| Forfatter |
|
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
så skete det, efter under et halvt år fik jeg ødelagt mine Ultimate Ears 700, ved at smide min Mac på gulvet, hvor den på landede på
dem. Det resulterede i en løs forbindelse nede ved minijack stikket, og et løst stykke strain relief, samt at det kun er højre kanal der
spiller. Har 1 gang kunnet få lyden tilbage i venstre kanal kortvarigt.
Jeg har i tankerne at forsøge at reparere dem, men er næsten på bar bund med fremgangsmåden. Hvad jeg har kunnet tænke mig
frem til indtil videre er følgende: Da jeg ikke kan rokke meget ved det strain relief tænker jeg at jeg er nødt til at skære eller klippe i det,
for at komme ind til stikket, her skal jeg så formentlig lodde noget kabel på igen, bagefter tapes det til.
Hvordan lyder denne fremgangsmåde? Er der noget jeg skal være specielt varsom med? Hvad vil det bedste tape at bruge være?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træls  Nå men ikke et stort problem at fikse, du skal have fat i et nyt stik og lodde det på istedet. Kan du lodde? Ellers er der flere i kbh der kan hjælpe, det er et hurtigt indgreb der tager 5 min når alt er stillet frem og stikket koster ikke alverden, jeg vil anbefale et neutrik stik: http://cgi.ebay.co.uk/Neutrik-NTP3RC-B-Tiny-Jack-R-A-Mini-3- 5-Plug-Black-Gold-/370464312152?pt=UK_Computing_CablesConnec tors_RL&hash=item564164cb58 De fåes også i lige udgave og i sølv. Dog hver opmærksom på hvis lederne inde i kablet er lakerede, så kan det være lidt træls, og lakken skal fjernes
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt... Har også lige set at stikket er bøjet, så det er fint det skal skiftes. Er det muligt at finde et sådan Neutrik stik i en
fysisk butik? Er i jylland lige nu og vil gerne have dem fikset inden jeg skal hjem, det er en lang tog tur. Jeg kan ikke lodde... endnu,
men kender da nogen her i jylland der kan, men hvis de ikke kan repareres inden jeg skal tilbage, vil jeg da rigtig gerne have en anden
til det da jeg ikke er udpræget god med hænderne, hvem vil du kunne anbefale/foreslå?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er du henne i jylland?
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Silkeborg
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm kender ik nogen i silkeborg, jeg bor i vejle (skal ha rette mit avatar osv), og tror jeg har et stik liggende
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre nok ikke mulighed for at rejse, inden at jeg skal hjem, men tak for tilbuddet (hvis det da var  )
Der er ihverfald en enkelt butik i Sejs som kunne ske at have det, jeg nogle Neutrik Speakon stik derude for et halvt års tid siden, prøver
lige at ringe på mandag og høre, så kan jeg måske nå at fange en af dem der kan lodde, eller måske overtale ham
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig var det det  Altså det at lodde et stik på er ikke så svært som sagt, så du behøver ikke finde en der har loddet professionelt osv
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tak igen
Nej behøver nok ikke en der kan gøre det professionelt, men min egen erfaring med det er begrænset til 2 printplader da mens jeg gik
2 måneder på tekniskskole, og dengang var det godt nok nogle grimme lodninger!
Anyways så er naboen her i Silkeborg elektriker, så håber lidt han kan gøre det, ellers så har jeg 2 brødre der burde kunne gøre det.
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
Anyways så er naboen her i Silkeborg elektriker, så håber lidt han kan gøre det, ellers så har jeg 2 brødre
der burde kunne gøre det. |
|
|
Tror lige du skal spørge om det er noget han har prøvet før overhovedet, det er ikke noget der indgår i deres uddannelse eller
hverdag for det meste. __________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 31 December 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de har de der lakerede ledninger kan det godt drille lidt. En anden ting er stikket i sig selv, køb et der er til det brug du har, jeg skiftede et stik for et stykke tid siden for et andet medlem  Og det ser da pænt ud, men det store hul i stikket gør det lidt af en udfordring at afslutte pænt, kan nogle gætte hvad den sorte "manchet" er for noget, vi har dem alle sammen liggende..  Det koster cirka 30 kroner i porto tur/retur, så det kan dårligt betale sif at starte bilen for at spare de håndører.. P.s hvis Techtrino tilbyder at gøre det for dig, så tag imod, fra hans hånd kommer der kun ordentligt lavede ting ud..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nytår alle! Så er man tilbage på overfladen ;)
@techtrino
Sender en PM
@Neon^
Det lyder ikke helt dumt, tak for tippet :)
@Claus-dk
Ser godt ud, hvad er det?
ville rigtig gerne at jeg kunne slå forbi vejle, men har desværre ikke tiden :'( Det kunne ellers være fedt at møde nogle andre Head-fi'ers,
men jeg må vel bare kigge forbi på næste meet!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en "tip" til et par inears jeg har vendt vrangen ud på..
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er stikket techtrino anbefalede på vej
Derfor sender jeg lige en forespørgelse ud: Jeg søger en der kan klare reparationen, for nogle øl, en flaske vin eller noget andet jeg har
råd til på en SU.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan bare sende dem, så ordner jeg da gerne det for dig, jeg drikker hverken øl eller vin så du må leve med at jeg gør det gratis..  DET burde kunne bæres også i et SUbudget..........
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2011 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|