Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sennheiser HD540, pludselig ingen lyd ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Julia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg købte dem brugt for nogle år siden. De har ligget et stykke tid, og nu kommer der ingen lyd ud af dem. Jeg har rodet med tilslutningerne, bøjet og hevet osv, men ingen lyd. Jeg har prøvet både på min PC og min HI-FI forstærke, nada.

Nogen, der har oplevet lignende? og what to do? Kan det betale sig at få dem repareret? Jeg kan tilsyneladende på ebay.de købe HD 600 for måske 150Euro.

Michael Maardt (jeg oprettede Julia for mange år siden for sjov, tror jeg nok)
Til top Vis Julia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Julia

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

HD540 er godt nok en gammel model, jeg havde dem og mener jeg købte dem i 1997. Jeg vil ikke mene det kan betale sig at betale penge for at få dem repareret (hvis de kan) men hvis du kan finde nogen der vil gøre det gratis eller for en flaske ku det godt være det værd.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Julia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

nc800: tak. 

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Januar 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Lidt tåbeligt spørgsmål, men har du kunne vride vrikke rokke dig til lyd tidligere ??
Altså om det er noget der er blevet værre over tid for til sidst at gå helt itu..

man plejer at kunne få lyd ud ved at vrikke hvis det er stikket, i det mindste til at begynde med..

Julia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

slettet, jeg misforstod

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Øhh, jeg tror Claus mener at hans spørgsmål er lidt tåbeligt, ikke dit

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Julia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

nå, ja, sådan kan det jo også opleves. Den skøre internet kommunikation ;-) Men mit svar er: Nej, jeg har ikke kunnet vride mig til lyd tidligere. Jeg håber at få et par HD 600 til 150Euro eller lidt mindre.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

ja jeg er skam både flink og rar, prøvede bare at spore mig lidt ind på hvad der kunne være galt..
Formulerede mig måske en smule kluntet..

HD600 er slet ikke noget dumt valg, men de bliver nok lidt "tunge" for din PC at trække.

Hvis dine 540 er meget billigt til salg så send mig en pm, så kan jeg jo prøve at se om de kan fikses Ellers kan jeg sikkert bruge stumperne i min "alt muligt kasse"

Julia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

hvorfor skulle min PC have problemer med at trække HD600? Jeg har en E8400 med 4GB RAM, men er ved at opgradere til enten i7 950 eller 2600K, ved ikke nok om forskellene endnu, har kun googlet lidt i 2 dage. Hvad er det vigtige i en PC for at kunne trække ?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Julia skrev:
hvorfor skulle min PC have problemer med at tr�kke HD600? Jeg har en E8400 med 4GB RAM, men er ved at opgradere til enten i7 950 eller 2600K, ved ikke nok om forskellene endnu, har kun googlet lidt i 2 dage. Hvad er det vigtige i en PC for at kunne tr�kke ?

øhh det har ikke noget med specs at gøre, det har noget at gøre med den forstærker din pc har. hd600 er lavet til at blive trukket af en dedikeret forstærker. Du slutter vel heller ikke par store højtalere til din pc´s jack udgang vel? hd600 er så vidt jeg husker 600ohm, så der skal lidt kræfter til.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Julia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

techtrino: tak, måske sidder der en forstærker i det lydkort, jeg lige har købt via eBay.de: Konnekt 24D. Det må komme an på en prøve ;-) men tak for information
Michael Maardt

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

ja der er en forstærker i lydkortet, men de er beregnet til low-end pc høretelefoner. Du for ikke meget ud af at købe hd600 uden en god forstærker, så kan du ligesågodt købe nogen til det halve.

Julia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

OK, jeg prøver, men jeg har foruden PC'en også en NAD VISO TWO. Er du sikker ang. din bemærkning ang. Konnekt 24D? Det kostede oprindeligt over 3.000,-
Michael

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Pris og kvalitet hænger ikke altid sammen, som Techtrino siger så er en PC bygget til at trække "lette" hovedtelefoner, det svarer til at putte motoren fra en Fiat 500 i en Transporter, den skal nok komme frem men det er ikke optimal..
Hermed ikke sagt at det lyder dårligt, men du kan få mere ud af dine bøffer med en dedikeret forstærker, i det mindste når du bruger din PC som kilde..
Det gælder i særdeleshed for topmodellerne i de forskellige mærker.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Julia skrev:
OK, jeg pr�ver, men jeg har foruden PC'en ogs� en NAD VISO TWO. Er du sikker ang. din bem�rkning ang. Konnekt 24D? Det kostede oprindeligt over 3.000,-
Michael

Hmm TC electronic, ja nu er jeg jo en TC Men altså jeg kender ikke 24D, men det ser ikke ud til at være et alm consumer produkt, men stadig så er der meget få "lydkort" der er gode desværre, men det kan være at det er godt, men jeg kan ikke finde nogen reviews el.lign af det

Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har set flere Sennheiser' hvor kablet er gået i stykker. Ellers har jeg aldrig set en defekt Sennheiser. At begge forbindensen skulle forsvinde til begge ører lyder underligt, men prøv at afmontere ledningen og mål den efter med et multimeter.

På nettet findes der sider der forhandler Sennheiser kabler. Regn med at skulle af med et par hundrede kroner.

Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har HD600. De kan sagtens trækkes fra lydudgangen på en bærbar eller PC. De spiller ikke øredøvende højt, fordi de er tungere at trække. Til gengæld spiller de altså så meget bedre end meget andet jeg har lagt øre til og det er vel dét, som det til syvende og sidst kommer an på.

HD600's evne til at gengive betyder efter min erfaring at man får øjnene op for hvor megen elendig lydkvalitet der findes på nettet. Den særprægede støj der fremkommer på en del komprimeret lyd på YouTube afsløres nådesløst.

Jeg fik i øvrigt et mindre løft i lydkvalitet ved at smække et Creative Audigy ZS 2 Notebook lydkort i maskinen, fremfor det indbyggede i IBM/Lenovo T61p.

HD600 har i hvert fald min varmeste anbefaling.

Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

Julia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

StarKnight: Tak for info, rart at høre. Jeg har dog endnu ikke købt HD600, fordi jeg har haft travlt med andet. Jeg har i øvrigt også et Audigy kort, så det kunne være, jeg lige skulle installere det i min nye PC. Tak for anbefalingen, jeg ynder også god lyd
Michael Maardt

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Da jeg fik hd650 (300 ohm ligesom hd600) syntes jeg at de lød godt direkte gennem min arbejds pc's headphone out. No doubt. Men det kunne slet ikke sammenlignes med hvor godt de lød, da jeg kom hjem og fik dem sluttet til min NAD forstærker. Jeg var nærmest lykkelig. Da jeg så fik min dedikerede hovedtelefonforstærker, var der ikke et øje tørt:-)

Jeg vil sige at jeg gennem pc'en fik max 30 procent af hovedtelefonens gode egenskaber at høre. Gennem NAD forstærkeren måske 50 procent. Gennem min Woo Audio WA2 er jeg vist ret tæt på at ramme 80 procent. Mit problem er nu kilden. Har opgraderet lidt, men det kan blive meget bedre.

Hvad jeg prøver at sige er, at en hovedtelefon som hd600 eller hd650 skalerer rigtig godt med udstyret. Så hvis du tænker på (med tiden) at opgradere evt. kilde (jeg kender ikke dit lydkort) og  forstærker, er det et godt køb.

Ellers synes jeg at du skal finde nogle hovedtelefoner med en noget lavere impedans end 300 ohm. Dem vil du kunne få meget mere ud af.

Men der er mange meninger om disse ting, så du skal jo bare gøre det, du føler er rigtigt for dig.

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige efter at have "købt" Julias HD540 at vi skal op i HD600 klassen for at få noget lige så godt, glem alt om Superlux, de er gode til prisen, men slet ikke på samme niveau..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes