Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Creative usb headset til ipod? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groenn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 August 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har et creative usb headset, og da det er med indb. lydkort virker den ikke hvis kan får en adaptor til 3.5mm jackstick. Derimod overvejer jeg om det er muligt at finde et han ipod kabel til hun USB adaptor. da lyden jo så transporteres digitalt i stedet for analog igennem ipod stikket.

I teorien tror jeg det vil virke, men igen er jeg i tvivl da min teori nok er ret fuld a fejl!

Men håber der er nogen der kan hjælpe mig og evt hjælpe med at finde det produkt jeg leder efter!

MVH,

Christopher

Til top Vis Groenn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groenn

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 August 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

Det tror jeg ikke kommer til at virke desværre, det kræver at dit creative headset kan se musiken som på en pc hvilket den nok ikke kan.

Jeg kender desværre ikke et produkt som kan det, m.m. du vil have en lille minipc som kilde. Jeg tror det er bedre og billigere at finde et par gode høretelefoner da de creative nok heller ikke er så gode til at starte med desværre
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 August 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Nej det vil ikke virke. Det ville kræve at iPod'en kunne agere usb host lige som en pc kan og det kan den ikke. Og lyden der kommer ud af dock'en er i øvrigt ikke digital men analog med mindre du bruger en af de stationære hjemme dock'e som indeholder den af Apple licensierede låse op chip.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Roostern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 December 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Ved godt det er en gammel tråd, men forsøger mig alligevel. Jeg står i samme situation som OP, da jeg har et Creative headset med usb-stik og indbygget lydkort. Jeg har bestilt en iPad og er nu i tvivl, om jeg skal ud og købe et nyt headset eller om jeg på en eller anden måde kan genanvende det gamle. Jeg er klar over at der ikke er usb-stik i iPad'en, men køber man et "iPad Camera Kit" skulle usb-adapteren også kunne bruges til usb-headset ( http://www.engadget.com/2010/04/25/ipad-camera-kit-ships-wit h-usb-headset-and-keyboard-support/ ) ifølge flere kilder, så umiddelbart ser det fornuftigt ud. Der hvor jeg kommer fuldstændig til kort, er med hensyn til det indbyggede lydkort. Tror I det vil virke med iPad'en?

Til top Vis Roostern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roostern

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 December 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at det vil virke da det beviseligt virker med flere af de gængse dac/amp combos på markedet men før nogen vover forsøget er der
ingen der med sikkerhed ved det

Roostern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 December 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, så tror jeg at jeg vover forsøget. Jeg melder tilbage om hvordan det går.
Til top Vis Roostern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roostern

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 26 December 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke forestille mig at dit headset skulle være understøttet drivermæssigt (reelt er det jo et indbygget lydkort der er i de creative bøffer) på din ipod.

Jeg tror derfor at det er højest usansynligt at du vil få noget lyd ud af det, men forsøg blot, der burde ikke ske andet end ingenting højest sandsynligt, men hvem ved..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 December 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Nu er det en iPad og ikke en iPod vi er endt med at tale om så muligheden er tilstede, en iPad med camera connection kit virker f.eks. fint med en Pico dac og andre af lignende slags

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes