Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Ørebøffer til motion (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Madbone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er fornylig begyndt i motionscenter, og savner ærlig talt noget god musik at fordrive ventetiden med. Jeg har en af de nye Ipod Nano (6. gen) samt en Iphone 3GS og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilke headset/ear-buds etc. jeg skal vælge, selvom jeg umiddelbart hælder til In-Ear.

Mine krav/ønsker er:
1. God lyd, gerne med fornuftig bas (hører iøvrigt primært pop/rock)
2. Velegnet til motion, således at ledning ikke skaber for meget støj og de skal være behagelige og ikke falde af/ud (et problem jeg syntes jeg har med de apple jeg fejlagtigt købte med gummidutter til ørerne)
3. Helst under 1500 - dog op til 2000 hvis der er noget der sætter konkurrenterne til vægs
4. Hvis de lukker lyden fra omgivelserne godt ude er det et plus

Jeg er langt fra nogen ekspert på området, så jeg har kigget lidt omkring og nået frem til at følgende kunne være en mulighed - men hører naturligvis gerne om andre eller positivt/negativt om nedenstående - ved slet ikke om de er egnet til formålet (vilkårlig rækkefølge):

1. Bose In-Ear - http://www.bose.dk/EU/en/home-entertainment/headphones-and-h eadsets/mobile-solutions/bose-mobile-in-ear-headset/index.js p

2. Sennheiser OMX-980 - http://www.sennheisernordic.com/nordic/home_en.nsf/root/priv ate_headphones_expression-line_502872

3. Sennheiser IE6 - http://www.sennheisernordic.com/nordic/home_en.nsf/root/priv ate_headphones_portable_500771

4. Etymotic ER6i - http://www.etymotic.com/ephp/er6i.aspx

5. Ultimate Ears Super fi 5 Pro - http://www.hifiheadphones.co.uk/ultimate-ears-superfi-pro-ea rphones-in-black-prodid-264.html

Håber nogle kan pege mig den rigtige vej mht ovenstående eller andre mere oplagte valg

Mange tak
Til top Vis Madbone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madbone

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger dem her til 80 kroner:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34760

De lyder bedre end de originale sennheiser (cx 300 og cx 500) vi har i huset der koster det 6 dobbelte. Men det er åbenbart en bedre model og tilsyneladende original.

Jeg ville da vente til de der ie6/ie7 bliver kopieret og koster under en hund :)

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Moton og ledninger der ikke skaber støj og in-ear er nok næsten umuligt at opfylde. Det eneste in-ear kabel jeg har oplevet der ikke giver nogen støj er Westones.

Et bud (det har dyb og præcis men ikke så fremtrædende) bas, sidder godt i øret (synes jeg) og lyder generelt godt er Etymotics HF2 eller HF5 (afhængig af om det skal være iPhone headset eller blot hovedtelefon).

Alternativt er jeg lige pt. ret begejstret for HiFiMan's nye HE-262. Hvis du har tid og kan vente så længe kan du komme til meetet i Klampenborg 30/11 og lytte til begge og sikkert meget mere.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par Phonak? Jeg har endnu ikke personlig erfaring med dem, men de har ry for at lyde rigtigt godt og ledningen går over øret hvilket jeg vil tro mindsker risikoen for at de falder ud og muligvis også at ledningerne "larmer".

Der er en anmeldelse og en flok billeder her: http://anythingbutipod.com/2008/11/phonak-audeo-pfe-perfect- fit-earphone-review/
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger dem her og de er super-gode og super-billige...de kommer med et større udvalg af propper. De spiller overraskende godt til prisen (150 kroner) god fast bund og behagelig top:

http://www.amazon.co.uk/SoundMAGIC-PL11-Earphones/dp/B002R1F 05A

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hej, problemet er at normale ofte falder ud når du sveder, derfor er disse et godt bud.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81987&KW=ms p2

Er stadig glade for mine!
Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

De lyder bedre end de originale sennheiser (cx 300 og cx 500) vi har i huset der koster det 6 dobbelte. Men det er �benbart en bedre model og tilsyneladende original.

Jeg ville da vente til de der ie6/ie7 bliver kopieret og koster under en hund :)

Jeg vil bestemt ikke anbefale kopier, jeg har aldrig hørt eller hørt om nogen der bare er tilnærmelsesvis okay. Desuden er det ulovligt.
ie6 osv er kopieret og skulle være ragelse
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Jeg bruger dem her og de er super-gode og super-billige...de kommer med et større udvalg af propper. De spiller overraskende godt til prisen (150 kroner) god fast bund og behagelig top:

http://www.amazon.co.uk/SoundMAGIC-PL11-Earphones/dp/B002R1F 05A

Ja ja, de cx55 jeg har postet ovenfor, tæver de pl12 vi har i huset. Jeg tror i øvrigt at de pl12 kan få til kr. 80 i asien, dvs. også lige under momsgrænsen. Noget andet er at de cx55 er grimme.

Det er da også svært at løbe og høre ordentligt på samme tid...

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Ja SoundMagic er rigtig gode til prisen. Jeg købte en bunke PL21 tror jeg det var som mine sønner kunne slide op og smide væk og de er mega
gode til prisen og klart også lyværdige uden at skele ret meget til prisen men træerne gror dog ikke ind i himlen

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
kramer71 skrev:

De lyder bedre end de originale sennheiser (cx 300 og cx 500) vi har i huset der koster det 6 dobbelte. Men det er �benbart en bedre model og tilsyneladende original.

Jeg vil bestemt ikke anbefale kopier, jeg har aldrig hørt eller hørt om nogen der bare er tilnærmelsesvis okay. Desuden er det ulovligt.
ie6 osv er kopieret og skulle være ragelse

Ja, men du har ikke hørt dem her :) - men jeg ved godt hvad du taler om. Kopier kan lyde så skrækkeligt man ikke fatter det, før man får bøfferne i ørerne.

De er originale i øvrigt. Men hvad definerer en original i din optik?

Der er jo forhulan intet i fx. et par ie6 der skulle gøre at de fysisk skal koste det de gør. Ja, udviklingsomkosningerne - og det er da bestemt afgørende, men der er nogle der skal til at oppe sig...

Se på dit eget audio-gd udstyr, hvad tror det det ville koste hvis det var produceret i USA?

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

har selv købt følgende til løbebåndet i centeret
http://www.amazon.co.uk/Sennheiser-PMX-680-High-Performance- Headphone/dp/B0034L3G8U/ref=sr_1_22?
ie=UTF8&qid=1287437043&sr=8-22

de erstattede de medfølgende iphone plugs. kæmpe forbedring. utroligt behagelige, mærker dem næsten ikke. super lyd. får
helt energiboost når de rigtige numre på playlisten går igang. for 400 kr, er det et røverkøb.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
har selv købt følgende til løbebåndet i centeret
http://www.amazon.co.uk/Sennheiser-PMX-680-High-Performance- Headphone/dp/B0034L3G8U/ref=sr_1_22?
ie=UTF8&qid=1287437043&sr=8-22

de erstattede de medfølgende iphone plugs. kæmpe forbedring. utroligt behagelige, mærker dem næsten ikke. super lyd. får
helt energiboost når de rigtige numre på playlisten går igang. for 400 kr, er det et røverkøb.

Jeps, det er in-ear modellen fra denne serie jeg linker til længere oppe... som jeg skrev i min gamle tråd har de en genial "finne" der holder dem på plads, nu har jeg testet dem i både storm og øsende regn og ikke en gang er de gledet ud

Ps. jeg fik dem til 52€, se min tråd for link

Hilsen Morten

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
...Men hvad definerer en original i din optik?

Den er nem. En original er produktet når eksemplaret rent faktisk kommer fra dem der lægger navn til den. En kopi er når nogen laver et billigt rip-off men stadig sælger det som om det var det rigtige produkt med samme indpakning og navn.

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Den er nem. En original er produktet når eksemplaret rent faktisk kommer fra dem der lægger navn til den. En kopi er når nogen laver et billigt rip-off men stadig sælger det som om det var det rigtige produkt med samme indpakning og navn.

Jeg synes det er enormt mudret når det meste alligevel bliver produceret i Kina.

Hvis fx. Sennheiser bestiller en lyttebøf i Kina hos en fabrik der hedder ChingChong og får skrevet Sennheiser på den, er det så en original Sennheiser eller en ChingChong med et fancy navn og en høj pris?

Hvad så hvis ChingChong skriver ChingChong på nøjagtigt samme lyttebøf, er den så en original eller et rip-off?

Hvad nu hvis en eller anden suspekt kineser bestiller en flok lyttebøffer hos ChingChong og får skrevet Sennheiser på dem? Det er en overtrædelse af loven om trademarks og som sådan vel et rip-off, men ret beset er det vel præcis samme vare som den Sennheiser selv sælger, blot bliver Sennheiser snydt for fortjenesten.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Ja, men du har ikke h�rt dem her :) - men jeg ved godt hvad du taler om. Kopier kan lyde s� skr�kkeligt man ikke fatter det, f�r man f�r b�fferne i �rerne.

De er originale i �vrigt. Men hvad definerer en original i din optik?

Der er jo forhulan intet i fx. et par ie6 der skulle g�re at de fysisk skal koste det de g�r. Ja, udviklingsomkosningerne - og det er da bestemt afg�rende, men der er nogle der skal til at oppe sig...

Se p� dit eget audio-gd udstyr, hvad tror det det ville koste hvis det var produceret i USA?

En original er en der er produceret af dem der ejer rettighederne. De kopier, er bare kopier af skallen, selve driveren kopierer de jo ikke (hvertfald ikke godt). I mine øjne er det bare en masse penge for nogen få gram plast, ikke andet, dernæst så går det ud over dem der sidder og rent faktisk udvikler, samt det ødelægger deres brand.
Prisen på høretelefoner er høj, men du kan ikke sætte lighedstegn overfor materialepriser og slagspris.
Mit audio-gd er udviklet af Kingwa og er ikke en kopi, omend de jo ikke har opfundet dac´en

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
nc8000 skrev:

Jeg synes det er enormt mudret når det meste alligevel bliver produceret i Kina.

Hvis fx. Sennheiser bestiller en lyttebøf i Kina hos en fabrik der hedder ChingChong og får skrevet Sennheiser på den, er det så en original Sennheiser eller en ChingChong med et fancy navn og en høj pris?

Hvad så hvis ChingChong skriver ChingChong på nøjagtigt samme lyttebøf, er den så en original eller et rip-off?

Hvad nu hvis en eller anden suspekt kineser bestiller en flok lyttebøffer hos ChingChong og får skrevet Sennheiser på dem? Det er en overtrædelse af loven om trademarks og som sådan vel et rip-off, men ret beset er det vel præcis samme vare som den Sennheiser selv sælger, blot bliver Sennheiser snydt for fortjenesten.

Det er et rip-off hvis ChingChong sælger dem med Sennheiser navnet på uden om Sennheiser.

Hvis ChingChong er dem der producerer den og så sælger den med ChingChong navnet på så er ChingChong produktet original og Sennheiser produktet et OEM produkt da Sennheiser så ikke selv havde produceret det. Dog kunne ChingChong produktet også være et rip-off hvis ChingChong ikke havde fået lov af Sennheiser til at sælge produktet som ChingChong men det ville afhænge af kontrakten mellem de 2 firmaer.

Hyggeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Goddag!

Det du allerførst skal vide, når man bruger høretelefoner til træning er, at de skal kunne modstå sved og vand.

Du sveder og vandet løber ned af dig, lige ned i de nyeste og fede høretelefoner, med tiden kan de kortslutte for
elektronik kan ikke lide vand, bruger du også høretelefoner i regnvejr? Det er ikke det store problem med MP3 afspillederen
da den er længere fra kroppen, men svømmer man, skulle den være vandtæt, men det er indrelevant her.

Det er vigtigt de ikke falder af under træningen og ledningen ikke er i vejen, når du pumper jern (helst kun 60 cm). De skal
have end god bund (bas), så du kan sætte noget hårtpumpende musik på, der kan motivere dig til f.eks at løbe længere. Her må
der ikke spares på lydkvalitetet. Sidst men ikke mindst, må de ikke være varme eller ubehagelige at have på.

Man skal glæde sig til at bruge sit udstyr og træningen bliver meget lettere. Det er det samme som gode og dårlige løbesko.

Jeg kan anbefale nedstående, som jeg ikke har haft testet, men jeg har i mange år haft Sennheiser in-ear og er gået over
til folderudgaven PX100 for en del år siden (300 kr) som har et godt lydbilled med en fantastik fed bund, de er desværre ikke
sved og vand afvisende og de er varme at have på. Men i forehold in-ear udgaverne, som mangler noget mere bund :

1. Sennheiser MX 80 Sport II - www.kortlink.dk/sennheiser/896g - pris ca. 150 kr. se www.kortlink.dk/896k

2. Sennheiser OMX 80 Sport II - www.kortlink.dk/sennheiser/896h - hvis de skal sidde mere fast på øreret.

Håber du er blevet klogere og jeg glæder mig til i aften, hvor jeg skal på romaskinen i motionscenteret med godt musik i ørene.

Mvh

Hyggeren
Til top Vis Hyggeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyggeren

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Du sagde ikke at en god bas er lig lydkvali vel

Men ja de skal være svedtætte osv.

Jeg vil faktisk ikke nødvendigvis tage IEM´s, e.g B&O a8 er ganske hæderlige, og fåes til gode priser på dba. Jeg bruger dem selv som backup for tiden, og de med en sandisk clip har de god synergi.

Uanset hvad du vælger, så husk at ens hørelse nedsættes når man træner, så pas på med at skrue op, en længerevarende for høj belastning kan give tinitus, så pas ekstra på når du træner. Dette kan man sige taler for IEM´s, da de lukker støj ude, men personligt så har jeg svært ved e.g at løbe med IEMs og føler det ikke behageligt, her er a8 super, og det samme gælder e.g. sportapro, eller divese ath, såsom ec7.

FreeWill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Min kilde er en iPod Nano ( gen. 2 ). Jeg brugte de første par år de originale hovedtelefoner, og var egentlig udmærket tilfreds. De kunne selvfølgelig ikke hamle op med HD-650'erne, jeg har til anlægget derhjemme. Men til mobilt brug kunne det godt gå.

Så fandt jeg sidste år et par Sennheiser CX-300 II under udsalg til 95,- kr. Og jeg må sige - det var et stort fremskridt. Pludselig er der også bas i musikken. Det var der ikke meget af i de originale. Og Sennheiser'ne slutter meget mere tæt i ørerne, så resten af verden bliver lukket ude. Den eneste anke jeg har, er at slag og stød mod kablet bliver båret som lyd ind i ear-bud'en.

Bare fordi man er skizofren betyder det ikke, at der ikke er nogen der er efter en!
Til top Vis FreeWill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreeWill

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes