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phonak PFE 111 koster 1095 hos Phonak i Middelfart. Hvis ikke de medfølgende silikone dutter eller det ene sæt skumdutter er nok, så kan du få støbt et silikone DOT, som passer til in-ears.
PFE 111 er neutrale og har på ingen måde tendens til "bulder" bas. De er ret detaljeret, og med de forskellige filtre, kan man forme lyden efter sin egen smag. (har dog ikke prøvet de andre filtre endnu)
Her er et par billeder af mine egne.

Mvh Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm mener de koster lidt over 100 euro i tyskland ellers, men ellers er 1100kr også en god pris og de er helt klart det værd i mine ører
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt Sennheiser IE7 og de er ganske neutrale.
Prisen ligger på ca. 1.200 kr.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men efter hvad jeg har læst er ie7 væsentligt varmere end phonak, og de skulle være knap så neutrale generelt, men gode skulle de være
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle gode forslag. Jeg sidder og overvejer hvorvidt det kan betale sig at smide over 1k på et par ørepropper når jeg ikke bruger min ipod så tit. Skal man op i den prisklasse for at få noget der er godt? Jeg havde håbet på at det kunne lade sig gøre til omkring 500 kr - men der får man måske kun bulderbas?
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens få noget godt til ca 500kr, jeg kender bare ikke så mange der ikke er bass tunge, men de findes. Du kunne også kigge på et par earbuds, e.g. Yuin pk2
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse måske: Head-Direct RE0
Har på flere lister over anbefalede og bedste IEMs set dem højt oppe, og det til den tidl. pris på $199.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror et par q eller d-JAYS ville kunne opfylde dine krav.. Ingen af dem minder synderligt meget om 701, men hvem har dog også lyst til at ligne dem ?? Kolde, kedelige og ingen "gnist", men jeg har så heller aldrig brudt mig om dem   Men er du til koldt og kedeligt er etyer vejen frem, selvom det smerter mig at sige det
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
heyyy, vi ety folk er ikke kolde og kedelige
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sennheiser IE7, Head-Direct RE0, de nye Meelec eller MP4nation.net VSONIC rebranded $65 in-ears.
Dem der kommer tættest på bulder bas er IE7erne men de koster også en del mere end de andre. Bas kvalitets messigt er IE7 og RE0 de bedste af dem jeg har nævnt.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
heyyy, vi ety folk er ikke kolde og kedelige
|
|
|
Nej men jeres bøffer er      Nej det er jo smag og behag, bare ikke lige min kop the.. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |