| Forfatter |
|
Groenn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har et creative usb headset, og da det er med indb. lydkort virker den ikke hvis kan får en adaptor til 3.5mm jackstick. Derimod overvejer jeg om det er muligt at finde et han ipod kabel til hun USB adaptor. da lyden jo så transporteres digitalt i stedet for analog igennem ipod stikket.
I teorien tror jeg det vil virke, men igen er jeg i tvivl da min teori nok er ret fuld a fejl!
Men håber der er nogen der kan hjælpe mig og evt hjælpe med at finde det produkt jeg leder efter!
MVH,
Christopher
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Det tror jeg ikke kommer til at virke desværre, det kræver at dit creative headset kan se musiken som på en pc hvilket den nok ikke kan. Jeg kender desværre ikke et produkt som kan det, m.m. du vil have en lille minipc som kilde. Jeg tror det er bedre og billigere at finde et par gode høretelefoner da de creative nok heller ikke er så gode til at starte med desværre
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det vil ikke virke. Det ville kræve at iPod'en kunne agere usb host lige som en pc kan og det kan den ikke. Og lyden der kommer ud af dock'en er i øvrigt ikke digital men analog med mindre du bruger en af de stationære hjemme dock'e som indeholder den af Apple licensierede låse op chip.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Roostern Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det er en gammel tråd, men forsøger mig alligevel. Jeg står i samme situation som OP, da jeg har et Creative headset med usb-stik og indbygget lydkort. Jeg har bestilt en iPad og er nu i tvivl, om jeg skal ud og købe et nyt headset eller om jeg på en eller anden måde kan genanvende det gamle. Jeg er klar over at der ikke er usb-stik i iPad'en, men køber man et "iPad Camera Kit" skulle usb-adapteren også kunne bruges til usb-headset ( http://www.engadget.com/2010/04/25/ipad-camera-kit-ships-wit h-usb-headset-and-keyboard-support/ ) ifølge flere kilder, så umiddelbart ser det fornuftigt ud. Der hvor jeg kommer fuldstændig til kort, er med hensyn til det indbyggede lydkort. Tror I det vil virke med iPad'en?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt at det vil virke da det beviseligt virker med flere af de gængse dac/amp combos på markedet men før nogen vover forsøget er der
ingen der med sikkerhed ved det
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Roostern Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, så tror jeg at jeg vover forsøget. Jeg melder tilbage om hvordan det går.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke forestille mig at dit headset skulle være understøttet drivermæssigt (reelt er det jo et indbygget lydkort der er i de creative bøffer) på din ipod.
Jeg tror derfor at det er højest usansynligt at du vil få noget lyd ud af det, men forsøg blot, der burde ikke ske andet end ingenting højest sandsynligt, men hvem ved..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det en iPad og ikke en iPod vi er endt med at tale om så muligheden er tilstede, en iPad med camera connection kit virker f.eks. fint med en Pico dac og andre af lignende slags
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |