| Forfatter |
|
jager Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Gutter
Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig. Jeg er ny på det her headamp område, men har nu bestemt mig for at prøve at købe
en headamp som primært skal bruges sammen med min macbook pro. Jeg har mere eller mindre bestemt mig for at prøve
en af de her Firestone amp's. De passer ind i min stil og budget, max 2500,- der kan jo altid opgraderes på et senere
tidspunkt !
Jeg har læst div. reviews af dem og det lader til at det er et udemærket produkt til prisen.
Men nu spørger jeg så hvilken en af dem skal man så købe, hvor man får det bedste lydmæssigt ud af den.
Skulle måske lige sige at jeg skal bruge dem sammen med Shure srh 840.
Er det bedst at købe Firestone Cute Beyond ll, som har klasse A forstærker. Og så bruge et jack / rca adapter stik fra mac'en
til forstærkeren. Men kan kan man det uden dac ?
eller er det bedre at købe Firestone Audio Fubar lll USB dac, og så bruge usb fra mac til forstærker.
eller til sidst at købe Firestone Audio Fubar llll Plus dac + headphone amp. Som har 24Bit/192kHz upsampling. Hvad betyder
det opsampling egentlig. Laver den 16 bit om tid 24 bit. Jeg mener den kan vel ikke lave signalet bedre end det opringeligt
er.
Har også læst det kan være en god ide at købe en seperat strømforsyning, som vil give det sidste pift. Men det må komme
på et senere tidspunkt...
Det fleste af de musik filer jeg har liggende er i apple lossless og så vidt jeg kan se er de alle i 16 bit.
Ja det var en lidt lang smøre, men jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, da jeg simpelthen er nød til at prøve det hersens
headamp sjov :-)
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en dårlig ide at trække jack/rca fra din computers analoge lydudgang. Analoge lydudgange på computere er sjældent noget at råbe hurra for. Der er en del der mener at det er noget skrammel at køre lyd ud via usb, noget med jitter og timing og hvad ved jeg. Min personlige opfattelse er, at det er hysteri, i særdeleshed hvis du fodrer signalet ind i en dac der laver reclocking. Der har været mange, lange tråde om det - der er nogen der seriøst bilder sig ind de kan høre det. Hvis du hører til den flok der kan høre græsset gro, så er usb nok "farligt"..  Når nu du kigger på kombineret dac + headphone amp, så synes jeg du skal være opmærksom på om rca udgangene på dac'en kører med fast linieniveau eller variabel lydstyrke styret med lydstyrken der også styrer mænden af lyd i lyttebøfferne. Hvis du kører med aktive højttalere eller direkte til en effektforstærker kan det være en stor fordel at lydstyrken på rca udgangen kan justeres. Kører du derimod over i en integreret forstærker kan det være en fordel at den altid modtager fuldt linieniveau, så kan du skrue op og ned for lydstyrken i lyttebøfferne uafhængigt af din normale forstærker. Endelig bør du overveje om du har brug for en headphone amp der også har analog indgang, det kan være rart hvis du indimellem får lyst til at bruge en anden signalkilde end din computer. Jeg har en Fubar2 fra firestone-audio.eu som er koblet til min tv computer, det er en gedigen lille kasse der lyder rigtigt fint - på trods af den har usb, hehe.. Valget mellem Fubar 3, Fubar 3 mk ii og Fubar 4 synes jeg du bør træffe baseret på hvad du mener du får brug for at ind- og udgange. 3'eren har variable lydstyrke på rca udgangen. 3mkii har analog indgang så du kan bruge den som headphone amp i andre sammenhænge også. 4'eren har både usb og optisk + coax spdif. Hvis du har brug for endnu et alternativ kunne en Aune Dac måske være en mulighed, den har både usb, spdif (dog kun coax), analog rca indgang, analog rca udgang (fixed) og naturligvis variabel udgang til lyttebøffer.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 September 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes du skal købe en "Aune"den ligger lige til højrebenet..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
jager Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man er jo nød til at prøve ting før man kan danne sig en menig om dem, og usb er jo nemt. Så det vil være fint for mig. Fubar 2
har så vidt jeg kan se ikke en hovedtelefon udgang, så det er udelukket. Det bliver jo nok et valg mellem Fubar 3 el. 4.
Men har det nogen betydning at Fubar 4 har 16 til 24 bit upsampling, det står der ikke noget om at 3'eren har og vil det have
nogen betydning lydmæssigt (til det bedre) ? Fubar 3 har også KUN usb ind.
Det kunne være at jeg bare skulle købe den "dyre" Fubar 4. Det hele i en kasse. Men det er jo meget rart at vide hvad det er
man køber og hvad der er inden i.
Jeg vil kigge lidt nærmere på Aune og se hvad det er for en tingest
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jager skrev:
Jeg vil kigge lidt nærmere på Aune og se hvad det er for en tingest  |
|
|
Der er en længere tråd om det herinde... Tag søgemaskinen i hånden og læs løs 
|
| Til top |
|
| |
jager Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser meget lækker ud den Aune og så kan man få den sindsygt billigt på ebay 110 pund, damn det er billigt. Synes bare at der
er nogen der skriver at de ikke er særligt imponeret over strømforsyningen. Meeeen den ser nice ud !!!
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jager skrev:
Ser meget lækker ud den Aune og så kan man få den sindsygt billigt på ebay 110 pund, damn det er billigt. Synes bare at der
er nogen der skriver at de ikke er særligt imponeret over strømforsyningen. Meeeen den ser nice ud !!! |
|
|
Strømforsyningen er til gengæld nem at skifte, det er bare sådan en powerbrick..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har så også omkring 1500-2000 til at opgradere din PSU, så skulle du jo nok kunne få fin ren strøm.. Prøv den som standard og se hvad du synes, det er meget let at brænde flere tusser af på noget hvis man ikke helt ved hvad man søger 
|
| Til top |
|
| |
keras Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller en Tube Magic D1 fra Maverick Audio http://www.mav-audio.com/ som også er en Amp/dac med usb. Den har rør på preout samt solidstate på headphone jack, med mange muligheder for at skifte rør, samt opamps (Dvs du kan ændre karakteristika på lyden, uden at bryde garantien). Mange tilslutningsmuligheder osv læs evt på Head-fi.org
Link til tråd (OBS. 121 sider lang) :) http://www.head-fi.org/forums/f5/maverick-audio-dac-amp-4467 64/
Sidst med ikke mindst, prisen på 220 $USD incl porto.
|
| Til top |
|
| |
jager Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
I finder altså nogen lækre ting, ikke at det gør det nemmere at vælge
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen kendskab til Maverikken, men skal du primært bruge den som HPamp. er det lidt ligegyldigt med det rør der sidder i den..
Prøv også at søge på "Hlly" på ebay, de laver også nogle lækre ting og DACen skulle være rigtig god..
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både Aune og Maverick kommer til Klampenborg..
|
| Til top |
|
| |