Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sharkoon Xtatic spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rastastic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2010
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 24 August 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.
Dette er første gang jeg skriver på jeres fine forum, efter at have kigget rundt om jeg kunne finde noget på emnet, jeg har meget lidt forstand på hifi, for ikke at sige intet udover jeg nyder når lyden er i top. Men for at springe ud i det, så har jeg for en lille uge siden købt et sæt Sharkoon Xtatic v3 Digital til min PS3 og også ny anskaffede LCD tv.
Headsettet som er et par surround sound fætre er sat til PS3'en igennem dens Optiske lyd output også igennem forstærker/omformer boxen der fulgte med til headsettet.
Men når jeg ser film på PS3'eren syntes jeg at lyden er fantastisk, meget dyb og flot lyd, pånær når folk snakker og råber i film, altså vokalen. Problemet er at det for lyden til at knitre lidt og lyder ret dårlig, dog er det mest ved høje lyse stemmer så som hvis en dame skriger eller en mand råber, ved ikke hvad problemet er, om det er headsettet, PS3'en, kablet eller fordi det er et helt nyt set som lige skal "brændes" lidt til før der er fuld smæk for skillingen? Ved ikke om en equalizer kunne hjælpe men kan man overhovedet få sådan en til at sætte mellem PS3'en og boxen til headsettet? Altså noget i retning af optisk input og også optisk output.

Jeg er desværre ikke millionær så kan ikke invistere mange penge i mere udstyr til at gøre det bedre så hvis i mener at det ikke kan forbedres inden for rimelighedernes grænser overvejer jeg lidt at sende dem tilbage til butikken, hvilket jeg kun har 2-3 dage til at beslutte mig for, i henhold til 14 dages retur ret. Så alt hjælp er MEGET velkommen, er rimelig meget på bar bund.
Og hvis nogen ved om det bare kan indstilles på PS3'eren ville det jo være det nemmeste.
Men der er også et optisk output på mit TV (LG 32LH4000) men kan bare ikke få det signal til at sende dolby 5.1 men kun stereo, som headsettet så laver noget magi med dolby prologic tingeling.

- Rasmus
Til top Vis Rastastic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rastastic

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 August 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus
Velkommen til, bare du har et par ører er din viden om HiFi sikkert på niveau med min

Jeg ved godt det måske lyder lidt dumt, men har du prøvet at skrue ned ?? Hvis du skruer ned er problemet der stadig..

Vores ører er tunet ind på det frekvens område som stemmer oftest ligger i så det er det område du lettest høre dårligdomme i, det lyder nemlig lidt som om at du simpelthen skruer for højt op,  jo højere du spiller des mere forvrængning vil der være, det kan ikke være anderledes, ellers skal du op i noget virkeligt seriøst udstyr, din egen krop vil også forvrænge lyden hvis du spiller for højt og da vi har mest brug for at høre stemmer så er det lige netop det område som bliver "ofret" først..

Prøv det og lad os høre om det stadigt er et problem

p.s en olaystation burde have en EQ et eller andet sted i dens mediaplayer, vil jeg da tro..

Rastastic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2010
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 25 August 2010 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Før jeg skrev indlægget havde jeg fiflet lidt med det, men havde ikke gjort vildt meget i det. Men har nu lige givet det et extra forsøg, og desværre hjalp det ikke. Startede på det niveau jeg plejer at hører, hvilket er relativt højt vil jeg tro, men det syntes jeg også der skal til. Men så prøvede jeg at skrue gradvist længere ned og lyttede efter med lukkede øjne og åben mund for at fange det mindste (ja det lyder lidt dumt, men syntes det hjælper til at fange små ting) men det lyder stadig af l**t selvom jeg skruede så langt ned at jeg knapt kunne hører andet end en hvisken, hvor det stadig lyder skidt, bare lavere.. Prøvede så derefter med mit old gamle men trofaste headset sennheiser HD201 og der selvom jeg skruer op på fuld skrue er der god lyd.
Siden jeg skrev første gang har jeg dog forsøgt med at sætte Xtatic headsettet direkte i min PC som har 5.1 analog udgange som headsettet også understøtter, og det lyder rimelig meget henaf det samme, dog er forvrængningen lidt mindre, men det er måske pga. af software equalizer der er i computeren, men selv på meget lave lyd niveauer er det dårligt. Og igen giver mit senn HD201 bedre stemmegengivelse, dog er lyden jo naturligvis en heeeeelt anden så det er svært at sammenligne.
Men efter mit lille "fejlfindings" korstog, må vel kunne trække nogen resultater op, altså Xtatic hovedtelefonen i sig selv, sat til analogt signal fra computeren, lyder skidt. Xtatic sat igennem digital SCU til PS3en lyder af l**t. Og eftersom at sennheiser HD201 sættet sat til PS3en(Via HDMI til TV også headset til TV) lyder fint, er der vel ikke meget tilbage andet end at sige som hovedtelefonerne (Xtatic) er nu er de l**t.
Men hvad kan jeg så gører for at forbedre det? er det muligt overhovedet?
Kunne måske prøve at købe et bedre optisk kabel imorgen og se om det gør en forskel, jeg vil gå udfra at det kabel der fulgte med, som ærlig talt ligner noget der kunne være solgt sammen med en actionfigur fra fætter BR, kan fås i bedre kvalitet? eller er det ligemeget når det er digitalt?
Eller bør jeg bare bytte dem og købe nogle stereo hovedtelefoner og droppe digitale surround sound ræset?

P.s jeg er dårlig til at skrive overskueligt xD

- Rasmus

Til top Vis Rastastic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rastastic

Ostebaronen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2010 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Nu har du jo prøvet 2 forskellige kilder med samme resultat, der begynder mine tvivler om at det er dem eller kablet du bruger. Ærlig talt tror jeg de der Xstatic øretelefoner er noget
hø ellers har du måske fået en mandagsmodel.
Til top Vis Ostebaronen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ostebaronen Besøg Ostebaronen's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 August 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det samme som Ostebaronen..
Køb noget ordentligt og prøv at få pengene tilbage for de andre..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes