| Sendt: 25 August 2010 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før jeg skrev indlægget havde jeg fiflet lidt med det, men havde ikke gjort vildt meget i det. Men har nu lige givet det et extra forsøg, og desværre hjalp det ikke. Startede på det niveau jeg plejer at hører, hvilket er relativt højt vil jeg tro, men det syntes jeg også der skal til. Men så prøvede jeg at skrue gradvist længere ned og lyttede efter med lukkede øjne og åben mund for at fange det mindste (ja det lyder lidt dumt, men syntes det hjælper til at fange små ting) men det lyder stadig af l**t selvom jeg skruede så langt ned at jeg knapt kunne hører andet end en hvisken, hvor det stadig lyder skidt, bare lavere.. Prøvede så derefter med mit old gamle men trofaste headset sennheiser HD201 og der selvom jeg skruer op på fuld skrue er der god lyd. Siden jeg skrev første gang har jeg dog forsøgt med at sætte Xtatic headsettet direkte i min PC som har 5.1 analog udgange som headsettet også understøtter, og det lyder rimelig meget henaf det samme, dog er forvrængningen lidt mindre, men det er måske pga. af software equalizer der er i computeren, men selv på meget lave lyd niveauer er det dårligt. Og igen giver mit senn HD201 bedre stemmegengivelse, dog er lyden jo naturligvis en heeeeelt anden så det er svært at sammenligne. Men efter mit lille "fejlfindings" korstog, må vel kunne trække nogen resultater op, altså Xtatic hovedtelefonen i sig selv, sat til analogt signal fra computeren, lyder skidt. Xtatic sat igennem digital SCU til PS3en lyder af l**t. Og eftersom at sennheiser HD201 sættet sat til PS3en(Via HDMI til TV også headset til TV) lyder fint, er der vel ikke meget tilbage andet end at sige som hovedtelefonerne (Xtatic) er nu er de l**t. Men hvad kan jeg så gører for at forbedre det? er det muligt overhovedet? Kunne måske prøve at købe et bedre optisk kabel imorgen og se om det gør en forskel, jeg vil gå udfra at det kabel der fulgte med, som ærlig talt ligner noget der kunne være solgt sammen med en actionfigur fra fætter BR, kan fås i bedre kvalitet? eller er det ligemeget når det er digitalt? Eller bør jeg bare bytte dem og købe nogle stereo hovedtelefoner og droppe digitale surround sound ræset?
P.s jeg er dårlig til at skrive overskueligt xD
- Rasmus
|