Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Ørebøffer til trommesæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Efter naboerne er begyndt at sætte plakater op med mit billede på med dusør på brækkede arme eller ben, så har jeg besluttet at skifte hjemmetrommesættet ud med et knapt så støjende Roland sæt.

Ingen af de lokale hifi pushere har et særligt stort udvalg i hovedtelefoner, så jeg er lidt begrænset på hvad jeg kan prøve. Indtil videre har jeg anskaffet mig nogle superlux og AKG hovedtelefoner, begge leverer et noget mudret resultat. Jeg tror der skal gang i en model der håndterer lave toner lidt bedre end hvad der (måske) er normalt for hovedtelefoner. Skulle der luske andre trommeslagere rundt herinde med anbefalinger til noget der spiller max med digital trommer, så smid meget gerne en anbefaling.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hvad er budgettet, hvilke AKG har du købt? For jeg vil mene at når jeg tænker AKG så tænker jeg bestemt ikke mudder.

Jeg ved dog at Beyerdynamic har en trommeslager model dt770m, men til generel Hifi ved jeg bare at den ikke skulle være så god.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke hjemme i øjeblikket, så jeg kan tage fejl af nummeret. Mener de hedder K701. Jeg har ikke jackstick på min preamp, så jeg har ikke haft mulighed for at se hvordan de gør det med alm. musik. Kunne forestille mig resultatet muligvis vil være noget anderledes end med trommesættet.

Noget budget har jeg ikke sat på, men priser mellem 1.000 - 3.000 er nok primært det jeg vil gå efter

Dali Grand
Se det her

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Okay hvis du kalder k701 mudret, så er der noget galt i dit setup. Kan måske skyldes at de kræver en del power i forstærkning, og at dit trommesæt ikke er lavet til at trække den slags høretelefoner. Hvor bor du henne ad i Jylland? Jeg har nogen Sony cd3000 som er meget lette at trække, evt kunne du prøve dem og se om det simplethen er dit trommesæt der mangler power.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbudet, men jeg bor i Esbjerg, så desværre ikke helt next door til Ålborg. Det skulle nok være muligt at få lånt et sæt lokalt der er nemmere at trække for at se om det løser noget

Dali Grand
Se det her

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hvilke superlux har du købt, de burde være lettere at trække en k701. Det kan jo også være at lyden fra trommesættet simlethen er "dårlig". Har det evt digital udgang? Så kunne du sætte en Aune el.lign efter.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Superlux sættet var et lånesæt, de er kastet tilbage - kan ikke huske modellen, men det skulle være nogle ganske ganske nye hvis det kan give et hint. Lyden på trommesættet var min første mistanke. Det er kørt gennem både anlægget og et PA anlæg, begge med ganske god lyd. Jeg ved ikke hvordan Roland's drum brain er opbygget med udgangene, der blev brugt RCA udgange ved test på anlægget, ved ikke om jackstick udgangen måske er dårligt lavet.

Dali Grand
Se det her

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Det kan jo være at forstærkeren der ligger i bare er ringe, men du kunne jo prøve med en høretelefon forstærker, men ved ikke helt hvor du kan låne en. Hifiklubben har en Argon, men den er så heller ikke så god, men den kunne give en indikator, for nægter at tro at K701 lyder mudrede i nogens ører hvis de sidder efter en okay forstærker.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 August 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest så burde ham der har solgt dig et par 701 til trommebrug have et lag tæsk..

Jeg tror en model som Beyers DT150 ville være fin til dit brug, jeg skriver med et par trommeslagere og vil da lige forhøre mig om hvad de bruger og hvordan..

Jeg er selv ofte i Esbjerg og  vi kan da aftale et besøg næste gang jeg er på de kanter, så kan jeg tage nogle relevante bøffer og evt. forstærkere med..
Send mig en Pm hvis det har interesse.

De  fleste bøffer har også brug for en del timer inden bassen lyder ordentlig, så hunden kan også være begravet her..

Som techtrino også siger så er forstærkningen yderst vigtigt i det lavere frekvensområde, men Roland burde vide sådan noget og have taget højde for det..
Har du mulighed for at sætte noget musik til at spille igennem dit trommesæt, så kan du jo høre om sættet kan levere en anstændig lyd, eller sagt på en anden måde tjekke om det er forstærkeren der er problemet..

Har du brug for støjdæmpning ? eller er det kun de arme naboer der har det ?
Spiller dit rolandnoget via et par egne højtalere samtidigt med at den sende lyd til bøfferne ? for det kan virkelig lave ravage i lyden..

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Det er desværre kun mig selv jeg kan tæve for købet af AKG'en, bestilte den over nettet uden at vide ret meget andet end beskrivelsen der fulgte med. Og jeg vil helt klart mene det må være naboerne der trænger til noget dæmpning, mit forsøg med at hænge ørepropper i opgangen til dem hjalp sjovt nok ikke på problemet . Da jeg i sin tid flyttede ind brugte jeg en del tid/penge på lydisolering for anlægets skyld, men at dæmpe nok til et trommesæt vil betyde en stue der ikke vil kunne bruges til andet end "øvelokale".

Der må side en line-in på Rolands drum brain, det var en mulighed jeg ikke havde tænkt over - det må prøves. Jeg har brugt en mindre monitor til at køre lyden igennem, men den er ikke i brug samtidig med headsættet. Hvis ikke jeg finder frem til et evt problem kunne det meget vel være dit tilbud kunne være ganske interresant

Dali Grand
Se det her

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Sonys studioline skulle være gode til elektroniske trommer, den NCbøf de har I Lidl lige for tiden skulle også være helt fin til formålet´og til 120 spir kan det ikke gå helt galt

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Noget nyt ??

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2010 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Ikke noget nyt endnu, jeg har lige modtaget kabler jeg har bestilt til line-in på Roland, men har ikke haft tid til at få det afprøvet endnu - smider en update i løbet af weekenden

Dali Grand
Se det her

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Jeg fik hevet noget lyd gennem Roland's brain, AKG bøfferne klarer sig ganske fortrineligt med alm musik gennem trommesættet, fik dem også afprøvet på anlæget med RCA udgange, igen ganske fornuftig lyd. Samtidig har jeg afprøvet et forholdsvis billigt headset fra Knud Eskildsen, kan ikke finde andet navn end supreme på dem, men på trods af at være et røvbilligt sæt så leverer de 100% varen ved trommebrug. De lyder omvendt ikke videre godt med alm musik. Det kan åbenbart betale sig at anskaffe headsets der er lavet til formålet, ikke noget jeg havde forventet.

Dali Grand
Se det her

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 August 2010 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Uden at være nogen seriøs trommeslager, så prøv lige at kigge på Shure's bøffer, dem har jeg brugt i flere år og er absolut tilfreds.  
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

godt du fandt en brugbar løsning

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 16 August 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft lidt bøvl med headphone lyden på mit Roland trommesæt (TD-6V), nemlig at jeg i lang tid syntes at lyden var rimelig flad via headphone udgangen i lydmodulet (Sennheiser HD595).

Det sidste års tid har jeg så kørt trommerne enten via min Zoom R16 (recorder/lydkort) eller direkte i min computer (Emu 1820 lydkort), og i begge tilfælde giver det et gevaldigt løft i lyden med headphones sluttet til hvad der må siges at være et par væsentligt bedre head-amps end den indbyggede i Roland lydmodulet.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet at køre den gennem PC'en, men syntes egentligt ikke det burde være nødvendigt. Jeg bruger et td9 sæt. td9's drum brain er ikke den dyreste fra Roland, men stadig i et prisleje hvor jeg har forventet er hæderlig kvalitet.

Har du prøvet at sætte PC'en op med Cubase eller Ableton? Det burde vel næsten give nogle flere muligheder end hvad man kan med f.eks. en Zoom R16?

Dali Grand
Se det her

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 16 August 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger faktisk Cubase LE4 (den fulgte med min Zoom R16), så i egentlig indspilningssammenhæng er det den der styrer slagets gang, hvadenten lyden går gennem mit "normale" lydkort som ellers også har et omfattende arsenal af lydindstillinger og som er alt rigeligt hvis jeg "bare" skal spille uden at indspille, eller om jeg bruger Zoomen som eksternt lydkort, hvilket i nogen sammenhænge er mere fleksibelt end mit "rigtige" lydkort.

I øvesammenhæng er fordelen ved Zoom'en at jeg ikke er nødt til at have computeren tændt for at spille trommer (det er nu ikke kun derfor jeg har købt den, det er en ualmindelig alsidig lille maskine )

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes