| Forfatter |
|
Aquila Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Head-Fi'ere,
Jeg kigger efter et par hovedtelefoner, evt. In-Ears, som har enkelte krav:
De skal være lukkede, da de skal bruges i skolen.
De må max koste 4-500 kr,
De SKAL være transportable.
Jeg skal primært bruge dem til musik, sjovt nok.
Genren er hovedsageligt rock, men alle genrer regelmæssigt igennem øregangen, så de skal ikke være for ensporede.
Jeg har kigget lidt på følgende bøffer:
Koss PortaPro (Koster pt. 219 kr i El-Mutanten)
Sennheiser PMX 90
Yuin PK2
Og så de andre alternativer de har hos de lokale elektronik-pushere.
Mht. hvad jeg foretrækker af "lydsignaturer", så er jeg meget tilfreds med både mine Grado SR60i og mine Superlux HD 681,
så jeg har ikke de højeste krav i verden.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de krav vil jeg klart vælge in-ears. Du kan kigge på SoundMagic modellerne f.eks. PL-21 (mener jeg dem jeg købte til mine sønner hedder)
eller storebroderen. Hvis du vil bruge lidt mere så kig i ksb delen på den Sennheiser IE8 som FrederikS har til salg. Eller Etymotics nye MC serie
(jeg er stor Etymotics fan men de er ikke så tunge i bassen så hvis kraftig bas er et krav duer de ikke og de går DYBT ind i øret hvilket ikke alle
bryder sig om men de isolerer fantastisk)
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aquila skrev:
Hey Head-Fi'ere,
Jeg kigger efter et par hovedtelefoner, evt. In-Ears, som har enkelte krav:
De skal være lukkede, da de skal bruges i skolen.
De må max koste 4-500 kr,
De SKAL være transportable.
Jeg skal primært bruge dem til musik, sjovt nok.
Genren er hovedsageligt rock, men alle genrer regelmæssigt igennem øregangen, så de skal ikke være for ensporede.
Jeg har kigget lidt på følgende bøffer:
Koss PortaPro (Koster pt. 219 kr i El-Mutanten)
Sennheiser PMX 90
Yuin PK2
Og så de andre alternativer de har hos de lokale elektronik-pushere.
Mht. hvad jeg foretrækker af "lydsignaturer", så er jeg meget tilfreds med både mine Grado SR60i og mine Superlux HD
681,
så jeg har ikke de højeste krav i verden. |
|
|
Skal de være lukkede ? De tre du nævner er jo netop ikke lukkede og heller ikke in-ears, men blot transportable?
PortaPro lækker en del lyd, så de vil næppe være velegnede, omend de lyder godt og er dejligt små.
PK2 lækker lidt, men formentligt ikke for meget til at kunne bruge dem offentligt.
In-ears ville isolere bedre, lække mindre og fylde mindre end f.eks portapro og de pmx90 du nævner. Præcist hvilken in-ear
der vil være god, aner jeg dog ikke.
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kolind: Det har bare været min research der har failet lidt så, da jeg faktisk troede at de var lukkede. De SKAL være
lukkede, da jeg som sagt skal bruge dem på gymnasiet, og det skulle helst ikke genere mine medstuderende.
Et lille ekstra spørgsmål, hvis Yuin PK2 ikke er in-ears, hvad kalder man så den type hovedtelefoner? ear-buds eller
hvordan? For umiddelbart bruger de udtrykket "in-ears" i flæng, på diverse webshops, så jeg tænkte ikke videre over det.
Jeg vil desuden lige pointere, at ved at være transportable skal de ikke blot være "små", de skal også kunne holde til at ryge
i en taske, så en "pouch", et bæreetui eller hvad de forskellige firmaer kalder dem, ville være en stor fordel.
Jeg har set et par BOSE Tri-Port på DBA, er de noget værd? Min far har BOSE højttalere, og de er noget af det mest
overvurderede siden skiveskåret brød, men jeg kender ikke til deres hovedtelefoner?
Lige pt. står det mellem de BOSE og dem nc8000 nævnte, SoundMAGIC PL30.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
PK-serien og f.eks dem som følger med en ipod er af typen som sidder i yderøret og kaldes earbuds. In-ears er dem som sidder inde i øregangen.
bose har jeg ikke hørt, men tvivler stærkt på at de vil gøre det bedre til prisen end andet grej.
Kan man ikke også få PL50 indenfor dit budget? Dem hørte jeg kortvarigt til forrige meet, hvor de inponerede, prisen taget i betragtning.
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanks for clarifying! Ear-buds eller in-ears er for mig ligemeget, så PK2 er stadig velkomne.
Det var også min første tanke, omkring BOSE'ne, men de ser lækre ud, og jeg fandt et par til 429 på DBA, hvilket er betydeligt
mindre end de 800 de koster i FONA.
PL50 ligger lige en 100-kr seddel over budgettet, men når det ikke er mere nødvendigt end det er, vil jeg helst ikke over mit
budget.
PL-30 ligger stadig stort set til at vinde løbet, men hvis der er nogen der har nogle gode råd, brugt er også velkommen, så
skriv gerne!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
PL30 tror jeg du vil blive tilfreds med. De PL21 som mine drenge har imponerer i hvert fald til prisen og de har holdt til deres (mis)brug gennem
skole/gymnasium gennem flere år og der følger en bæretasketing med
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige haft fingrene i et sæt M1 ($30) fra MP4Nation og de spillede ganske habilt. Dog er de dyere end PL30erne men jeg synes os de er lige det bedre.
De har ogsåen mere bastung storebror kaldet M2 de koster $59.50
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for hjælpen, men jeg strak budgettet og købte FrederikS' IE 8, så nu håber jeg at jeg bliver tilfreds :D
(Mon ikke?)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg bestemt du gør, de er i hvert fald klasser bedre end de andre nævnte
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Aquila Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skule de også gerne være til udsalgsprisen ;-)
|
| Til top |
|
| |