| Forfatter |
|
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg leder efter et par lukkede hørebøffer, altså af slagsen som sidder rundt om øret og ikke på eller i øret.
Jeg har før haft Audio-Technica M50 og været meget glad for dem, men dem har jeg detsværre mistet, og vil derfor prøve
noget andet. Derfor har jeg kigget en del på Shure SRH840 som ligger i samme prislege i hvert fald på Thomann.de.
Er der ellers andre forslag til hørebøffer som har en god klar og neutral lyd?
Af højttalere bruger jeg normalt Dynaudio Focus 110A, og er vild med lyden, så kunne jeg få det i hørebøffer vil jeg blive glad.
Bøfferne skal være lukket, da jeg skal bruge dem i tog og andre steder med meget baggrundstøj.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud ville være et par Superlux HD660, de er rimeligt neutrale og lider ikke ret meget under den indelukkethed som normalt plager lukkede bøffer.. Jeg kender ikke 840, men jeg kender et par stykker som har dem og de siger at diskanten skulle være temmelig rullet af, Shure laver ellers normalt gode ting, hvis de bare ikke var så dyre
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrh, uden at have hørt dem, så må der da være bedre alternativer til 1300kr? jeg tænker bare, at gå fra hørebøffer som
audio-technica til 1300kr på thomann, og ned til et sæt til 380kr også fra thomann, jeg tænker bare der må være noget af et
kvalitetsspring mellem de to.
Hvad har i ellers af forslag?
|
| Til top |
|
| |
speedyg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
Arrh, uden at have hørt dem, så må der da være bedre alternativer til 1300kr? jeg tænker bare, at gå fra hørebøffer som
audio-technica til 1300kr på thomann, og ned til et sæt til 380kr også fra thomann, jeg tænker bare der må være noget af et
kvalitetsspring mellem de to.
Hvad har i ellers af forslag? |
|
|
Ja og et par 1200 kroners cowboy bukser er bedre end dem yil 299, sådan er verden jo skruet sammen... Superluxmodellerne giver dig rigtigt meget for pengene ATH er et kendt mærke og det skal man altså betale for, ligesom med bukserne... Pris og kvalitet passer ikke altid sammen.. Jeg tror du vil få svært ved at finde noget der er bedre end HD660, selv hvis du besluttede at smide 2000 efter projektet og til 1300 tvivler jeg på at det er muligt altså ved de "kendte" mærker.. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at man kan gøre nogle fund ved et ukendt mærke, men det er jo almindeligt kendt at pris og kvalitet ofte
hænger sammen. Foreksempel spiller B&W en del bedre end Dantax, eller er det mine øre der er skruet forkert på?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dantax er jo et kendt mærke netop på prisen og Dantax laver heller ikke B&W's produkter.. Superlux har lavet hovedtelefoner for de store firmaer i flere år og besluttede for nogle år siden at lave deres egen serie.. Derfor har de både teknologi og viden til at konstruere nogle hovedtelefoner der vil lyde godt.. Hvis du gik ud og søgte billige Kina højtalere i den "eksklusive klasse" ville du måske finde nogle der lammetæver dine B&W til en femtedel af prisen, hvem ved ?? Superlux er så fra Taiwan, men de laver sikkert også gode højtalere i Taiwan. Det er sådan lidt ligesom Skoda, en tjekkisk bil, ejet af en tysk koncern, produceret i Tyrkiet, det er ikke til at finde rundt i     Nå nok ævl og kævl  Superlux HD660 er ikke mine favoritter som lukkede bøffer, jeg bruger dem mest når jeg cykler, når jeg er hjemme bruger jeg mine JVCer, fordi de ganske enkelt er markant bedre så hvorfor ikke bruge dem ?? En anden kandidat i dit ønskede leje er Beyer Dynamics DT770, som designmæssigt er nærmest identisk, men de levere ikke en neutral lyd som du jo ønsker, hvilket HD660 er, ikke helt men tættere på med mere end en meget.. Jeg her lyttet til de fleste AKG,Senn,Beyer, Philips mm og deres 1000 kroners+ lukkede modeller spiller alle ganske fint, philips er et mærke du måske skulle prøve at lytte til, men fut ind i en biks og lyt lidt til udvalget, Denon et eller andet med 1000 var måske også noget at kigge på.. Men noget helt andet er hvordan vil du få dem til at spille ?? For et par HD660 "spiller" ikke hvis de ikke har noget at leve af.. Du spænder jo heller ikke et 20 kilos sæt B&W for et Bilka anlæg ??
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal bruges til lidt af hvert. Dels skal de kunne spille sammen med min iPhone, og dels skal de kunne bruges sammen med
en live mixer, ala Yamaha LS9 og der over, så kort sagt skal den kunne arbejde sammen med lidt af hvert.
Nu siger du at Beyer Dynamics DT770 ikke er neutral, hvilken retning styre den så mod? lys eller mørk, eller måske glad
frekvenskurve med hævet bas og diskant?
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale m-50 :) De spiller rigtig rigtig godt, og kan sagtens trækkes fra en iPhone.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En DT770 der skal kunne trækkes af en iPhone skal nok være pro/80 modellen og den favoriserer i hvert fald bassen ret kraftigt. En meget mere neutral 770 er /600 modellen måske endda i Manufaktur udgavemen den vil en iPhone formentlig få hjerte kvababbelse af at trække. En anden mulighed kunne være AudioTechnica's 700 eller 900 lukkede modeller men jeg har dog ikke hørt nogen af dem.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Sinatra Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
Jeg leder efter et par lukkede hørebøffer, altså af slagsen som sidder rundt om øret og ikke på eller i øret.
(...)
Er der ellers andre forslag til hørebøffer som har en god klar og neutral lyd?
(...)
Bøfferne skal være lukket, da jeg skal bruge dem i tog og andre steder med meget baggrundstøj. |
|
|
Jeg har et sæt Sony MDR7506 som jeg er meget glad for. Fremragende detaljeringsgrad, og kan sagtens trækkes af f.eks.
alm hovedtlf-udgang på en macbook. God lydisolering og byggekvalitet. Eneste problem (for mig) er at jeg får lidt ondt i
ørerne i længden. Langtids-komforten er måske ikke helt i top. Om de sidder "på" eller "omkring" ørerne kommer an på hvor
store ører man har!
Sony har et lidt blandet ry ift hovedtelefoner, men lige præcis 7506 er meget velanmeldt rundt omkring, og bruges efter
sigende i masser af pladestudier. Tjek brugeranmeldelser på amazon: http://www.amazon.com/Sony-MDR7506-Professional-
Diaphragm-Headphone/product-reviews/B000AJIF4E/ref=dp_top_cm _cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1
Men smut ellers forbi www.aage.dk hvis du er i nærheden af Århus. Der kan du prøvelytte mange lukkede bøffer, og 7506
står til 999. Det er en god pris.
God jagt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været på indkøb, valget faldt på et nyt sæt ath-m50. Og ja Sony bøfferne er møg fede, jeg syntes bare de mangler lidt diffenation i
toppen, i forhold til m50erne.
|
| Til top |
|
| |